Isän kanssa juttelin puhelimessa ja kummastelin, tai no kehuskelin, että vihdoinkin oma satku on sellainen mihin olen tottunut. Tulihan sitä isän ja veljen satkuilla ajeltua enemmänkin ennen kuin oman pääsi ostamaan, ja tuli totuttua niissä siihen lämpöön. Sen kummemmin siinä ei sitten voinut vetää johtopäätöksiä oliko tuo Forte-pesu suurin tekijä tuohon lämpätilan huomattavaan nousuun kabiinissa mutta kaikki nuo yhdessä tekivät autosta kivan lämpimän.
Yksi kummastelun arvoinen seikka oli moottorin lämpöjen nousun hidastuminen. Itse päättelin, että lämppäri luovuttaa paremmin lämpöä mikä hidastaa lämmönnousua. Toinenkin seikka oli lämmönmäärä puoliteholla, kun muistelen auton lämpöjä aikasemmalla 88 ja nyt kiinni olleella 82 asteisella termarilla niin melkein koko ajan sai ajaa lämmöt täysillä.
Auton alkuperäiset lämppärin letkut jätin itselle jemmaan, kun eipä sitä tiedä onko tuo auto museoikään asti itsellä. Samahan nuo letkut on jemmata, niin voi laittaa joskus takaisin jos aihetta on. Mutta sen verran hieno se on noilla vanhemman mallisilla letkuilla ettei sitä äkkiseltään erottaisi alkuperäisestä "ja tähän pilkkua viilaava hymiö"
Takajarrusatula pitänee hommata, toistamiseen. Oli klubilaiselta ostama osa sen verran huonossa kunnossa, että hajosi pajalla. Mutta sille ei voi mitään, olihan se osa käytetty joten kaipa tuokin oli odotettavissa. No, toistaiseksi käsijarruksi riittää, että ottaa toiselta puolelta kunnolla ja onhan se pakki päällä.
Joten ei muuta ku kovaa ajoa
