![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
5v laatikon öljyt
Noniin. Tänään laitoin laatikkoon ton kehutun Nesteen MP SAE75W öljyn, ja ero 10W40 moottoriöljyyn on huima. Vaihteiston synkrot ei jysähtele vaihtaessa ja 1 -> 2 vaihto toimii uskomattoman sulavasti. Samoin risteykseen tultaessa 2-vaihde menee paljon paljon paremmin päälle, kuin aiemmin. Samoin 1-vaihde menee auton liikkuessa erittäin "liukkaasti" päälle. Loistohomma tuo oikean öljyn löytyminen. Osa kiitoksesta menee tottakai Bluewolfille ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hmmm
Mikähän liike mahtaa myydä tuota kyseistä öljyä Kokkolanseudulla? Jos pienen määrän ostaminen on sikamaisen kallista, löytyisikö tarpeeksi halukkaita ostmaan isompaa kannua vai löytyykö jo joltain sellainen?
Ostitko öljysi jostain huoltoasemalta ja mitä moinen litku kustansi?Mertmi kirjoitti:Noniin. Tänään laitoin laatikkoon ton kehutun Nesteen MP SAE75W öljyn, ja ero 10W40 moottoriöljyyn on huima. Vaihteiston synkrot ei jysähtele vaihtaessa ja 1 -> 2 vaihto toimii uskomattoman sulavasti. Samoin risteykseen tultaessa 2-vaihde menee paljon paljon paremmin päälle, kuin aiemmin. Samoin 1-vaihde menee auton liikkuessa erittäin "liukkaasti" päälle. Loistohomma tuo oikean öljyn löytyminen. Osa kiitoksesta menee tottakai Bluewolfille
9-5 2,3t Wagon `06
Nesteeltähän sitä saa tilattua, jos haluaa ostaa 20litran pöntön about 52eurolla. Meikäläinen tosin osti pienemmän määrän tuolta tässä samassa keskustelusta nähdyltä Bluewolf-nimiseltä hepulta. Lienetkö huomannut hänen tekemänsä pienen mainospuheen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En tiedä, teenkö itseni naurunalaiseksi, kun alan neuvomaan foorumin käyttämisessä, mutta kerronpahan että nämä keskustelut voivat olla monisivuisia, ja että sinne ruudullesi pitäisi ilmestyä ne sivunumerot tekstin "Siirry sivulle" luona, joita napsimalla pääsee sivua vaihtamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Tuossapa tuo olisi.bluewolf kirjoitti: Ostin pari kuukautta sitten tuon pytyn. Lillinkiä saa minulta pienellä (muutaman päivän) varoajalla riippuen työajoistani. Pötikkä maksoi 51 € joten siitä äkkiä litrahinta selviää. Klubilaiset saa samalla rahalla eli 2,55 € / litra, ei klubilaiset tasan 3 €, eikä paha sittenkään kun katotte vaikka mistä litran purkin hintaa.![]()
Joudun ottamaan kuitenkin toisen pytyn talveksi traktoriin, jotenka tuo aloitettu (5 l otettu) joutaa jakaa halukkaille. Öljyaihe ei ole herättänyt suuremmin kiinnostusta vaikka laatikon toimintaa verranneena en laita ikinä pelkkiä moottoriöljyjä enkä 80 / 90 missään nimessä.
Yhteydenotot YV:nä tai SP:na, nyt senkin pitäis näkyä.
Eli viisi Jns. - Kitee säteellä olevaa saa maistaa tuosta purkista, sen jälkeen pitää miettiä kuka tilaa lisää naminami öljyä.
Kannanpa minäkin korteni kekoon tässä "lootaöljy-jupakassa".
Itsellä suhtkoht täydellisen askiremontin jälkeen tikunreijästä luikahti sisään tuo "Hypoidi MP Sae 80W-90" ja hyvin pelaa(talvea odotetaan jännityksellä). Synkrorenkaita vaihdettiin(60€/kpl....
), kuten lähes kaikki muukin "kuluva", joten voihan olla ero siinäkin miksi laatikkoni toimii näilläkin öljyillä.
Haussa on toki ihan mielenkiinnosta tuo notkeampi versio minullakin. Mutta jos joillakin on tuo 80W-90 käytössä niin eikai sitä tarvitse vaihtaa jos homma toimii.... Tavallisessa ajossa ei varmasti riko mitään..... On varmasti parempi öljy, kuin mitä OG satkun laatikon kehittämisen aikana on ollut.....
On hyvä muistaa, että ei kannata korjata sellaista mikä ei ole rikki.....
Huh....Tulipahan sanottua.....![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itsellä suhtkoht täydellisen askiremontin jälkeen tikunreijästä luikahti sisään tuo "Hypoidi MP Sae 80W-90" ja hyvin pelaa(talvea odotetaan jännityksellä). Synkrorenkaita vaihdettiin(60€/kpl....
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Haussa on toki ihan mielenkiinnosta tuo notkeampi versio minullakin. Mutta jos joillakin on tuo 80W-90 käytössä niin eikai sitä tarvitse vaihtaa jos homma toimii.... Tavallisessa ajossa ei varmasti riko mitään..... On varmasti parempi öljy, kuin mitä OG satkun laatikon kehittämisen aikana on ollut.....
On hyvä muistaa, että ei kannata korjata sellaista mikä ei ole rikki.....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Huh....Tulipahan sanottua.....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
perustavaa laatua oleva kysymys: Joku tässä kirjoitti että tuota nesteen kaikkien hehkuttamaa hypoidia saa MOTONETistä pienissä erissäkin. Miksi sitten jengi tekee kimppatilauksia 20 litran astioista? Jotain on jäänyt minulta ymmärtämättä mutta mitä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Lucalla on tosiaan paha kysymys. Se kaikkien kehuma Nesteen öljy yksinkertaisuudessaan toimii ja litrahinta on sopiva. Ainoa miinus on tuo pakkauskoko 20litraa... Meikäläinenkin joutui yhtymään tähän samaan kuoroon. Se vaan sattuu toimimaan niin hyvin. Eihän se tietenkään 2-vaihteen rikkonaista synkroa korjaa, mutta kurahtelu väheni ja vaihteisto kokonaisuudessaan toimii uskomattoman hyvin. Kaiken huipuksi on ehkä hivenen hiljaisempi, kuin 10W40 moottoriöljyillä.
PS. Niin, ja pieni lisäys vielä, että kaikki eivät asua kehäkolmosen sisäpuolella, joten jos jotakin ainetta Motonetistä saa, se ei vielä tee autuaaksi...
PS. Niin, ja pieni lisäys vielä, että kaikki eivät asua kehäkolmosen sisäpuolella, joten jos jotakin ainetta Motonetistä saa, se ei vielä tee autuaaksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Motonet: Turku Vantaa Salo Pori Tampere EspooMertmi kirjoitti: PS. Niin, ja pieni lisäys vielä, että kaikki eivät asua kehäkolmosen sisäpuolella, joten jos jotakin ainetta Motonetistä saa, se ei vielä tee autuaaksi...
http://www.motonet.fi
Mutta lähinnä mua askarruttaa tossa motonetissa myytävässä se, onko se juuri sitä oikeata. Puhutaan aina "hypoidiöljystä" mutta Nesteen listalta löytyy puolentusinaa hypoidia. API-4 oli muistaakseni se parempi (ei-synteettinen?) ja API-5 se toinen vaihtoehto joka ei ihan samoja ylistyssanoja ole saanut (synteettinen?), kumpaakohan motonetistä saa muistaako kukaan?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
motonetista saa(salo)
nesteeltä synteettistä 75w-80vai90 joka on GL-4:sta!
muuten samanlaista, mutta GL-5:sta saa melkein joka merkiltä.
Toi GL-5 on vaan liian liukasta synteettisenä, jotta synkrot pysyy mukana.
Toi kehuttu nesteen öljy on mineraalia ja yksiasteista ja se saa olla tuota GL-5:sta
Olen aika montaa kahlannu motonetin ja muiden paikallisten tarvikeliikkeiden hyllyt ja vaihtoehtoja ei ole löytynyt noiden lisäksi kuin joku teboilin? 200? mikä maksoi pitkälti toistakymmentä euroo litra.
Kun toi nesteen synteettinen maksaa 7-8euroo ja toi yksiaste n.3euroo litralta. Tälleen ei ainakaan haittaa että on iso purkki, kun vielä ois neljästä autosta öljyt vaihtamatta.
Ja muutenkin toi on niin edukasta että sitä tulee varmaan helpommin vaihdettua useammin, varsinkin jos kanisteri odottaa kotona.
[/b]
nesteeltä synteettistä 75w-80vai90 joka on GL-4:sta!
muuten samanlaista, mutta GL-5:sta saa melkein joka merkiltä.
Toi GL-5 on vaan liian liukasta synteettisenä, jotta synkrot pysyy mukana.
Toi kehuttu nesteen öljy on mineraalia ja yksiasteista ja se saa olla tuota GL-5:sta
Olen aika montaa kahlannu motonetin ja muiden paikallisten tarvikeliikkeiden hyllyt ja vaihtoehtoja ei ole löytynyt noiden lisäksi kuin joku teboilin? 200? mikä maksoi pitkälti toistakymmentä euroo litra.
Kun toi nesteen synteettinen maksaa 7-8euroo ja toi yksiaste n.3euroo litralta. Tälleen ei ainakaan haittaa että on iso purkki, kun vielä ois neljästä autosta öljyt vaihtamatta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja muutenkin toi on niin edukasta että sitä tulee varmaan helpommin vaihdettua useammin, varsinkin jos kanisteri odottaa kotona.
[/b]
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Minä taas oon ymmärtäny että og900:n laatikkoon ei saa laittaa synteettistä öljyä. On liian liukasta tavaraa ja vetopyörästön laakerit hajoo.
Pitäis kanssa käydä tilaamassa toi Nesteen hypoidipönttö eli voin sitten myydä muutamalle Tampereen seutulaiselle öljyä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pitäis kanssa käydä tilaamassa toi Nesteen hypoidipönttö eli voin sitten myydä muutamalle Tampereen seutulaiselle öljyä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.