Moi!
Kysymykseesi en osaa vastata, mutta jäi vaan kummastuttamaan, ainakin 99:ssä on kohtalaisen kevyt ohjaus, toisin kuin tehostamattomassa 900:ssa. Onko sitten 90 perinyt 900:sen raskaan ohjauksen? Lisäksi renkaat vaikuttaa suuresti jäykkyyteen. 900:seen vaihdettiin uudet 185 renkaat vanhojen tilalle ja ohjaus keveni aivan mielettömästi. Myös rengaspaineet on syytä olla kohdallaan (~2.3)
SOS kirjoitti:On kysymys vanhasta henkilöstä, auton "vääntäminen" parkkipaikkaan alkaa olemaan ylivoimainen este ajamiselle.
Jos suht kevyellä ohjauksella varustetun auton vääntäminen parkkiin alkaa olemaan ylivoimainen este, niin ehkä sen tosiaan kannattaisi antaa olla sitä. Ketään en halua loukata, mutta jossain vaiheessa se raja tulee vastaan kun kannattaisi jättää ajamiset jonkun muun tehtäväksi...
Ysiyseissä ei ole tainnu olla kuin gle:ssä tehostajaa, mutta eikös tuon tehostetun tankon kiinnityspaikat eroa tavallisesta?
Näin muistelis, että on ollu aiemmin juttua.
Ja mitä tohon tehostuksen tarpeeseen tulee, niin aika paljon vaikutusta on eri renkailla. Kyllä noppaa saa taas kesärenkailla vääntää oikein urakalla parkkiin. Ei mitenkään ihme jos joku vanhempi haluais tilalle kevyemmän ohjauksen, mutta onneksi harkitsee moista vaihtoehtoa ettei heti ole vaihtamassa autoa.
eikö emsseissä ollu nopeampi tehostamaton?
mutta tuossa glia:ssa saatto myö olla, mutta harvinaisia kumminkin.
Kenellä olis pihalla molemmat, niin sais äkkiä tsekattua tuon kiinnityksen?
Voi olla että mulla menee satkut ja ysiysit sekasin, mutta eikös 99:n normaalitanko oli aika tarkalleen poikittain(siis kiinnityspultteihin nähden) ja tehostettu noin 45asteen kulmassa?
Jos kiinnitykset on samanlaiset, niin saa tarjota myös tänne moista.
Ysiyseissä ei ole tainnu olla kuin gle:ssä tehostajaa
Eikös tehostin löytynyt myös EMSsistä ja GLia:sta tuon GLE:n lisäksi? LEA:ssa ei tainnut olla tehostinta, mikäli en kovin väärässä ole.
LEA:ssa on ollut tehostajaa ainakin joissain yksilöissä.. siitä tosin en voi olla varma, oliko se tehdas- vai jälkiasennuksena mutta kahdessa olen tehostimen nähnyt.
Aikoinaan möin 90 saabini pois tehostuksen takia. Monet korjaajat sanoivat, että ei kannata ruveta yrittämään tehostimen laittoa. Edullisemmaksi tulee vaihtaa 900 jossa se on vakiona. Hehe...nyt mulla on ysisatku ja tehostukset. Harvinaisuutena vak.nop.säätö.
Ysiyseissä ei ole tainnu olla kuin gle:ssä tehostajaa
Eikös tehostin löytynyt myös EMSsistä ja GLia:sta tuon GLE:n lisäksi? LEA:ssa ei tainnut olla tehostinta, mikäli en kovin väärässä ole.
Ei ollut EMS:ssä tehostinta! Siihen aikaan urheilullisuus ymmärrettin niin, että jäykkä tehostamaton ohjaus ja ehdottomasti manuaalivaihteisto! GLE taas varustettiin sitten edustavaksi, jolloin siinä oli tehostin ja automaatti, molemmat tuona aikana "ylellisyysvarusteita" kuten myös GLE:n sähköikkunat ja -peilit!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."