En löytänyt haulla vastauksia jotan kysästään sitten tästä käsin...
Eli mikä voisi olla vikana kun virta-avainta kääntäessä starttaus asentoon niin startti alkaa rahisemaan ja ikäänkuin ei lähtisi päälle ollenkaan....välillä startti meinaa lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde Startti jo kertaalleen purettukin.....
kuulostaa takkuilevalta solenoidilta.
Eli siis jos avainta käännettäessä startti selvästi pyörii, rahisten, kovilla kierroksilla. Niin solkku on jumissa. Ei heitä ratasta kehälle.
"kikka B6" on että sopivan pitkällä rautatangolla (startti imusarjan alla) koputtelet starttia ja etenkin sitä startin kylessä olevaa "mokkulaa".
Sitten käynnistys, jos toimii on solenoidi/startti kaput. Voi myöskin olla vauhtipyörä/hammaskehä paskana (harvinaista)
onko se kuitenkin niin että virtaavainta käännettäessä startti ei pyöri ennenkuin solenoidi on kytkenyt sen pyörimään ja jos se pyörii niin silloinhan bendix laitteessa tubtuisi olevan vikää ei niinkään startissa oletko testannut sen bendixin?
nimim: perushuolettu startti jouten
Tänään taas kokeiltu käyntiin mutta näyttäisi siltä että solenoidi jumissa kun ei heitä ratasta kehälle,tämä on helppo todeta kun näkee suoraan vauhtipyörän kun sitä suojamuovia on vähän leikelty
Ei mitenkään. Hommaa itelles vaihtostartti tai jos paalua löytyy niin uusi á 1900 €. On muuten suolainen hinta UUDELLA alkup. startilla. Raavi veke se vanha startti ja uutta kehiin. Loppuu ihmettely ja startin koputtelu rautakangella. Puolen tunnin homma tuo vaihto.
Kummankohan mallisesta startista on kyse, imu- vai pakosarjan puoleisesta? Kokeilepa vetää kaapeleilla virrat suoraan akulta startille (muista numero vapaalle ja kässäri päälle ). Jos pyörittää normaalisti, niin vika on joko virtalukon pohjassa tai johdotuksissa.
Niin joo unohdin mainita että startti on imusarjan puolella ja on jo koputeltukin eikä mitään tapahdu mutta kun ei viitsisi alkaa uutta ostelemaan kun auto on harjoittelukäytössä/varaosina mutta olisihan se hyvä jos saisi startin toimimaan jollain pielavetisellä kun autoa pitäisi pystyä siirtämään aina välillä edestä pois
Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson kirjoitti:Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
No,toisaalta noita saa varmasti 20E kpl käytettynäkin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147