Ässän viritys?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Ässän viritys?
Mitkä ois helpoimpia ja halvimpia tapoja virittää vakio ässää? Jos sais sellaiset 20-30 heppaa lisää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Lisäämällä paineita on halvin ja helpoin, mutta ei turvallisin\järkevin
Edellisen budjetti aika jämpti nolla €
Järkevin ja minun suosittelema tapa, lisäät välijäähdyttimen ja sitten vasta lisäät paineita
Eli, välijäähdytin, 3" putkisto, katti pois tai avarampi tilalle, lastu, tuninki ilmansuodatin , turbo ruuvi tai APC, jolla nostaa paineet...
Noilla noin ~60 heppaa ja 100 vääntöö lisää...
Tossa Sporttiauton jutussa osviittaa hyvin...
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=126,xxxx
Ja täältä saa lastuja sun muuta:
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
014-282200
Edit. Mikä vuosimalli sulla kyseessä ?
Edellisen budjetti aika jämpti nolla €
Järkevin ja minun suosittelema tapa, lisäät välijäähdyttimen ja sitten vasta lisäät paineita
Eli, välijäähdytin, 3" putkisto, katti pois tai avarampi tilalle, lastu, tuninki ilmansuodatin , turbo ruuvi tai APC, jolla nostaa paineet...
Noilla noin ~60 heppaa ja 100 vääntöö lisää...
Tossa Sporttiauton jutussa osviittaa hyvin...
http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=126,xxxx
Ja täältä saa lastuja sun muuta:
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
014-282200
Edit. Mikä vuosimalli sulla kyseessä ?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Siinä on maksimipaine vakiona 0,45bar ja itselläni on tällähetkellä n.0,7bar. Mä olen vähän arka nostamaan niitä enemmän ennen kuin se cooleri on keulilla. Tuokin nosto tosin vaikutti vääntöön jo kohtuullisen hyvin. Mä laitan sulle pari kuvaa sähköpostiin, tänne kun en niitä osaa laittaa..Saabisti-76 kirjoitti:Mun ässä on -91, muutama kuva löytyy tuolta kotisivuiltani.
Mitkä on muuten vakio ässän ahtopaineet ja mihin asti olet itse uskaltanut paineita nostaa?
Entinen omistaja on laittanut equusin ahtopainemittarin, mut ei ole viitsinyt sitä vetää ohjaamoon asti, vaan on vielä konehuoneen puolella.
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Nyt kun olen ajellut ässällä jo tovin hieman ripeämpänä, niin huomannut seuraavan seikan.
Ahdot tippuu kierrosten mukana, noin 3500 jälkeen 0,9 tippuu lineaarisesti 0,6-0,7 ???
ei ole apctä, joten mikä on ? hukkaportin kelloa on kiritty ja ei tunnu vuotavankaan mistään ? vai vuotaako jostain sittenkin
bleederillä nostettu paineet.
Täytyy kokeilla ilman bleederiä vielä...
Nyt pääsiäisenä ei vaan tunnu ajatus lentävän
Ahdot tippuu kierrosten mukana, noin 3500 jälkeen 0,9 tippuu lineaarisesti 0,6-0,7 ???
ei ole apctä, joten mikä on ? hukkaportin kelloa on kiritty ja ei tunnu vuotavankaan mistään ? vai vuotaako jostain sittenkin
bleederillä nostettu paineet.
Täytyy kokeilla ilman bleederiä vielä...
Nyt pääsiäisenä ei vaan tunnu ajatus lentävän
Ei bleederillä pysty millään pitämään paineita kokoajan tasaluvussa (esim. 1,0 barissa)! ..tai ainakaan meikäläisellä ei pysty. Se tiputtaa ne väkisinkin 0,2-0,3 bar pienemmälle mitä maximi on. En oikein tiedä mistä tuo johtuu, mutta kyllä meinaan omaan rassiini APC:n hommata, niin ei tarvi tuollaisia enää murehtia.
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
saabracing kirjoitti:jep, mä jo aattelin et by-pässi rupeaa vuotamaan, mutta ei se vuoda ainakaan ihmisvoimin testattuna...
tangon kiriminen auttoi hieman, muttei poistanut kokonaan tippumista.
Nyt ihmettelen kun toinen ässä kyllä pitä vaikka mualiman tappiin saakka...
väsynyt hukkaportin kello? tai turbo, ettei jaksa pitää paineita. sen silti kyllä uskoisin sinun huomaavan jos turbo niin loppu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17438900S kirjoitti:Ei bleederillä pysty millään pitämään paineita kokoajan tasaluvussa (esim. 1,0 barissa)! ..tai ainakaan meikäläisellä ei pysty. Se tiputtaa ne väkisinkin 0,2-0,3 bar pienemmälle mitä maximi on. En oikein tiedä mistä tuo johtuu, mutta kyllä meinaan omaan rassiini APC:n hommata, niin ei tarvi tuollaisia enää murehtia.
oletko lueskellut tuota aihetta? ei se apc ainakaan helpolla ratkaisua tuo...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Täytyy nyt kattoo toi pässi vielä.mikkoimp kirjoitti:saabracing kirjoitti:jep, mä jo aattelin et by-pässi rupeaa vuotamaan, mutta ei se vuoda ainakaan ihmisvoimin testattuna...
tangon kiriminen auttoi hieman, muttei poistanut kokonaan tippumista.
Nyt ihmettelen kun toinen ässä kyllä pitä vaikka mualiman tappiin saakka...
väsynyt hukkaportin kello? tai turbo, ettei jaksa pitää paineita. sen silti kyllä uskoisin sinun huomaavan jos turbo niin loppu...
Tähän väliin on hyvä tunkea OG "S" aiheinen kysymys...sellainen olisi 350tkm ajetuna tyrkyllä hintaan 2900.- . Vaihdelaatikko toimii nihkeästi mutta toimii (ei rutise) vert. vaimon OG 900 16V. Huisin paljion nopeampi tuo ei ole kun vertaa vaimon OG satkuun...totta vai tarua. Ei pöllyyttele. Ei ravista kiihdyttäessä, ei puolla jarruttaessa, alkuperäinen pakoputki ei siis tunatu, ollu iäkkäämmällä herralla kulemma. 1. omistaja...
Seuraavat huomiot kuitenkin: rivakan kiihdytyksen jälkeen painoin kytkimen pohjaan ja katiska meinas sammua...keräsi itsensä kuitenkin kutenjoten (kone norm. lämmin, lämmöt puolessavälissä). Tyhjäkäynti nätti 800 rpm luokkaa. Siisti peli muuten, työkalutkin tallessa takapaksissa omassa paikassa
Mitä muuta pitäisi lpt mallia ostaessa huomioida? Varmalta vaikuttaa koko auto ei kolise ja kutkuttas piruuusti ostaa se
Laittakaa tarkistuslista jos joku paikka poikkeaa "työkalu" OG 900 16V kulkineesta. Esim. mistä tietää että on aito Turbo saapas....eihän sitä koskaan tiedä...
Kiitos.
Seuraavat huomiot kuitenkin: rivakan kiihdytyksen jälkeen painoin kytkimen pohjaan ja katiska meinas sammua...keräsi itsensä kuitenkin kutenjoten (kone norm. lämmin, lämmöt puolessavälissä). Tyhjäkäynti nätti 800 rpm luokkaa. Siisti peli muuten, työkalutkin tallessa takapaksissa omassa paikassa
Mitä muuta pitäisi lpt mallia ostaessa huomioida? Varmalta vaikuttaa koko auto ei kolise ja kutkuttas piruuusti ostaa se
Laittakaa tarkistuslista jos joku paikka poikkeaa "työkalu" OG 900 16V kulkineesta. Esim. mistä tietää että on aito Turbo saapas....eihän sitä koskaan tiedä...
Kiitos.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
bypass...oookkoo, nyt tarttis vaan aavistaa onko kallis osa vai ei kun en ole koskaan Turboa omistanut Kuulostaa kulutusosalta.
Meinas sammua vai sen kerran noin 5km:n koeajolenkillä. Kaasujalan liikutteluun reagoi turhankin nykien...vaikka kyllä se meidän satkukin on aika kaasuherkkä omalla tavallaan. Mitään dumpin puhinaa tuosta ei kyllä saanut -onko lpt:n ominaisuus että on hiljaisempi? Tutun Aero tonnarista lähtee kunnon suhinat siihen verrattuna.
EPC kehiin...hitto kun en itse oivaltanut. Tack.
Meinas sammua vai sen kerran noin 5km:n koeajolenkillä. Kaasujalan liikutteluun reagoi turhankin nykien...vaikka kyllä se meidän satkukin on aika kaasuherkkä omalla tavallaan. Mitään dumpin puhinaa tuosta ei kyllä saanut -onko lpt:n ominaisuus että on hiljaisempi? Tutun Aero tonnarista lähtee kunnon suhinat siihen verrattuna.
EPC kehiin...hitto kun en itse oivaltanut. Tack.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Letkuvuotoja voi myös olla jos meinaa sammuilla.
On se hiljasempi ässä miedommilla ahdoilla ainakin.
by pässin ei kuulukkaan vakioilmanputsarilla pitää ääntä.
Maksaakohan se uutena jotain 30€ pintaan ???
En muista kun halvalla se oikeen sai, kummiskin ei kannata ostaa mistään turbopajalta kun pyytävät niin paljon liikaa-..
On se hiljasempi ässä miedommilla ahdoilla ainakin.
by pässin ei kuulukkaan vakioilmanputsarilla pitää ääntä.
Maksaakohan se uutena jotain 30€ pintaan ???
En muista kun halvalla se oikeen sai, kummiskin ei kannata ostaa mistään turbopajalta kun pyytävät niin paljon liikaa-..