Aeronomi kirjoitti:
Pitkät ovet tulivat 78-malliin, ja samalla lyhennettiin autoa 5 cm. Näiden valmistusmäärä voi ollakin 11 kpl, joista kaksi on tehty turbotekniikalla.
en ole koskaan finkku ysiysiä nähnytkään, mutta olenko ymmärtänyt oikein että nämä kaksi turboyksilöä olivat manuaalivaihteistolla, vapaastihengittävät automaatteja?
Eli Oulun Kaupungin edustusautona oli Turbo Finlandia 99 vuoteen -88 tai -89 (muistaakseni). Eli jos jotain kautta kyseleepi että kuka oli kaupungin edustusauton kuljettaja tuolloin -80 luvulla, ja jos hänet jostain tavoittaa, niin tuo vaihde asia varmasti selviää ja ehkä muutakin autosta. Olen käynyt kyseisesä autossa sisällä joskus n. 12v sitten, mutta en mee vannomaan (hataran muistini johdosta) mutta sellainen kutina on minulla että ois ollut manuaali tuo auto. Sen aikainen omistaja sanoi että 11 (taas muistaakseni) on noita Finlandioita tehty ja tämä oli numero 9.!
Tuo auto on tallessa eräällä kerholaisella Oulun seudulla, mutta sen numero ei ole 9 vaan jotain isompaa. Minulla on nimittäin numero 9 Sekin on ollut Pohjois-Suomessa vuosina 1983-86.
Nämä kaksi autoa ovat B-turbotekniikalla ja 4-portaisella manuaalilla, mutta ainakin minulla on tehostettu ohjaus. Tämä viittaisi siihen, että alkujaan autoon on ollut tarkoitus tulla GLE-tekniikka eli vapariruisku ja automaatti, mutta asiakkaan pyynnöstä tilalle on laitettu turbotekniikka.
Laitoin jokunen viikko sitten finkkujeni tiedot myös Finlandia-rekisteriin.
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
On nähnyt yks 99 finladia turbo, se oli myytävänä joskus en oikein tiedä kuka osti sen. Oli manuaalivaihtenen. Ensinmäinen omistaja oli muistaakseni Enso Gutzeit. Mun mielestä sen numero oli jotakin 20+.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Jipo kirjoitti:On nähnyt yks 99 finladia turbo, se oli myytävänä joskus en oikein tiedä kuka osti sen. Oli manuaalivaihtenen. Ensinmäinen omistaja oli muistaakseni Enso Gutzeit. Mun mielestä sen numero oli jotakin 20+.
Tuo on se #9, joka on nykyään mulla Pitkäovisia -78 finkkuja näyttäisi nykytiedon mukaan tehdyn 20 kpl, joista ainakin neljä on klubilaisilla tallessa.
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
Hei, mielestäni Finlandia on hieno pala suomalaisessa ajoneuvohistoriassa ja vuosien mittaan muuttunut entistä erikoisemmaksi. Pääsin ihailemaan yhtä vuoden 1981 mallia ja vähän jäin koukkuun.
Syntyikö tätä Finlandia-rekisteriä ja mistä löytyy?
Näkyykö VIN:ssä mitään merkkiä onko auto Finlandia vai ei?
Mikä Finlandian lisähinta on käytettyjen kaupassa?
jyncci kirjoitti:Hei, mielestäni Finlandia on hieno pala suomalaisessa ajoneuvohistoriassa ja vuosien mittaan muuttunut entistä erikoisemmaksi. Pääsin ihailemaan yhtä vuoden 1981 mallia ja vähän jäin koukkuun.
Syntyikö tätä Finlandia-rekisteriä ja mistä löytyy?
Näkyykö VIN:ssä mitään merkkiä onko auto Finlandia vai ei?
Mikä Finlandian lisähinta on käytettyjen kaupassa?
Saabistissa oli taannoin hyvä juttu Finkuista ja siinä oli lueteltu 99:en numerot. Juttu ei kuitenkaan enää löydy aiemmasta linkistä. Laita yv jos et ole tuota nähnyt ja haluat pdf-kopion.
Tuollainen rekisterihön olisi hyvä saada aikaan!
—Timppa
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
Finkun hintalisä heittelee, kysyntä välillä vähän piikkailee mutta yleensä on harmittavan laimeata, kun useimmilla, jotka finkun tahtoo, finkku jo on. Omanikin oli kaunis, tai ainakin leimassa, mutta ei sillä silti myydessä kauheata hintaa ollut.
Finkkumarkkinoita voi aika hyvin seurata tästä linkistä: search.php?keywords=finlandia&fid[]=18 - kyseessä on siis tämän foorumin myyntipalstalle suoritettu haku hakusanalla finlandia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Aeronomi kirjoitti:
Pitkät ovet tulivat 78-malliin, ja samalla lyhennettiin autoa 5 cm. Näiden valmistusmäärä voi ollakin 11 kpl, joista kaksi on tehty turbotekniikalla.
Ja minäkin voin osallistua finlandiarekisteritalkoisiin omalta osaltani
Ja kolmehan niitä tehtaan turbottamia oli loppujen lopuksi. Ensimmäinen oli grafiitinharmaa (Sk02) ja kaksi muuta mustia.