onkohan hulluus lähellä kun on kuulevinaan kaikenlaisia ääniä
Minulla on 900i 16V vm-91 jonka ostin viime vuonna ja totuin siihen että käynnistyksen jälkeen kuuluu 5-10 minuuttia konehuoneen etuosasta nakuttavaa ääntä. Olen ajatellut että ruiskun elektroniikassa on joku rele jonka kuuluukin säksättää jonkun aikaa ja moottorin lämmettyä tms. hiljenee. Kun konepellin avaa huomaa että itse moottoristakin tulee napsahtelevaa ääntä mutta ei yhtä selkeästi kuin elektroniikkasta vasemman ajovaloumpion läheltä.
Nykyään kuitenkin puolenkin tunnin ajon jälkeen esim. moottoritiellä releen ääni kuuluu matkustamoon. Onko tämä normaalia vai mistä mahtaa olla kysymys.
releen säksätysääni keulassa huolettaa
releen säksätysääni keulassa huolettaa
saab 90 vm 85
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43255
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5515
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5515
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ettei olisi hiilisäiliön solenoidi? Kuuluu näihin saasteenestolaitteisiin. Hiilisäiliöön kerätään bensatankista haihtuvat bensahuurut ja sieltä niitä vähitellen annostellaan tuonne moottoriin poltettavaksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
suurkiitokset
suurkitokset hyvistä ja nopeista vastauksista
käytän autoa vain kolme kertaa viikossa ja tankkaan kerran kuukaudessa kenties tämä aiheuttaa talviaikaan tavallista enemmän bensahöyryjä kun autoakin säilytän lämpimässä tallissa
hiilisäiliön solenoidin käyminen ja kuluminen ei ehkä ole niin vakava asia että sille tarvis yrittää mitään tehdä
käytän autoa vain kolme kertaa viikossa ja tankkaan kerran kuukaudessa kenties tämä aiheuttaa talviaikaan tavallista enemmän bensahöyryjä kun autoakin säilytän lämpimässä tallissa
hiilisäiliön solenoidin käyminen ja kuluminen ei ehkä ole niin vakava asia että sille tarvis yrittää mitään tehdä
saab 90 vm 85