99 lämmöt ei nouse ajossa
99 lämmöt ei nouse ajossa
Morjens,
Hain eilen 99:in ja kotimatkalla pitemmässä ajossa totesin, että lämmöt nousee mittarin mukaan hädin tuskin vihreälle. Näin ollen kyytikin oli vähän kylmähkö, jopa pikkupakkasella. Kun pysähtyy, niin lämmöt nousi nopeasti puoleen väliin mittaria ja alkoi tarkenemaankin.
Pitäskö vaihtaa termostaatti ensimmäisenä. Minkälaista suosittelette?
Hain eilen 99:in ja kotimatkalla pitemmässä ajossa totesin, että lämmöt nousee mittarin mukaan hädin tuskin vihreälle. Näin ollen kyytikin oli vähän kylmähkö, jopa pikkupakkasella. Kun pysähtyy, niin lämmöt nousi nopeasti puoleen väliin mittaria ja alkoi tarkenemaankin.
Pitäskö vaihtaa termostaatti ensimmäisenä. Minkälaista suosittelette?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 99 lämmöt ei nouse ajossa
Pitäis. Osta merkkiliikkeestä alkuperäinen (n. 15-20€).illias kirjoitti: Pitäskö vaihtaa termostaatti ensimmäisenä. Minkälaista suosittelette?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: itsekin
Sitten kun se uusikin termostaatti toimii väärin, alkuperäisen termostaatin takuuvaihto onnistuu varmemmin, kuin Calorstatin - en tosin ole Motonetissä yrittänyt.kimmoisa kirjoitti:Millä tavalla se alkuiperäinen on parempi kuin esim. Motonetistä ostettu Calorstat?
Orkkistermostaatti on 89-asteinen. Kesäksi en ainakaan jättäisi 92-asteista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Alkuperäinen ei missään nimessä ole kovin hyvä sekään, tuppailevat olemaan aika epätasaista laatua, mutta takuuseen saa uutta kahden vuoden ajan Eikä ole hinnalla pilattu, sekä sisältää HYVÄLAATUISEN tiivisteen. Tarviketiiviste Motonetistä ei ainakaan laadullaan vakuuttanut (kivettyi n. 1,5vuodessa)
Calorstattiakin muistan ihmisten kehuneen, ja semmoinen oli myös ex-T8A satkussa. Se toimi kun junan vessa, kunnes yks päivä meni täysin jumiin ja lämmöt ampui tappiin. En tiedä, kuinka vanha yksilö oli kyseessä. Merkkiliikkeen termarit on minulla hajonneet (kaksi kpl neljästä ostamastani) aina siten, että vähän aikaa toimii pirun hienosti, muuta sitten alkaa lämmöt jäämään alhaisiksi maantieajossa. Noissa tarvikevehkeissä on (kuulemma) myös semmosia, että eivät toimi edes uutena (lämmöt vaeltelee yms.). Summasummarum, itse ostaan jatkossakin termostaatit merkkihuollosta.
Calorstattiakin muistan ihmisten kehuneen, ja semmoinen oli myös ex-T8A satkussa. Se toimi kun junan vessa, kunnes yks päivä meni täysin jumiin ja lämmöt ampui tappiin. En tiedä, kuinka vanha yksilö oli kyseessä. Merkkiliikkeen termarit on minulla hajonneet (kaksi kpl neljästä ostamastani) aina siten, että vähän aikaa toimii pirun hienosti, muuta sitten alkaa lämmöt jäämään alhaisiksi maantieajossa. Noissa tarvikevehkeissä on (kuulemma) myös semmosia, että eivät toimi edes uutena (lämmöt vaeltelee yms.). Summasummarum, itse ostaan jatkossakin termostaatit merkkihuollosta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 99 lämmöt ei nouse ajossa
ilman muuta termarin vaihto. missä päin asut, hyvinkäältä löytyisi ilmaiseksi toimiva talvitermostaatti 92 astetta. voidaan vaikka vaihtaa se sulle se siinä pihassa jos poikkeat.illias kirjoitti:Morjens,
Hain eilen 99:in ja kotimatkalla pitemmässä ajossa totesin, että lämmöt nousee mittarin mukaan hädin tuskin vihreälle. Näin ollen kyytikin oli vähän kylmähkö, jopa pikkupakkasella. Kun pysähtyy, niin lämmöt nousi nopeasti puoleen väliin mittaria ja alkoi tarkenemaankin.
Pitäskö vaihtaa termostaatti ensimmäisenä. Minkälaista suosittelette?
kun tässä nyt on piruja maalailtu uusista termareista , itse olen arviolta 150tkm ajanut monilla eri ysiyseillä, ostanut lukuisia termostaatteja, eikä juurikaan jäänyt mieleen että termostaatti olisi koskaan temppuillut, lämpöongelmia tosin on ollut ja syy löytynyt aina muualta, peräti niin että lämpöviisari on näyttänyt väärin.
sen sijaan eräässä 88 vuoden 900 saabissani termari aiheutti just tuon ettei kone lämmennyt. arvelen että kyseinen termari oli erittäin monta vuotta ollut siinä, ellei peräti alkuperäinen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: itsekin
tarjous myös sinulle voimassa jos ajelet hyvinkään ohi, eli 92 termari joutilaana 0 euron hintaankimmoisa kirjoitti:Mutta ostasko 92 vai 88 asteisen termarin?
ensinnäkin kun lisätään nestettä esim termarin vaihdon jälkeen, niin nesteen lisäyksen ajan pidetään termostaattikannen maastossa oleva ilmausruuvi auki. kun nestettä alkaa tulemaan ruuvista, se kiristetään ja jatketaan järjestelmän täyttöä.illias kirjoitti:Miten ilmaaminen onnistuu helpoimmiten. Kyseessä on siis 99, vuosimalli 1984.
sitten kone käytetään lämpimäksi, sisältä lämmityslaitteen säädin max-asentoon. sitten lämmityslaitteen hanan maastossa oleva toinen ilmausruuvi auki (mainiota jos sulla olis läpinäkyvää letkua jonka voit työntää siihen ilmausruuvin päähän) ja annetaan ilman tulla pois, suljetaan kun tulee pelkkää vettä eikä yski ilmaa välissä enää.
näin minä ainakin toimisin, viisaammat tarkentaa/korjaa.
900 mallissa ilmaus taitaa tapahtua eri tavalla, kun siellä ei ole muuta ilmausruuvia kun se termostaatin maastossa oleva.
ilmauksen lomassa on varmaan hyvä myös tarkistaa että paisuntasäiliön korkki toimii, ts. että se on niin tiivis että järjestelmään kertyy asianmukaisesti painetta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)