Kosteus matkustamossa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Kosteus matkustamossa

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Mistähän johtuu et toi taka lasi on aina vähän huurteessa ilmasuodatin on vaihdettu mut taka lasi ei vaan pysy auki :?
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Oisko kelit vaan nyt sellaset? Olen nimittäin ihmetellyt samaa ja sitä että apparin puolen ikkunat huurtuvat kanssa ja vaihtoehtoina lähinnä että apparin puolelta joku putki tukossa ilmanvaihdosta tai sitten vaan on niin kosteaa että puhaltimen 1- tai 2-asennolla ei pysy ikkunat auki.

Ensiapuna tosin kyllä kuivattelin koko autoa autohallissa ja pistin uudemman ulkoruokintaan, katotaan auttaako auton kuivuminen mitään.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

No toivotaan että sillä selvitään (SÄÄLLÄ) :wink:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onko lattialla kumimattojen alla märkää? jos mattoverhoilua ei säännöllisesti irroiteta ja kuivateta kesäisin, voi olla monelle yllätys kuinka paljon kosteutta auton lattialla majaileekaan.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

olen huomannut että kun on takalasin verhot ylhäällä kerää se takaikkuna pornohuurun.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Duoda duoda miten usein noi lattia verhoilut pitää irroittaa itse en ole tehnyt sitä koskaan 8O
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Ei niitä mielestäni ole mitään syytä irroittaa, ellet halua pestä lattiamattoja tms. Juuri sisälämppärin hanan vaihtaneen suosittelen kokeilemaan ovatko kaikkien istuinpaikkojen jalkatilojen matot kuivia. Aina parempi, jos viitisit irroittaa kynnyslistat ovista niin pääset kädellä kokeilemaan ovatko myös lattiamaton alla olevat vaahtomuoviset "meluntorjuntamatot" kuivia. Takajalkatilojen lattioissa on kummallakin puolella tuollaiset kumitulpat lattiassa, jotka aikojen saatossa kutistivat/haurastuvat ja päästävät vettä lävitsensä. Jos nämä tulpat ovat vielä tiivit, suosittelen vetämään vaikka alustamaa pohjaan tulppien kohdalle.
900 T16 Aero -84
#2673
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

ei ole mulla hanasta kysymys, mutta kosteutta tulee myös mattojen alle :cry:
yritin kesällä selvitä syyn, mutta en löydänyt paikkaa, mistä se tulee..
voisko olla ovitiivisteet??

Onko kukaan yrittänyt ottaa talveksi pois sen raitisilmasuodattimen, josko, paranisi tä kosteusongelma. Siis lasien huurtumista tarkoitan, ei lattia tiedysti
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Tarkista myös että tuuletus pelaa, ts. ilma pääsee poiski sieltä kabiinista! Yks paikka mistä sitä vettä ainaki etujalkatiloihin pääsee on sen kojelaudan alaosan (polvisuojan) päitten kiinnitysruuvit, niissä on tehtaan jäljiltä ilmeisesti joku massamälli päälä. Ja sitte tietenki ovitiivisteet joita mart96 jo tuossa arvuutteli tahtoo vanhemmiten kutistua ja toimia suorastaan kouruina joita pitkin h2o huilaa hyttään. Varsinki kulmat kannattaa painella tai vaikka kumivasaralla naputella takasin kuosiinsa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja sieltä jalka listan alta saa lisää tiivistettä pari senttiä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ja ikkunan puhtaus on myös yksi suuri tekijä.Huomaa eron jos ikkuna on puhdas,ei huurru yhtään niin helposti.
Tosin,puhdas lasi ei auta jos auto on sisältä märkä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

smuurine kirjoitti:Ei niitä mielestäni ole mitään syytä irroittaa, ellet halua pestä lattiamattoja tms. Juuri sisälämppärin hanan vaihtaneen suosittelen kokeilemaan ovatko kaikkien istuinpaikkojen jalkatilojen matot kuivia. Aina parempi, jos viitisit irroittaa kynnyslistat ovista niin pääset kädellä kokeilemaan ovatko myös lattiamaton alla olevat vaahtomuoviset "meluntorjuntamatot" kuivia.
nimenomaan ensin tarkistetaan onko ne märät. jos ovat märät, en tiedä muuta tapaa saada niitä kuiviksi kun roudata lämpimään paikkaan. turha kuivia mattoja on irroittaa. tai jos joku tietää helpomman keinon kuivata. jos autossa ei ole keskikonsolia, tuo etumaton irroitus on ainakin erittäin vaivatonta, ja samalla jos sen viitsii pestä (juuriharja ja joku pesuaine) tulee muuten aika siistin näköinen.

joskus olen saanut mahdollisuuden päästä purkamaan käytöstä poistettuja saabeja, kivoja yllätyksiä sieltä kuskin jalkatilasta löytyy maton alta. märkää, märkää, märkää, ruostetta, ruostetta ruostetta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

En tiiä onko joku muu huomannu että 3/5-ovisissa ilmankierto hieman heikkenee kun laittaa ilmanpoistoaukkojen suojat paikkaansa?
Mutta ei niitä silti viitti irtikään ruuvata. :D

Joskus oon kunnon talvikelillä poistanu raitisilmasuodattimen ja kyllä melkein yhden pykälän on saanu pienentää puhallinta puhalluksen pysyessä yhtä tehokkaana. Tahtoo vaan noi kunnon talvikelit olla hieman kortilla täällä länsisuomessa. :)
Joku hyttysverkko tuonne varmaan tarttis silti väliin pukata, että pysyis isoimmat roskat pois.

Aika hyvin noi lattiamatot tuntuu kuivuvan jos eivät läpimäriksi ole päässeet jos saa auton esim. lämpimään talliin päiväksi pariksi luukut auki ja kumimatot pois paikoilta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tetammi kirjoitti: Aika hyvin noi lattiamatot tuntuu kuivuvan jos eivät läpimäriksi ole päässeet jos saa auton esim. lämpimään talliin päiväksi pariksi luukut auki ja kumimatot pois paikoilta.
mitenkäs se vaahtomuovinen meluntorjuntamatto? sehän imee vettä kuin sieni. ysiyseissä ei taida ollakaan moista (en ole ainakaan itse koskaan löytänyt)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lucaf kirjoitti:
tetammi kirjoitti: Aika hyvin noi lattiamatot tuntuu kuivuvan jos eivät läpimäriksi ole päässeet jos saa auton esim. lämpimään talliin päiväksi pariksi luukut auki ja kumimatot pois paikoilta.
mitenkäs se vaahtomuovinen meluntorjuntamatto? sehän imee vettä kuin sieni. ysiyseissä ei taida ollakaan moista (en ole ainakaan itse koskaan löytänyt)
No ohan noissakin, mutta silloin ku noi kastuu niin yleensä joutuu hitsaushommiin myös että saa vuodon tukittua.
Itse meinasin lähinnä normaalia autossa ramppaamisesta aiheutunutta kosteutta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin