900 turbo vai ei??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
janis77
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Marras 18, 2006 17:25
Paikkakunta: tampere

900 turbo vai ei??

Viesti Kirjoittaja janis77 »

eli tietääkö tosta auton malli merkinnästä että onko kyseinen auto turbo vai ei??

esim:Saab 900 2.0i S
Lähteekö moottorisaha mäkistartilla käyntiin?? Nimim: turhaanko työnsin
mart96
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

no S tarkoittais niikun matalapaineturboa
janis77
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Marras 18, 2006 17:25
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja janis77 »

mä oon pihalla ku lumiukko näissä turbo hommissa niin mitä eroa tollasessa matalapaineturbossa on "tavalliseen" turboon verrattuna??

saako tota viritettyä samalla lailla??
Lähteekö moottorisaha mäkistartilla käyntiin?? Nimim: turhaanko työnsin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Matalapaineturbo pukkaa vain peruspainetta. Täyspaineturbo nostaa paineita autossa olevan boksin mukaan.

Esim. veljellä on 900S '91 jossa on 145hp eli on matalapaineturbo ja mulla 900T16 '92 jossa on 160hp eli on täyspaineturbo. Minä en tiedä muuta eroa noissa kahdessa OG-mallissa kuin, että minun autossa on "välijäähdytin" ja apc-boksi kaikkine romuineen (magneettiventtiili jne.). Niin ja mulla on antrasiitin harmaat puskurit. Muuta eroa en tiedä tekniikassa mutta vuosimallieroja on sitten enemmän (mittaristo, kojelauta, penkit).

EDIT: Laitoin yhden " "-merkkeihin niin saa paremman kuvan ko. kapistuksen mittasuhteista :lol:
Viimeksi muokannut dimebak, Su Marras 19, 2006 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Tuossa sinun S mallissa ei ole intercooleria, joka tarvitaan ehdottomasti jos aletaan paineita nostamaan.
Lisäksi siinä ei ole APC:tä, joten itse paineiden nostaminen tarvii tehdä toisella tavalla tai sitten hankkia tuo APC järjestelmä.

Vielä ylipainekytkin tarvitsee ohittaa, muuten paineet ei nouse 0,6 barin päälle.

Bensachippi on myös syyttä olla.

Kun 'ylipainekytkin' 'APC' kirjoittaa hakuun niin alkaa kohta ymmärtämään jo enemmän.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Tuossa on myös ässän ja T16 eroja
Saab 900S Combicoupe
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: 900 turbo vai ei??

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

janis77 kirjoitti:eli tietääkö tosta auton malli merkinnästä että onko kyseinen auto turbo vai ei??

esim:Saab 900 2.0i S
Mistä vuosimallista puhutaan?

Vuosimalliin -93 (og-900) asti S tarkoittaa matalapaineturboa, josta onkin jo ollut puhetta. -94 ja eteenpäin (ng-900) "S" tarkoittaa köyhempää varustelutasoa - "SE" on parempi.

Minulle ainakin tulee tuosta mallimerkinnästä ensimmäisenä mieleen ng-900, jossa olisi kaksilitrainen ruisku ilman turboa ja "S"-varustelu.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin