Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Korkeudesta

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

ng900aero kirjoitti:Tuplikseni on lähes maastoauton korkeudella, lokasuojan reunasta vanteen keskikohtaan on matkaa edessä ja takana 415mm kun normaalikorkuisessa tupliksessa mitta on 40-50mm pienempi.
Melko korkea on. Oheisissa kuvissamitat ovat 380 mm edessä ja 350 mm takana ja renkaina 185/65. Minä tykkäisin tuollaisesta kevyestä off-road/citymaasturi -lookista. Varsinkin 165/80 koko täyttäisi rengasaukot sopivasti varsinkin jos perän saisi nostettua keulan kanssa samalle korkeudelle.

Hurjemmissa suunnitelmissa olen harkinnut auton korottamista ja 16-tuumaisia Nivan renkaita (175/80*16). Osaisiko joku sanoa suoraan ulkomuistista onko jossakin autossa ollut tuolle rengaskoolle sopivat vanteet 114,3*4 jaolla (tai uudemmalla 108*4)?

Ja ei. En ole vielä avannut perjantaipulloa. Ihan selvin päin tämmöisiä kirjoittelen.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö peugeutissa ole 108 jako ,mie oon avannut pullon jo,

4/108 20 65,1
205 82-96 ( Gti ET 24) 4/108 28 65,1
305 83-88 (orig ET 24) 4/108 24 65,1
306 92> 4/108 24 65,1
305 85-93 4/108 24 65,1
206 98> 4/108 34 65,1
405 87-95 4/108 24 65,1
406 96> 4/108 18 65,1
Partner 96> 4/108 24 65,1

keskireikää joutuu muokkaamaan,haku nappulalla lisää!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kuka muistaa kenellä oli foorumilla joskus myynnissä lasikuitukopioita 99 turbon etuspoilerista?

jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen alkuperäinen tai lasikuituinen nurkissa pyörimässä niin saa tarjota.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

gls kirjoitti:kuka muistaa kenellä oli foorumilla joskus myynnissä lasikuitukopioita 99 turbon etuspoilerista?

jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen alkuperäinen tai lasikuituinen nurkissa pyörimässä niin saa tarjota.
Eikö noilla jtm-moposportin kavereilla ole niitä? :D

Valtasen tuplis näytti ihan normaalikorkuiselta, mikähän ihme tota minun omaa oikein nostaa, jouset on ihan oikein ym. Mulla on renkaina 185/65r15:set joilla pyöränkaaret näyttää kyllä aika tyhjiltä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitäisi varman mennä pakkelointikurssille.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Helmi 12, 2007 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

gls kirjoitti:jos jollain sattuu olemaan ylimääräinen alkuperäinen tai lasikuituinen nurkissa pyörimässä niin saa tarjota.
Kalixista löytyy satasella
http://home.swipnet.se/rpglasfiber/saab99.html
ng900aero kirjoitti:Voisko joku leipoa lasikuitukopion oikeanpuoleisesta etuovesta, tuosta mun tupliksen ovesta ei saa suoraa fakiirikaan?

Oisko 242 euroa paha? Noutokin kävisi sopivasti Talvipäivien yhteydessä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pekka Valtanen kirjoitti:
Oisko 242 euroa paha? Noutokin kävisi sopivasti Talvipäivien yhteydessä.
Täytyy koettaa saada ovi oikeaan muotoon tai etsiä jostain suorakylkinen tilalle. Isojen pintojen paklaus tuntuu olevan aika vaikeaa noilla nopeasti kuivuvilla pakkeleilla (käytin Paklan muovikittiä, kovettajaa ohjeen mukainen määrä).

Ostakaas joku minulta pois tuo 99, on kovassa iskussa kaikin puolin, en epäile yhtään etteikö menisi nyt remonttien jälkeen mainiosti vuosikausia.

Katsastus jää ostajan vastuulle, voin käyttää auton tutkittavana autotohtorilla jotta saa mustaa valkoisella ettei mitään esteitä katsastukselle ole.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Talvisia tunnelmia...

Kuva

Kuten kuvasta voi havaita, mun pitäisi saada tuota perää nostettua. Pakkasilla meno maistui, mutta heti kun ilmat lauhtui, niin alkoi tuo puskeminen. No, kohta on talvi ohi, että voi mennä kesän projektiksi...

Tällä on muuten tullut taitettua n. 8 tkm tämän puolen vuoden aikana, jonka tuo on minulla ollut.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

ng900aero kirjoitti:
Pekka Valtanen kirjoitti:
Oisko 242 euroa paha? Noutokin kävisi sopivasti Talvipäivien yhteydessä.
Täytyy koettaa saada ovi oikeaan muotoon tai etsiä jostain suorakylkinen tilalle. Isojen pintojen paklaus tuntuu olevan aika vaikeaa noilla nopeasti kuivuvilla pakkeleilla (käytin Paklan muovikittiä, kovettajaa ohjeen mukainen määrä).

Ostakaas joku minulta pois tuo 99, on kovassa iskussa kaikin puolin, en epäile yhtään etteikö menisi nyt remonttien jälkeen mainiosti vuosikausia.

Katsastus jää ostajan vastuulle, voin käyttää auton tutkittavana autotohtorilla jotta saa mustaa valkoisella ettei mitään esteitä katsastukselle ole.
Autosi onkin tässä myynnissä: http://www.nettiauto.com/1123161
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jariha kirjoitti:Kuten kuvasta voi havaita, mun pitäisi saada tuota perää nostettua. Pakkasilla meno maistui, mutta heti kun ilmat lauhtui, niin alkoi tuo puskeminen. No, kohta on talvi ohi, että voi mennä kesän projektiksi...
älä, vaan laske keula perän tasolle, näyttää että perä olis normaali korkeudessa ja keula liian ylhäällä... :wink:

mitkä renkaat sulla on tuossa alla? kun tuntuu että munkin tuplis meinaa puskea lauhalla kelillä ja pakkasella perä haluaa mennä edelle, vaikka on todella jäykät eliten madallusjouset, kaasuiskarit, ym...

edit: muuten kaikki vm. -83-84 tuplikset näyttäis seisovan keula korkealla ja siitä vanhemmat melkolailla balanssissa... olisko niissä käytetty erimerkkisiä jousia tms..?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

gls kirjoitti:älä, vaan laske keula perän tasolle, näyttää että perä olis normaali korkeudessa ja keula liian ylhäällä... :wink:

mitkä renkaat sulla on tuossa alla? kun tuntuu että munkin tuplis meinaa puskea lauhalla kelillä ja pakkasella perä haluaa mennä edelle, vaikka on todella jäykät eliten madallusjouset, kaasuiskarit, ym...
Tiesivät täällä taannoin sanoa, että kun takajouset on pehmeät, niin perä laskee ja keula taas vastaavasti nousee, että tilanne korjaantuu, kun vaihtaa takajouset. Siis myös keula laskee silloin paremmalle korkeudelle. Melko uudet Hakkapeliitta kakkoset on alla. Olivat alkutalven tuon satkun alla ja purivat tiehen todella hyvin. Tupliksen alla ovat huomattavasti liukkaammat.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuohon Jarin tuplishommaan tekisin itse vain sellaisen korjauksen että etujousista kierros -puolitoista pois ja siinä se, kustannukset 0e. Auton asento näyttää sellaiselta ettei ole ihmekään jos puskee.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Tuossa special 99:ssä oli turbosatkun jouset edessä ja takana lyhennettynä 1/2 kierrosta molemmista päistä. Lisäksi kallistuksenvakaajat edessä ja takana... Oli muuten hyvä ajettava :)

Kuva
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Tuohon Jarin tuplishommaan tekisin itse vain sellaisen korjauksen että etujousista kierros -puolitoista pois ja siinä se, kustannukset 0e. Auton asento näyttää sellaiselta ettei ole ihmekään jos puskee.
Jos mä nyt katkaisen noita jousia, niin uppoaako niihin normaali rautasaha? Meinaan, että lähden ostamaan jousipuristinta, niin pitäähän ne poikkikin saada ja ihan käsipelillä pitäisi onnistua...

Kierros pois, eikö niin?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin