Satkun sytkän säätöön helppiä!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Satkun sytkän säätöön helppiä!

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Intouduin säätämään sytytystä alaväännön parantamiseksi... Mutta, mistä pirusta löytyy merkit joita pällätä strobolla? Oli hieman tyhmä olo kun sain lampun kiinni enkä löytänyt merkkejä mistään... :oops:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ota siitä muovista luukku auki on siinä kytkimen päällä 2x3cm luukku sieltä näkee vauhtiksen..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

nalleolut kirjoitti:ota siitä muovista luukku auki on siinä kytkimen päällä 2x3cm luukku sieltä näkee vauhtiksen..
Höpö höpö! Ei siitä reiästä katsota sytytysennakkoa.

Sytytysennakko katsotaan siinä kytkimen suojana olevasta muovikopasta. Kopassa on viiva ja vauhtipyörään on stanssattu asteikko, josta ennakko luetaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm ei mulla ainakaan vauhtis näy ellei ota sitä pikku luukkua pois....! vai olenko väärässä. en jaksa pimeeseen kyllä katsomaankaan lähteä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

nalleolut kirjoitti:hmm ei mulla ainakaan vauhtis näy ellei ota sitä pikku luukkua pois....! vai olenko väärässä. en jaksa pimeeseen kyllä katsomaankaan lähteä!
Olet valitettavasti väärässä. Ei millään pahalla. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä tietää.. kiitos....
heh pakko oli käydä tarkastamassa ja 10 pistettä ja papukaija merkki mertsille kyllä luukun yläpuolella on tosiaan aukko ja viiva. heh ei oo tarvinnut sytkää satkusta säätää ikinä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitoksia vinkeistä, huomenna valosalla pitää tsekata uudestaan... Korvakuulosäätämistäkin on tullut harrastettua enemmän ja vähemmän... Tuo oli nyt niin että vähänkin myöhäisemmälle pisti niin hyytyy, ja vähän reilummin aikaisemmalle niin sitkeemmin vetää ylämäkiin. Pitää tosiaan lampun kans nyt kattella että missä mennään. :roll:

Ja tosiaan sytkäpömpelinalipaineletkun keskellä OLI joku venttiili jonka nyppäsin poies kun ei nostanut kierroksia letkusta imemällä. Tainnu mennä jumiin tai tukkoon sekin. Tutkailu jatkuu... :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Voisko joku laittaa kuvan kanssa sen paikan mistä ajoitus katsotaan... Taitaa olla päässä ja silmissä vikaa kun en paikallista. :oops: Ihankuin bensankulutuskin olisi laskenut kun sytkää aikaistin. Ei tarvitse polkea enää niin paljoa, motarilla menee pintakaasulla.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

keskellä keulaa. kytkinkopan muovissa kolo josta vauhtiksen hampaat näkyy jopa illalla kahdeksan aikaan pimeessä ja siinä muovikopassa on viiva vänkärin puolen reunassa.... ja jos et muuten löydä niin ylävesiletkusta lähdet alaspäin koneen päässä,
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Mikä on manuskaan merkattu ajoitus? Pakkasin manuaalin jo muuttokuormaan...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dj_pirtu kirjoitti:Mikä on manuskaan merkattu ajoitus?
B201 kaasari, ruisku ja Turbo APC: Virranjakajan alipainesäätimen letku irrotettuna 2000 r/min mitattuna 20 astetta eykk.

Alipainesäätimen letkun venttiili oli hidastinventtiili, saastelaite:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37004
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitos paljon! Nyt oon jo paljon fiksumpi. Tänään jos ehtisi katsomaan sen ajoituksen.

Pirunmoinen tilaihme tuo auto, mahtui 32" 70kg sonyn laajakuvatölsy peräkonttiin just ja just. Tuntuu kuin olis saappi ruvennu keulimaan. :D
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin