kierrosmittari ei toimi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

kierrosmittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Lueskelin faq:n mutta ei löytynyt ja haullakin koitin tai sitten en osannut
hakea oikein, tuleekos kiekkamittarille pulssi laturilta vai jostain muualta
tai sitten laturi voi vedellä viimeisiään lataa kyllä vielä tuossa se kun ajelin välillä mittari pompotteli jossain max 2000 kohdalla ja sitten lakkasi
toimimasta.niin 900i -88
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Maa-, virta- ja pulssijohto tulee. Pulssi tulee ainakin 99:ssä sulakerasian kautta (sieltä TSI-pistokkeesta) joka on yhteydessä puolaan.

Tuosta kiekkamittarin johdosta periaatteessahan voi kattoa jollain (valokynä, strobo jne...) pulssin. Jos tulee pulssi ja toiseen tasavirtaa niin sitten voi olla mittarikin rikki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Joo täytyypi tutkiskella päivännäöllä.
Ari 1622
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Taitaa olla tuon ikäsessä jo käretön sytkä.. Kiekkamittari saa muistaakseni älynsä sieltä sytkäboxilta. Boxi vasemmassa etulokarissa.. Jos en nyt ihan väärin muista, korjatkaa jos olen väärässä..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Joo vasemmalla on se sytkän bokxi ja kärjetönhän on ollut jo
84 lähtien.
Ari 1622
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jos oikein muistan niin samantapainen TSI-pistoke tai vast. löytyy myös satkustakin. En ole varma asiasta mutta näin muistelisin olevan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onkos tuossa se pulssinvahvistinrele sulakerasiassa? Jos, niin meneekö bensapumpun pulssireleenkin tieto sen kautta, vai pelkkä kierroslukumittarin informaatio?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itsellä myös samaa vikaa tuossa t8, tipahtaa aina 3-4 tonnin kohdalla nollille.
sytkäpääte ja mittaristo vaihdettu... pensapumpun rele näyttää olevan ranetettu sulake boksin ulkopuolelle normaali releellä toteuttaen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

-88:ssa ei ole enää pulssivahvistinrelettä. -87:ssa se vielä on. Pitää siis katsoa vuosimalli ihan ensimmäisenä vaikkapa siitä tarrasta hanttimiehen puolelta etuloksusta tai vaihtoehtoisesti runkonumerosta 10. merkistä.

Kieppimittari ei ota satkuissa puolalta suoraan ainakaan näissä 80-luvun puolivälin jälkeen tehdyissä, missä on kärjetön sytytys. Tämä on miun näkemys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on M88.
niin olen myös käsittänyt että ottaa sytkäpäätteltä jostain sen kierrostiedon...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Että eli laturinko saa sitten unohtaa näin olen ymmärtänyt kirjoituksista,
että sieltä ei ota sitten singnaalia mittariin.??
Ari 1622
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Laturi ainoastaan lataa, ei vaikuta kierroslukumittariin. se saa signaalinsa puolalta tai sytkäyksiköltä kuten edellä on kirjoitettu.
maakuth
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 15:24
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja maakuth »

Itselläkin kierroskellon kanssa vikaa, ihan kuin näyttäisi jonkun osan kierroksista? Viisari nousee kun kaasupoljinta painaa, mutta suurimmillaankin vain jonnekin 2000 kierroksen kieppeille. Sytkäboksin vaihtoa kokeilin, mutta vaikutusta ei ollut havaittavissa. Voikos tuossa mittarissa itsessään olla häikkää? Vai mistäs vielä katselisi ennenkö rupeaa mittarin vaihtoa harkitsemaan?
900i '89 2006-08, 9-3 '01 2018-
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Joo mittaria on vaihdettu ja koitettu toisella sytkäpalikalla
ei toimi kylmänä mutta kun ajelee n.20km niin mittari
rupeaa heräileen ja pelaa välillä normaalisti ja sitten taas
välillä ei toimi,mistä tämä ilmiö johtuu?mittari taulu oli
irti ja liittimet ja virtkelmut ehjät.
Ari 1622
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

dimebak kirjoitti:Jos oikein muistan niin samantapainen TSI-pistoke tai vast. löytyy myös satkustakin. En ole varma asiasta mutta näin muistelisin olevan.
Myös 96:sessa samanlainen töpseli?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin