Lämmitin vetelee viimeisiään?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Garp
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 11:22

Lämmitin vetelee viimeisiään?

Viesti Kirjoittaja Garp »

Jokunen viikko sitten huomasin ettei lämmintä ilmaa tullut entiseen tapaan sisälle. Ongelma kuitenkin "hävisi" ajeltuani tovin ja lämmintä ilmaa alkoi taas virrata sisälle. Puhallin kyllä puhalsi normaaliin tapaan, mutta ilma oli alkuun kylmää. Nyt viimeisen viikon aikana homma on mennyt huonompaan suuntaan. Tunnin ajelunkaan jälkeen lämmintä ei sisälle heru enää _ollenkaan_ (puhallin siis edelleen toimii) eli homma alkaa mennä hieman hankalaksi. Toinen juttu minkä huomaan on että moottorin lämpötila nousee todella korkeaksi, se edessä oleva pyörijäkin jää huutamaan auton sammuttuakin. En ole varma mutta olettaisin että asioilla on yhteys. Viestistäkin selvinnee etten kamalasti näistä ymmärrä eli kärsivällisyyttä pyydetään :)

Saab 900C -89, kaasutin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eka oire viittaa termariin ja toka kansipahviin,mut jos nesteet pysyy sisällä niin vaihdat termarin. ja flektin kuuluu käydä ja jäähdyttää kuuma neste se on ihan ok!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tarkasta nyt ensiksi että jäähdytin nestettä on riittävästi,jatketaan sitten.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja ilmaa systeemi
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tuo on 90% todennäköisyydellä syy. seuraavaksi tarkkailun alle jäähdytysnesteen vähenemisen nopeus, ja jos vähenee huomattavan nopeasti (esim viikottain pitää lisätä) niin vuotokohtaa etsimään (vesiletkujen saumat, jäähdyttimen tiiviys, moottoriöljyn väri onko mustaa vai harmaata, onko paisuntasäiliön korkki painetiivis).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin