Jokunen viikko sitten huomasin ettei lämmintä ilmaa tullut entiseen tapaan sisälle. Ongelma kuitenkin "hävisi" ajeltuani tovin ja lämmintä ilmaa alkoi taas virrata sisälle. Puhallin kyllä puhalsi normaaliin tapaan, mutta ilma oli alkuun kylmää. Nyt viimeisen viikon aikana homma on mennyt huonompaan suuntaan. Tunnin ajelunkaan jälkeen lämmintä ei sisälle heru enää _ollenkaan_ (puhallin siis edelleen toimii) eli homma alkaa mennä hieman hankalaksi. Toinen juttu minkä huomaan on että moottorin lämpötila nousee todella korkeaksi, se edessä oleva pyörijäkin jää huutamaan auton sammuttuakin. En ole varma mutta olettaisin että asioilla on yhteys. Viestistäkin selvinnee etten kamalasti näistä ymmärrä eli kärsivällisyyttä pyydetään
eka oire viittaa termariin ja toka kansipahviin,mut jos nesteet pysyy sisällä niin vaihdat termarin. ja flektin kuuluu käydä ja jäähdyttää kuuma neste se on ihan ok!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tuo on 90% todennäköisyydellä syy. seuraavaksi tarkkailun alle jäähdytysnesteen vähenemisen nopeus, ja jos vähenee huomattavan nopeasti (esim viikottain pitää lisätä) niin vuotokohtaa etsimään (vesiletkujen saumat, jäähdyttimen tiiviys, moottoriöljyn väri onko mustaa vai harmaata, onko paisuntasäiliön korkki painetiivis).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)