Öljykellon vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Öljykellon vaihto

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Avaimen koko...kun pajalla ei ollut noin isoja lenkkiavaimia..vai millä kannattaisi avata ?? Alla olevat autot kyseessä.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Riipuu ihan anturin valmistajasta. Koko on yleensä jotain 21 millistä ylöspäin.
Siirtoleukapihdeilläkin lähtee. Ei ole tiukassa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Svc kirjoitti:Riipuu ihan anturin valmistajasta. Koko on yleensä jotain 21 millistä ylöspäin.
Siirtoleukapihdeilläkin lähtee. Ei ole tiukassa.
Moton uusi osa on 21 mm kannalla....Mutta vanha jollain muulla koolla!!
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itse avasin sopivalla hylsyllä, kun avatessa ei ole väliä vaikka liitin taittuisikin.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Jos tarpeeksi isoa lenkkiavainta tai hylsyä ei ole, on yksi vaihtoehto irrottaa koko suodattimen jalka. Se on kiinni 3 kpl 8 mm ruuveilla. (12 tai 13 mm avain) Sitten sen anturin saa irti vielä helpommin. (Jakoavain, pihdit ruuvipenkki jne).
Mikäli tiiviste rikkoutuu, uuden saa tarvittaessa naputeltua vaikka puhelinluettelon kannesta tms. ohuesta kartongista.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin