Kun ei käynnisty niin ei käynnisty =/

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Rivendell
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:56

Kun ei käynnisty niin ei käynnisty =/

Viesti Kirjoittaja Rivendell »

Eli -87 900 ja _aina_ kun on vähänkin kosteeta (eli sataa vettä), auto ei käynnisty. Auttaisko tulppien vaihto vai mitä kettua tolle vehkeelle voi tehdä (muuta kun viedä Kuusakoskelle)?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla on ollut samaa vikaa monessa 8 naulasessa.Yleensä vika on löytynyt ihan virranjakajan kannesta.On ollut joko halki tai kostea sisältä.(yleensä molemmat).Kun vaihdat/kuivaat sen niin käytä myös tulpat ulkona.Kuivaa ne tai vaihda,yleensä ne on entiset kun liikaa kastuvat.Todennäköisesti on kastellut ne kun olet sahaillut.Samalla kun sen virranjakajan kannen ottaa auki niin kannattaa tietysti uusia pyörijä.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Edellä mainittujen lisäksi myös tulpanjohdot voi aiheuttaa moista.
Aki Peltola #1132
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Sieltä vaa hapettumia kaivamaan tulpanjohdoista ja puolanjohdosta. Tuttu vika sinäänsä kun kaverin ascona teki useasti tätä temppua ja sittempä se alkoi pelata taas kun putsasi puolanjohdon.
Rivendell
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:56

Viesti Kirjoittaja Rivendell »

Nyt on vaihdettu uudet tulpat ja virranjakajan kansikin oli ihan kuiva. Multa loppuu kohta keinot, kun en muutenkaan ole mikään tekniikan ihmelapsi :(
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vetelitkö siis

Viesti Kirjoittaja mestari »

tulpan johdot kannesta irti ja kurkkasit niihin poteroihin...oliko kirkkaat vai hammastahnaa täynnä?
ota jakajan kannesta puolan johto irti ja paa maan lähelle ja starttaa tuleeko kunto kipunaa jos niin ainakin jakajalle asti pitäis tulla jos ei niin vika sit pienjännitepuolella
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

melko yleinen vika on puola,iskee lävitse vallankin jos vanha.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Entäs polttoainepuoli? Onko auto ruisku vai kaasari? Jos on ruisku niin se saattaa olla hyvin mahdollisesti benTsapumppu.
Rivendell
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:56

Viesti Kirjoittaja Rivendell »

Jep, Laakkoselle viety nyt kaks kertaa hinaamalla... Huomenna pitäis hakea se taas pois sieltä. Toivottavasti se nyt toimis edes jonkin aikaa. Kiitoksia vaan vastanneille.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Pistä sitten mielenkiinnon vuoksi raporttia että mikä oli vikana ja paljonko maksoi.
Rivendell
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:56

Viesti Kirjoittaja Rivendell »

No ekalla kerralla vaihdettiin se kaasarissa oleva "immenkalvo", virranjakajan pyörijä, uus rikastimen kahva ja uuden avaimenkin sain, kun katkes se vanha. Maksoi 38 €.

Tänään ilmottivat sitte että auto on taas korjattu, kaasarissa joku mäntä ei liikkunut, vaan oli jumiutunut paikalleen. Porasivat rööriä isommaksi ja nyt pitäis kuulemma toimia, hinnasta en vielä tiedä.
Saab 900 -87
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Rivendell kirjoitti:Porasivat rööriä isommaksi ja nyt pitäis kuulemma toimia, hinnasta en vielä tiedä.
mielenkiintoista, mikähän rööri siellä porattiin??
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

terve

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisi mielenkiintoista tietää sellanen asia että jos ekaksi korjaamolla vaihdetaan se kalvo ja seuraavana päivä'nä sen joutuu hinaan takaisin syystä että mäntä ei liiku kaasarissa niin kysynpä
1. asentaja kun otti männän pöydälle kumia vaihtaakseen, niin oliko ns ekaa kertaa asialla
2. jos mäntä meni jumiin yön aikana ja vettä sataa nollakelillä niin líityisikö asia kohtaan 1.
3. Kukahan mahtaisi olla maksumiehenä hinaukselle ja tupeksinnalle korjaamolla
4. omistaja ei luullakseni, koska jos jouduttiin "poramaan" se tarkoittaa sitä että sylinterissä oli siis armottomia naarmuja jonka takia mäntä juuttui yläasentoon, mut miksi?
5. ugh olen puhunut
Rivendell
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 21:56

Re: terve

Viesti Kirjoittaja Rivendell »

mestari kirjoitti:olisi mielenkiintoista tietää sellanen asia että jos ekaksi korjaamolla vaihdetaan se kalvo ja seuraavana päivä'nä sen joutuu hinaan takaisin syystä että mäntä ei liiku kaasarissa niin kysynpä
1. asentaja kun otti männän pöydälle kumia vaihtaakseen, niin oliko ns ekaa kertaa asialla
2. jos mäntä meni jumiin yön aikana ja vettä sataa nollakelillä niin líityisikö asia kohtaan 1.
3. Kukahan mahtaisi olla maksumiehenä hinaukselle ja tupeksinnalle korjaamolla
4. omistaja ei luullakseni, koska jos jouduttiin "poramaan" se tarkoittaa sitä että sylinterissä oli siis armottomia naarmuja jonka takia mäntä juuttui yläasentoon, mut miksi?
5. ugh olen puhunut
1. Asentaja on auton entinen omistaja ja luulen, että kaasarin hajotti minun oma perheenjäsen joka edellisenä päivänä avasi kaasarin ja rassasi sitä :roll:

2. En tiedä 8O

3. Hinaus hoidettiin miehen autolla ja tuo toka kerta korjaamolla ei maksanut enää mitään

4. Luulen että kohta 1. selittää sen männän tilanteen.

5. Auto ei toimi vieläkään kunnolla... käyntiääni on erittäin omituinen ja nytkähtelee ajaessa.
Saab 900 -87
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: terve

Viesti Kirjoittaja sefo »

Kokeile ottaa puolan johto virranjakajan kannesta irti ja teippaa tms. noin 10mm päähän rungosta ja starttaa. Pitää näkyä kunnon kipinä. Jos näkyy eikä tulpille tule kipinää voi vika em. jakajan kannen, tulpanhattujen ja johtojen lisäksi olla pyörijässä mikä minulla oli kerran esteenä käynnistymiseen. Oli pieni halkeama, josta kipinä meni suoraan akseliin eikä siis käynnistynyt. Pyörijä on liimalla kiinni, joten ei tullut ensimmäiseksi kokeiltua sitä. Oli muuten vaikea nähdä sitä halkeamaa.

t. SF
Vastaa Viestiin