pakkaset
En tiedä paljonko pakkasta aamusta oli mutta -84 special satku on häipynyt emännän lähtiessä töihin.Pikkasen on huolettanut kun öljyinä koneessa on tavan 10w40 mineraalit.Äsken juuri otin purkin ulkovarastosta ja hötkyttelin sitä.Tuntu olevan melko kiinteetä kamaa näillä ilmoilla.
Tuskin olis ilman lohkolämmitintä lähtenyt tai ei ainakaan hyvää olisi koneelle tehnyt..
Edittiä:Öljyt olivatkin täyssynteettiset,10w40,delphi merkkiset.
Tuskin olis ilman lohkolämmitintä lähtenyt tai ei ainakaan hyvää olisi koneelle tehnyt..
Edittiä:Öljyt olivatkin täyssynteettiset,10w40,delphi merkkiset.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Eipä lähtenyt satku käyntiin, aika nihkeästi pyöritti kun pari vuorokautta seisonut. Hörähti kyllä muttei jaksanut käydä, jos hipaiseekaan kaasua niin kone pysähtyy heti. Pitää yrittää uudelleen kunhan pääsee koulusta, saattaisi saadakin käyntiin ellei virta lopu. Äkkiäkös tuosta nykäisee akun sisälle lämpiämään, pitää kyllä katsoa ettei nesteet ole jäässä, saattaa olla aika "laihat" jäähdytysnesteet sisällä.
Tuossa kun on vielä nuo megan rikastukset vähän hakusessa niin saa nähdä liikkuuko ennen juhannusta...
Tuossa kun on vielä nuo megan rikastukset vähän hakusessa niin saa nähdä liikkuuko ennen juhannusta...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Koko yön pidin lohkossa laihan pakkasnesteen takia. Lähti kyllä käyntiin melko helpon tuntuisesti, ei tarvinnut kuin pienen pyöräytyksen ja käynnistyi. Autolla ajoin muistaaseni viimeksi lauantaina, eli muutaman päivän oli ehtinyt seistä. Käynti oli hiukan huonoa aluksi, mutta n. 30s kuluttua alkoi toimia jo normaalisti. Paremmin mega tuntui tässä tapauksessa toimivan kuin vanha K-jet. Startatessa kuului jotakin ylimääräistä ääntä, mutta ääni hävisi oikeastaan heti kun kone käynnistyi.
Suurin ongelma oli kuitenkin se jäähdytysneste. Paisarissa neste oli sulaa, mutta syyläri tai joku muu paikka oli tukossa. Ajoin auton talliin odottamaan väkevämpää nestettä.
Suurin ongelma oli kuitenkin se jäähdytysneste. Paisarissa neste oli sulaa, mutta syyläri tai joku muu paikka oli tukossa. Ajoin auton talliin odottamaan väkevämpää nestettä.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Pissaneste jäässä..auton tietysti. Muutoin hyvin pelasi. Kaikki paikat tietysti rätäjää ja paukkuu.
3h lämppäris ja kerralla "normaalisti" käyntiin. Sisälämppärillä ikkunat valmiiksi auki..650w. Tyhjäkäynti korkea jonkun matkaa. Paffia en laita vaikka mikä ois. Hypoidit laatikossa toimi oikein mukavasti ja tehostin toimii uusilla saab öljyillä hienosti.
3h lämppäris ja kerralla "normaalisti" käyntiin. Sisälämppärillä ikkunat valmiiksi auki..650w. Tyhjäkäynti korkea jonkun matkaa. Paffia en laita vaikka mikä ois. Hypoidit laatikossa toimi oikein mukavasti ja tehostin toimii uusilla saab öljyillä hienosti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Oma noppa ei oikein innostunut lähtemään nyt käyntiin,oli ensimmäinen kerta tänä talvena kun ei ekalla lähtenyt,mutta 4 tuntia lämmityksessä ja apuvirtaa hyväksikäyttäen kyllä lähti käyntiin Oli kyllä laatikon 80W90 öljyt vähän tahmean oloiset Ja muutenkin auto oli kuin pakastimeen ois ittensä työntänyt,kone kyllä lämpesi nopeesti koska pahvi keulalla mutta sisällä ei ollut mitenkään erityisen lämmin vaikka tulikin ajeltua 60km mutta onhan tuota pakkastakin kyllä ollut jonkun verran...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
[quote=Ei nopassa kyllä kuuluis palella! Ootko tsekannut ettei lämppärin kenno oo neulasten ym. roskan peitossa?[/quote]
Ei oo tullut koskaan katsottua mutta ei oo kyllä yleensä tarvinnut palella tuolla sisällä vaikka onkin ollut pakkasta parikymmentä astetta mutta voihan se varmaan siitäkin johtua kun autoa ei ole käytetty viimeiseen neljään päivään
Ei oo tullut koskaan katsottua mutta ei oo kyllä yleensä tarvinnut palella tuolla sisällä vaikka onkin ollut pakkasta parikymmentä astetta mutta voihan se varmaan siitäkin johtua kun autoa ei ole käytetty viimeiseen neljään päivään
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Puolison vaatimuksesta piti sitten käynnistää vanhus. Ihan sydäntä särki . Kolmen tuntia ensin narun perässä ja hyvin lähti käyntiin.
Mitenkäs on oletteko pitäneet nuharättiä syylärin edessä. Kun on ensimmäinen turpo minulla niin mietityttää onko sellasesta rätistä haittaa ?
Mitenkäs on oletteko pitäneet nuharättiä syylärin edessä. Kun on ensimmäinen turpo minulla niin mietityttää onko sellasesta rätistä haittaa ?
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
Mulla on vähän sellainen fiilis että pakkanen rikkoo tulppiakin tai ainakin tuo esiin toimimattomuutta, vaikka tulpat lämpimänä toimiikin . Teho on paska toimivissakin, mutta vanhoissa tulpissa = huono kylmäkäynnistys.
Olin ihmetelly oman kulkineen (kasitappi-iivari) huonoa käynnistystä kylmänä (lisäilmaluisti ja lohkolämmitin poissa pelistä). Yleensä käynnistyksen jälkeen vaan 3 pyttyä pelissä -> noin parin minuutin lämmittely ja kaikki taas mukana.
Tänään starttasin auton ja kävi kaikilla -> annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä ja enää 3 pyttyä oli mukana eikä neljäs enää heränny. Kävin sijoittamassa 12€ uusin tulppiin ja vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta vaikka oli jo ehtiny jäähtyä täysin tällä pakkasella. Veikkaan ettei huomenna ole mitään ongelmaa käyntiinsaamisen kanssa, jos ei nyt jotain isompaa hajoa (kop kop kop)
Olin ihmetelly oman kulkineen (kasitappi-iivari) huonoa käynnistystä kylmänä (lisäilmaluisti ja lohkolämmitin poissa pelistä). Yleensä käynnistyksen jälkeen vaan 3 pyttyä pelissä -> noin parin minuutin lämmittely ja kaikki taas mukana.
Tänään starttasin auton ja kävi kaikilla -> annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä ja enää 3 pyttyä oli mukana eikä neljäs enää heränny. Kävin sijoittamassa 12€ uusin tulppiin ja vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta vaikka oli jo ehtiny jäähtyä täysin tällä pakkasella. Veikkaan ettei huomenna ole mitään ongelmaa käyntiinsaamisen kanssa, jos ei nyt jotain isompaa hajoa (kop kop kop)
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06