Anteeksi, lyhensin hieman tekstiäsing900aero kirjoitti:Täytyy oikein ihmetellä vanhojen 99:ien huonoa kurssia, lähiaikoina on ollut ties montako hienoa 70-luvun tuplista myynnissä pilkkahinnalla eikä taida yksikään olla mennyt kaupaksi?
Eli 99-harrastajia taitaa olla tässä maassa maks muutama kymmenen tjsp
Eipä ihme kun poistuvat liikenteestä nopeaan tahtiin, ehkä arvo nousee sitten kun tupliksia/vm on enää muutama rekisterissä.
Eli museokilvissä olevan tupliksen arvo taitaa olla maks tonnin, ja jos ei ole museokilvissä niin arvo on maks muutaman satasen, eli vanhemmat rinnastetaan aika suoraan uudempiin joiden hinnat on aivan pohjalukemissa?
Saman olen kanssa laittanut merkille. Olisiko syynä myös kallistunut polttoaineen hinta joka pudottaa hieman bensasyöppöjen autojen arvoa. Toisaalta parikymmentävuotta sitten melkein joka toisella on ollut 99, eli saabia pidetään edelleen sellaseina "käyttöhanskana". Korimalli ei ehkä ole niin silmiä hivelevä, mutta makuasia. Toisaalta jos omistat vanhan 99:n niin olalletaputtajia kyllä löytyy "onnea hankinnan johdosta" mutta siihen se sitten jää.
Myös täällä on havaittavissa se että 99:t vaihtavat aika nopeasti omistajaa. Varsinkin perusmallit. Combit ja Turbot kyllä löytävät varsin tehokkaasti ottajia.
Mieluisasti kyllä maksan itse tonnin hyväkuntoisesta mr-katsastetusta 99:stä kuin ostan jonkun umpilahon projektin johon joudun laittamaan saman rahan.
Oma -77 99 GL oli kaupan viime keväänä, kauppasin autoa täällä ja sen olisi saanut 150-200e hintaan. Auto oli rekisterissä, mutta leima oli meni vanhaksi maaliskuussa. Niimpä olen nyt purkanut autoa pikku hiljaa ja myynyt sitä osina eteenpäin/varaosina nykyiselle ajokille. Kun kori on tyhjä, saa romunkerääjä sitten hakea sen pois. Sääli, auto oli ensimmäiseltä omistajaperheeltä tullut mulle ja lasissa oli muistaakseni 160 tkm.