Leima...
Ei oo palvelu ihan niin pitkälle pohojanmaan valtion-konttorilla mennyt...
Pohojanmaalla ei jätkät halaa ja kättele... Porisi vain nykyautojen kertakäyttökulttuurista ym. että saa vaihtaa koko alatukivarren ku on nivel väljänä tms. ja uudempien volvojen iskari ongelmista että ei taho mennä iskaritestistä puhtain paperein koska on niin "löysät " iskarit jne.
Ruostesuojaustakin suositteli uusille autoille...ompa kumma...
Pohojanmaalla ei jätkät halaa ja kättele... Porisi vain nykyautojen kertakäyttökulttuurista ym. että saa vaihtaa koko alatukivarren ku on nivel väljänä tms. ja uudempien volvojen iskari ongelmista että ei taho mennä iskaritestistä puhtain paperein koska on niin "löysät " iskarit jne.
Ruostesuojaustakin suositteli uusille autoille...ompa kumma...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Mullakin tuli leima papereihin viime viikolla. Ekalla yrityksellä motkottivat, kun käsijarru ei pitänyt lainkaan toisella puolella. Lisäksi vaativat pyörien suuntaustodistusta alustasarjan muutoskatsastusta varten. Uusintanäytössä jäi korjauskehotuspuolelle vielä tuulilasin vaihto. Muutoin kyllä kehuivat, että on hyvän ja ehjän oloinen saappi.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Tänään tuli haettua leima ässään.
Meinasi mennä tiukille, kun rekkarivalon lasi tippui käteen juuri kun olin lähdössä katsastamaan syyskuussa. Kiitos Lefalle uuden lasin lähettämisestä. Jäihän tässä vielä 8 päivää aikaa takarajaan...
Meinasi tulla hymy, kun inssi avasi konepellin, katsoi pari kertaa konetta ja papereita (tässä vaiheessa olin ihan varma että IC:stä tulee sanomista). Kysyy sitten "koskas tähän on turbo asennettu?" Mitäs siihen voi sanoa, tehtaalla -91...
Ei sillä, huomautettavaakin löytyi, etupalkin sivussa oli pienireikä. Ei siis se perinteinen palkinpohja, vaan sen paikan vierestä. Korjauskehotuksella selvisi, tosin sitä ei merkitty mihinkään. Pitäähän se silti kuntoon laittaa, ihan oman turvallisuuden vuoksi.
Meinasi mennä tiukille, kun rekkarivalon lasi tippui käteen juuri kun olin lähdössä katsastamaan syyskuussa. Kiitos Lefalle uuden lasin lähettämisestä. Jäihän tässä vielä 8 päivää aikaa takarajaan...
Meinasi tulla hymy, kun inssi avasi konepellin, katsoi pari kertaa konetta ja papereita (tässä vaiheessa olin ihan varma että IC:stä tulee sanomista). Kysyy sitten "koskas tähän on turbo asennettu?" Mitäs siihen voi sanoa, tehtaalla -91...
Ei sillä, huomautettavaakin löytyi, etupalkin sivussa oli pienireikä. Ei siis se perinteinen palkinpohja, vaan sen paikan vierestä. Korjauskehotuksella selvisi, tosin sitä ei merkitty mihinkään. Pitäähän se silti kuntoon laittaa, ihan oman turvallisuuden vuoksi.
Pitäisi 900i vuoden loppuun mennessä leimata. Kaikki tiedossa olevat puutteet tarkoitus korjata sitä ennen.
Pakoputki vuosi liikaa. Kävin mittaamassa päästöt ja liikaa happea.
Uusin viime perjantaina putken katista taaksepäin ja nyt on tiivis. Väliputki ennen vaimenninta oli lähes poikki, samoin takapöntössä oli reikä. Aikaa putken vaihtoon meni neljä tuntia ja riittävästi asennusjuomaa.
Seuraavaksi vaihtuu toiselle puolelle vetonivelen suojakumi. Samalla vilkaisen vetarintunnelin alaosaa, jossa on reikä. Sen joutuu ehkä viemään jonnekin hitsattavaksi.
Toisen puolen jousen alalautasessa on reikä, täytyisikö myös tuo korjata ennen leimalle vientiä?
Pakoputki vuosi liikaa. Kävin mittaamassa päästöt ja liikaa happea.
Uusin viime perjantaina putken katista taaksepäin ja nyt on tiivis. Väliputki ennen vaimenninta oli lähes poikki, samoin takapöntössä oli reikä. Aikaa putken vaihtoon meni neljä tuntia ja riittävästi asennusjuomaa.
Seuraavaksi vaihtuu toiselle puolelle vetonivelen suojakumi. Samalla vilkaisen vetarintunnelin alaosaa, jossa on reikä. Sen joutuu ehkä viemään jonnekin hitsattavaksi.
Toisen puolen jousen alalautasessa on reikä, täytyisikö myös tuo korjata ennen leimalle vientiä?
NG900 S -94.
Tuli kanssa haettua 900 kaasariin leima, läpihuutojuttu, erinomaiset arvot joka tavalla, ja katsari kehui autoa jämäkässä ja hyvässä kunnossa olevaksi. Ei pienintäkään moitetta mistään, edes yksikään polttimo ei ollut rikki
Tulostutin auton katsastustiedot, vuodesta 1996 vuoteen 2006 ajettu 52tkm, ja aina katsastettu ajallaan. Nyt mittarissa 188tkm, eli jos tälläisillä ajetaan 500tkm niin tällä tahdilla satkun pitäisi kestää vielä yli 30 vuotta
ps. ostakaas joku multa pois tuo 99le ettei tarvitsisi luopua näin erinomaisessa kunnossa olevasta karvalakkisatkusta
Tulostutin auton katsastustiedot, vuodesta 1996 vuoteen 2006 ajettu 52tkm, ja aina katsastettu ajallaan. Nyt mittarissa 188tkm, eli jos tälläisillä ajetaan 500tkm niin tällä tahdilla satkun pitäisi kestää vielä yli 30 vuotta
ps. ostakaas joku multa pois tuo 99le ettei tarvitsisi luopua näin erinomaisessa kunnossa olevasta karvalakkisatkusta
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Ei ensimmäisellä läpi
Kaasuttimen häkäarvot ja käsijarru - korjauskehotukset. Kohoneulan vaihto ja käsijarrun säätö sekä valojen suuntaus tehty ja nyt pitäisi olla ok.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Torstaina (viimeinen päivä) tuli leima kerralla ysikympin pahviin. Ainoana valmistelevana toimenpiteenä vaidoin etujarrupalat paria viikkoa aiemmin. Vähän arvelutti reippaat pakoäänet kun rööri on 2,5-3 -tuumaista yhdellä vaimentimella (alkuperäinen putkisto ruttaantui kesällä virolaisella mökkitiellä ja piti vähän improvisoida kimppatallin lattialta löytyneistä osista), mutta eipä insinööri ollut moksiskaan vaikka halli raikui. Ainoastaan alkavaa ruostekohtaa takatukivarren kiinnityskohdan lähellä kehotti fiksaamaan ajoissa.
NG 900S 3d 2.3i -98
Tuo vetarintunneli hitsattiin pari päivää sitten kuntoon. Vaimo käytti tänään autoa konttorilla. Ei vielä tullut leimaa. Toisen puolen käsijarru ei pitänyt, täytynee säätää käsin paloja hiukan lähemmäksi. Vai onko tuohon jotain muuta konstia? Muuta vikaa ei autosta löytynyt.Rusakko kirjoitti:Pitäisi 900i vuoden loppuun mennessä leimata. Kaikki tiedossa olevat puutteet tarkoitus korjata sitä ennen.
Pakoputki vuosi liikaa. Kävin mittaamassa päästöt ja liikaa happea.
Uusin viime perjantaina putken katista taaksepäin ja nyt on tiivis. Väliputki ennen vaimenninta oli lähes poikki, samoin takapöntössä oli reikä. Aikaa putken vaihtoon meni neljä tuntia ja riittävästi asennusjuomaa.
Seuraavaksi vaihtuu toiselle puolelle vetonivelen suojakumi. Samalla vilkaisen vetarintunnelin alaosaa, jossa on reikä. Sen joutuu ehkä viemään jonnekin hitsattavaksi.
Toisen puolen jousen alalautasessa on reikä, täytyisikö myös tuo korjata ennen leimalle vientiä?
NG900 S -94.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 230#387230Rusakko kirjoitti:Toisen puolen käsijarru ei pitänyt, täytynee säätää käsin paloja hiukan lähemmäksi. Vai onko tuohon jotain muuta konstia?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Leima...
Kerroppa sitte mitä tuosta seuraa. Kiinnostaa kuulla. Mulla on jokakerta tuon 4v satkun kanssa tuntunut, että pitäis katsastus jannua lintata nokkaan kun ei **kele onnistu rusauttelematta laittaa vaihteita silmään. Onhan se toki hieman tahkea jos nuihin nykysynkrolaatikoihin vertaa, mutta rajansa kaikella. Rupeaa taas näkymään punasta kun ajattelee asiaa.tpsaab kirjoitti:LEIMA TULI!tpsaab kirjoitti:Raportti viimeviikolta:
Käsijarru 74%, sallittu 70% (jälkitarkastus)
Lisävalot, korjauskehotus (otan pois)
Rekisterikilven valo, korjauskehotus (korjattu)
Öljyvuodot, korjauskehotus. Moottori öljyinen (!)
Etuakselisto, korjauskehotus, edessä oikealla (viimeksi oli vasemmalla..)
Vaihteen valitsin, korjauskehotus, vaikea saada vaihteita kytketyksi (perkeleen katsastusmies melkein hajotti laatikon)
Siellä vaihdeltiin muutama kitkerä sana tuosta vaihdelaatikon runnimisesta, saapa nähdä, miten sen kans käy.
Eikä ole ihme jos Toms:n autoa kiitellään ja kehutaan. Kellään oo uusikaan auto niin hyvässä kunnossa!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Leima...
Heh, joulukortti tuli ko. katsastusasemalta. Kävin rekisteröimässä muutama viikko sitten toisen satkuni, näkyi se sama vaihdelaatikonsärkijä ihmettelevän jonkun Fiiatin pohjaa.Marko A kirjoitti:Kerroppa sitte mitä tuosta seuraa. Kiinnostaa kuulla. Mulla on jokakerta tuon 4v satkun kanssa tuntunut, että pitäis katsastus jannua lintata nokkaan kun ei **kele onnistu rusauttelematta laittaa vaihteita silmään. Onhan se toki hieman tahkea jos nuihin nykysynkrolaatikoihin vertaa, mutta rajansa kaikella. Rupeaa taas näkymään punasta kun ajattelee asiaa.tpsaab kirjoitti:LEIMA TULI!tpsaab kirjoitti:Raportti viimeviikolta:
Käsijarru 74%, sallittu 70% (jälkitarkastus)
Lisävalot, korjauskehotus (otan pois)
Rekisterikilven valo, korjauskehotus (korjattu)
Öljyvuodot, korjauskehotus. Moottori öljyinen (!)
Etuakselisto, korjauskehotus, edessä oikealla (viimeksi oli vasemmalla..)
Vaihteen valitsin, korjauskehotus, vaikea saada vaihteita kytketyksi (perkeleen katsastusmies melkein hajotti laatikon)
Siellä vaihdeltiin muutama kitkerä sana tuosta vaihdelaatikon runnimisesta, saapa nähdä, miten sen kans käy.
Eikä ole ihme jos Toms:n autoa kiitellään ja kehutaan. Kellään oo uusikaan auto niin hyvässä kunnossa!
Tervehdin iloisesti "Mitäs XXXXXXXX!".
Autojani en ko. asemalle vie.
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Jep,ite poikkesin tänään satkun kanssa konttorilla....
Syksyllä tuli lyötyä uutta levyä ja palaa urakalla, joten ne oli ok...
Samalla tuli jotain pallikoita uusittua ja raidetangonsuojakumin vaihdoin jne. No kyllä se taidetangonpää vielä silloin tuntui kohtuu hyvä olevan, mutta kyllä nyt inssi löysi niin paljon väljyyttä siitä, että ei auttanut vaikka sanoin laittavani välittömästi uuden kun kotona on valmiina....pitää käydä vielä näyttämässäkin....
Lambda arvot oli vähän koholla taitaapi jostain vuotaa vähän ilmaa...
Täälläpäin on myös (aikaisemmin tässä topicissa puhetta) tiukentaneet linjauksia noiden jarruletkujen kanssa. Niissä voi helposti olla jotain kovettunutta massaa tms. pinnassa ja se on kuivuuttaan halkeillut...
inssi toteaa näissä tapauksissa helposti, että letku murtunut, ne ei niitä rupea tahkoamaan puhtaaksi ja katsomaan onko letku oikeasti hyvässä kunnossa. Itse ja monet muutkin ovat tehneet siten, että putsaa vaikka silikonilla ne letkut puhtaiksi, niin näkee itsekin onko hyvässä kunnossa....ei tartte sitten ainakaan vielä hyviä letkuja uusia turhan takia
Syksyllä tuli lyötyä uutta levyä ja palaa urakalla, joten ne oli ok...
Samalla tuli jotain pallikoita uusittua ja raidetangonsuojakumin vaihdoin jne. No kyllä se taidetangonpää vielä silloin tuntui kohtuu hyvä olevan, mutta kyllä nyt inssi löysi niin paljon väljyyttä siitä, että ei auttanut vaikka sanoin laittavani välittömästi uuden kun kotona on valmiina....pitää käydä vielä näyttämässäkin....
Lambda arvot oli vähän koholla taitaapi jostain vuotaa vähän ilmaa...
Täälläpäin on myös (aikaisemmin tässä topicissa puhetta) tiukentaneet linjauksia noiden jarruletkujen kanssa. Niissä voi helposti olla jotain kovettunutta massaa tms. pinnassa ja se on kuivuuttaan halkeillut...
inssi toteaa näissä tapauksissa helposti, että letku murtunut, ne ei niitä rupea tahkoamaan puhtaaksi ja katsomaan onko letku oikeasti hyvässä kunnossa. Itse ja monet muutkin ovat tehneet siten, että putsaa vaikka silikonilla ne letkut puhtaiksi, niin näkee itsekin onko hyvässä kunnossa....ei tartte sitten ainakaan vielä hyviä letkuja uusia turhan takia
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Miten herkistit kässärin?Pampula kirjoitti:Viime viikolla tein oman katsastusennätyksen. Katsastus, korjautus ja jälkitarkastus yhteensä 45 minuuttia. Ennätystä voi yrittää rikkoa.
Käsijarru ei pitänyt toiselta puolelta ollenkaan. Taisi jumittua katsastuspäivän aamuna. Pieni herkistys auttoi asiaan.
NG900 S -94.