Og 900 OHJAUS kuntoon

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Og 900 OHJAUS kuntoon

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Oi viisaat. Kun nyt pidänkin tämän helmeni pitempään, niin olisi saatava ohjaus kuntoon. Eli viime syksynä alkoi ohjaus hanittaa ilmojen kylmetessä. Ei tehostanut ja alkoi vuotamaan tehostinnestettä. Vaihdettiin hammastanko joka tappoi vuodon, mutta nyt ongelmat pahenee.

Eli ilmojen lämmetessä, ei tehostus pelaa kunnolla edelleenkään. Oikealle kääntäessä toimii melkein moitteettomasti, mutta vasemmalle käännettäessä vain satunnaisesti. Eli ohjaus on hyvin raskas tai vaihtoehtoisesti keskialueella ensin kevyt, mutta hieman enemmän käännettäessä tulee seinä vastaan.

Sanalla sanoen: VitXXmainen ajettava. Vika on ilmeisesti ohjaus/rattiakselin alin murrosnivel. On yritetty rasvata, mutta huonolla tuloksella. KYSYMYS: Saako alinta niveltä varaosana, ei taida. Paras on ilmeisesti vaihtaa koko rattiakseli, onko rajoituksia. Käykö kaikkien og900 akseli vuosimallista riippumatta, entä 90/9000 ? Onko väliä onko tehostetusta vai tehostamattomasta mallista ?

Vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena. Kaikkea sitä vanhana Saabistina pitää kyselläkin, mutta eipä ole aikaisemmin tarvinnut satkun ohjauksella päätään vaivata 8O
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10515
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tarvitset sen noin 25cm pitkän pätkän, jossa on nivelet molemmissa päissä. Vihjeenä, että jalkatilastapäin on helpoin irroittaa myös alapää. Tehostettu/tehostamaton on samanlainen. Muiden mallien kanssa sopivuudesta en sano mitään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin