Vaihdatin tuossa aamulla (26.4.) jarrunesteet, koska poljin tuntui "kummalta", sitä on suorastaan vaikea selittää sitä poljintuntumaa. Vaihdon jälkeen kävin tekemässä Someroharjulla varalaskualueella (turvallisuus syistä) muutamia kovia jarrutuksia ja lopputuloksena havaitsin, että nesteen kunto vaikuttaa ja paljon. Satasen vauhdista, kun paino pedalin niin pohjaan ku meni, niin oli aivan kuin olisi ajanut seinään. Ja sama homma pakkivaihteella, niska "läsähti" niskatukeen joka kerta. Ja jarruja pohjaan painaessa polkimen ollessa aivan pohjassa, on se kova, eikä mitenkään "ilmapallon" päällä.
Suosittelen nesteiden vaihtoa Torstaina öljyt vaihtoon ja lomille "Ranta-Ruotsiin"...
Kiitos tästä viestistä, sain selkeän AHAA-oivalluksen! Minun 99 GLE:ssä on JUURI tuollainen ilmapallojarrupoljin jota en ole missään muussa 99:ssä tavannut. Ja kun vielä tiedän että siitä on etujarrusatulat kohtalaisen jumissa (palojen vaihto tosi vaikeata), voin vain arvata että jarrunesteiden on oltava todella vanhat! Hyvä juttu, toi pitää laittaa korvan taakse.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)