Itse havaittua, 99:n jarrut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Itse havaittua, 99:n jarrut

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vaihdatin tuossa aamulla (26.4.) jarrunesteet, koska poljin tuntui "kummalta", sitä on suorastaan vaikea selittää sitä poljintuntumaa. Vaihdon jälkeen kävin tekemässä Someroharjulla varalaskualueella (turvallisuus syistä) muutamia kovia jarrutuksia ja lopputuloksena havaitsin, että nesteen kunto vaikuttaa ja paljon. Satasen vauhdista, kun paino pedalin niin pohjaan ku meni, niin oli aivan kuin olisi ajanut seinään. Ja sama homma pakkivaihteella, niska "läsähti" niskatukeen joka kerta. Ja jarruja pohjaan painaessa polkimen ollessa aivan pohjassa, on se kova, eikä mitenkään "ilmapallon" päällä.

Suosittelen nesteiden vaihtoa :D Torstaina öljyt vaihtoon ja lomille "Ranta-Ruotsiin"...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Kiitos tästä viestistä, sain selkeän AHAA-oivalluksen! Minun 99 GLE:ssä on JUURI tuollainen ilmapallojarrupoljin jota en ole missään muussa 99:ssä tavannut. Ja kun vielä tiedän että siitä on etujarrusatulat kohtalaisen jumissa (palojen vaihto tosi vaikeata), voin vain arvata että jarrunesteiden on oltava todella vanhat! Hyvä juttu, toi pitää laittaa korvan taakse.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin