Eli mikä voisi olla vikana kun virta-avainta kääntäessä starttaus asentoon niin startti alkaa rahisemaan ja ikäänkuin ei lähtisi päälle ollenkaan....välillä startti meinaa lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde
Startin rahina
Startin rahina
En löytänyt haulla vastauksia jotan kysästään sitten tästä käsin...
Eli mikä voisi olla vikana kun virta-avainta kääntäessä starttaus asentoon niin startti alkaa rahisemaan ja ikäänkuin ei lähtisi päälle ollenkaan....välillä startti meinaa lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde
Startti jo kertaalleen purettukin.....
Eli mikä voisi olla vikana kun virta-avainta kääntäessä starttaus asentoon niin startti alkaa rahisemaan ja ikäänkuin ei lähtisi päälle ollenkaan....välillä startti meinaa lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde
-
DIggItaLLr
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
kuulostaa takkuilevalta solenoidilta.
Eli siis jos avainta käännettäessä startti selvästi pyörii, rahisten, kovilla kierroksilla. Niin solkku on jumissa. Ei heitä ratasta kehälle.
"kikka B6" on että sopivan pitkällä rautatangolla (startti imusarjan alla) koputtelet starttia ja etenkin sitä startin kylessä olevaa "mokkulaa".
Sitten käynnistys, jos toimii on solenoidi/startti kaput. Voi myöskin olla vauhtipyörä/hammaskehä paskana (harvinaista)
Eli siis jos avainta käännettäessä startti selvästi pyörii, rahisten, kovilla kierroksilla. Niin solkku on jumissa. Ei heitä ratasta kehälle.
"kikka B6" on että sopivan pitkällä rautatangolla (startti imusarjan alla) koputtelet starttia ja etenkin sitä startin kylessä olevaa "mokkulaa".
Sitten käynnistys, jos toimii on solenoidi/startti kaput. Voi myöskin olla vauhtipyörä/hammaskehä paskana (harvinaista)
tarkennus
onko se kuitenkin niin että virtaavainta käännettäessä startti ei pyöri ennenkuin solenoidi on kytkenyt sen pyörimään ja jos se pyörii niin silloinhan bendix laitteessa tubtuisi olevan vikää ei niinkään startissa oletko testannut sen bendixin?
nimim: perushuolettu startti jouten
nimim: perushuolettu startti jouten
Ei mitenkään. Hommaa itelles vaihtostartti tai jos paalua löytyy niin uusi á 1900 €. On muuten suolainen hinta UUDELLA alkup. startilla. Raavi veke se vanha startti ja uutta kehiin. Loppuu ihmettely ja startin koputtelu rautakangella. Puolen tunnin homma tuo vaihto.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Kummankohan mallisesta startista on kyse, imu- vai pakosarjan puoleisesta? Kokeilepa vetää kaapeleilla virrat suoraan akulta startille (muista numero vapaalle ja kässäri päälle
). Jos pyörittää normaalisti, niin vika on joko virtalukon pohjassa tai johdotuksissa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Niin joo unohdin mainita että startti on imusarjan puolella ja on jo koputeltukin eikä mitään tapahdu mutta kun ei viitsisi alkaa uutta ostelemaan kun auto on harjoittelukäytössä/varaosina mutta olisihan se hyvä jos saisi startin toimimaan jollain pielavetisellä kun autoa pitäisi pystyä siirtämään aina välillä edestä pois 
Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No,toisaalta noita saa varmasti 20E kpl käytettynäkin.jcarlson kirjoitti:Höh, ihme kertakäyttökulttuuria kun ei ees yritetä starttia korjata. Solenoidinkin voi yleensä purkaa ja korjata, harvemmin sielä isompaa vikaa on kuin kiinnipalaneet kärjet tms. Eikä uusi solenoidikaan muistaakseni pariakymppiä enempää kustanna.
Saahan noita, mutta yleensä ovat about yhtä paljon ajettuja että aikalailla tuuripeliä hajoaako se käytetty "uusi" startti käsiin kohta myös.
Kaikki 6 euroa maksoi viimeisin startin korjaus (hiilien vaihto uusiin), pelannee seuraavat 300tkm ainakin siltä osin taas.
Kaikki 6 euroa maksoi viimeisin startin korjaus (hiilien vaihto uusiin), pelannee seuraavat 300tkm ainakin siltä osin taas.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com