Laturinvalo syttyi, mikä satkussa meni?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Laturinvalo syttyi, mikä satkussa meni?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Laturinvalo syttyi tuossa perjantaina ja sitä ennen jo pidempään joutunu käyttämään hieman kierroksia että startin jälkeen suostui valo sammumaan. Perjantaiaamuna piti käyttää jo reilusti enemmän jengoja jotta sammui. Hiton paskaan saumaan piti laueta kun muuttoa pitäis tehdä.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Eiköhän laturista ole hiilet loppu.
Varaosia löytynee kaikista varaosaliikkeistä, nimellä hiilisilta tai jännitteensäätäjä.

Motonet:
JÄNNITTEENSÄÄTÄJÄ SAAB 900 79--93
900 81--93 jos Bosch (H-moott). . . . . . . . . . . . . . . 11-3018 12.00
900 81--93 aito Bosch lämpökompensoitu. . . . . . . . . . . 11-3218 24.90

- Nappe
Viimeksi muokannut Nappe, Ma Marras 20, 2006 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vastaavilla oireilla loppui yhdestä satkusta laturin liukurenkaat (ajettu oli jotain 400000km). Liukurenkaat on vaihdettavissa, mutta mieluummin laittaisin ehjän käytetyn laturin.
Hiiletkin saataa tosiaan olla loppu tai lataussäädin muuten vaan porsinut. Vikakohteita voi olla myös huono maakontakti (musta piuha laturin rungosta lohkon kylkeen).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Re: Laturinvalo syttyi, mikä satkussa meni?

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Mun satkusta ongelma poistui jännitteensäätimen vaihtamisella. Onnistui ihan amatööriltä talvisella parkkipaikalla parissakymmenessä minuutissa.

Osan hankin Motonetistä, jotain parikymppiä tais olla.
OG900i -88
VW 1300 -70
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitos tiedoista. Taidan kuitenkin viedä asiantuntijalle kun en omaa työkaluja eikä kokemustakaan ole... Ei ehtis nyt opetellakaan kun muuttoa tarttis tehdä. Tiedänpähän hintaluokkaa suurinpiirtein...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Käytetään nyt tätä samaa... Eli Laturissahan on 2 apiko paikkaa, niin mitäköhän niihin mahtaa tulla? toiseen löyty vissiin heräte piuha tms...
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Kannattaa hoitaa nopeasti ,sillä jos vika on hiilissä, niin kipinöivät kontaktit voivat pilata liukupinnat nopeasti..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

900turbo kirjoitti:Käytetään nyt tätä samaa... Eli Laturissahan on 2 apiko paikkaa, niin mitäköhän niihin mahtaa tulla? toiseen löyty vissiin heräte piuha tms...
Toiseen heräte, ja toiseen jotain. Kaasarikoneisessa toinen on tyhjänä, muistaakseni siihen tuli plussa vaikka ei olisi ollut edes avaimia virtalukossa (tai sitten mun laturissa oli jotain vikaa).
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Auto on huollossa ja ukko sanoi että laturi oli mossahtanut. Uus (perusrempattu) tulee tilalle. Rahaa palaa... :cry:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Helkkari ei se vaan lataa... eli kun siellä on pelkkä + niin siihe ilmeisesti se jatkuva virta kuuluis? mutta kun siihe sitä laittaa niin kipunaa lyö... se +D <- tai mikä puolirengas onkaan niin on ilmeisesti heräte?? mutta mutta mihinkäs tuleekaan maadotus johto ja mistä pultin kannasta se lähtee.. ja mikäs se toinen musta maa johto on missä menee 2 johtoo... se on vissii kierroslukumittarille..?? eli miten ne johdotukset nyt sitte kuuluu mennä??
Vastaa Viestiin