Saab 900 16v turbo Aero
Saab 900 16v turbo Aero
Tollasta Saabia kävin katsomassa, jospa ostaa pitäisi, tuo turbo voima kun kiehtoo. Toden näköisesti alkuperäinen Aero, 3-ovinen, kangas verhoillut penkit. Kone 16v turbo välijäähdyttimellä. Käsijarru vaikuttaa takapyöriin, eikös pitäisi vaikuttaa etupyöriin. Nyt mua ihmetyttää se kun tässä onkin penkit kangasverhoiltu, eikö pitäis olla nahka penkit?.Sanottu että olis vm-88. Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
Aeroa on saanut myös plyyssipenkeillä. 88-malli on ilmeisesti vielä ilman kattia joten tehoa pitäisi olla 175 hv. Autotalli.com:n mukaan kiihtyy nollasta sataan 8.7 sekuntiin, tiedä sitten tietojen oikeellisuudesta
Viimeksi muokannut kristian, To Helmi 15, 2007 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ettei olisi jotain luokkaa 7,8 tuo kiihtyvyys kun -83 t8 jo luvataan 9 sek ja siinä on 145hv ja saa jonkun aikaa odotella että lähtee turbo mukaan, -88 mallissa lähtee jo paljon alempaa ja sivisyneemmin...
onko siinä siis aeron levikkeet ja helmat?
niin ja vielä että totta kai kannattaa ostaa ja pitää hyvää huolta! todellla tyylikkäitä ovat!
onko siinä siis aeron levikkeet ja helmat?
niin ja vielä että totta kai kannattaa ostaa ja pitää hyvää huolta! todellla tyylikkäitä ovat!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Aero
Joo, on noita Aeroja saanut plyyshipenkeilläkin, minulla on molemmat sellaisia. Ilmeisesti autoa uutena ostettaessa on iskenyt nuukuus, tai kangas on miellyttänyt enemmän. Kieltämättä euro on hyvä konsultti...
Repa
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Saabin ilmoittamat suorituskykytiedot ovat kautta
aikojen olleet alakantissa, esim. mallivuonna 1989 175 hv (160 hv kat)
Aerolle luvattiin tällaiset arvot:
aikojen olleet alakantissa, esim. mallivuonna 1989 175 hv (160 hv kat)
Aerolle luvattiin tällaiset arvot:
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
175 heppanen aero 1984:stä kellotettiin 8,3 sek 0-100 teknikens värld lehdessä. Ja hieman ruuvattuna, kuitenkin vakio putkella ja ahtimella (mitsu) menee alle seitsemässä sek, renkaat sutien kakkosella rajoittajaan. Jos asfaltti ei kuiva saattaa kulua lähemmäs 9 sek.
..ja laatikko huutaa hoosiannaa.
..ja laatikko huutaa hoosiannaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vjbremer kirjoitti:175 heppanen aero 1984:stä kellotettiin 8,3 sek 0-100 teknikens värld lehdessä. Ja hieman ruuvattuna, kuitenkin vakio putkella ja ahtimella (mitsu) menee alle seitsemässä sek, renkaat sutien kakkosella rajoittajaan. Jos asfaltti ei kuiva saattaa kulua lähemmäs 9 sek.
..ja laatikko huutaa hoosiannaa.
Aivan, tiedossa on... No, virheistä oppii
Re: Saab 900 16v turbo Aero
Kepa S kirjoitti:Tollasta Saabia kävin katsomassa, jospa ostaa pitäisi, tuo turbo voima kun kiehtoo. Toden näköisesti alkuperäinen Aero, 3-ovinen, kangas verhoillut penkit. Kone 16v turbo välijäähdyttimellä. Käsijarru vaikuttaa takapyöriin, eikös pitäisi vaikuttaa etupyöriin. Nyt mua ihmetyttää se kun tässä onkin penkit kangasverhoiltu, eikö pitäis olla nahka penkit?.Sanottu että olis vm-88. Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)
melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.
eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Re: Saab 900 16v turbo Aero
Jos nyt ensin hankit sen turbosaabin?Daword kirjoitti:
jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)
melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.
eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Re: Saab 900 16v turbo Aero
Tehot taisi tulla jo, mutta katalysaattorillinen jenkkien Aeroa vastaava SPG liikahti 0-60 mph (muistaakseni ~0-96 km/h) 8.5 sekuntissa ja varttimailin 16.3 sekunnissa. Hitaitahan nuo paikaltaan ovat, mutta vauhdista lähdettäessä "ohitustilanteissa" kiihtyvyys on ihan riittävä.Kepa S kirjoitti:Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
Ja tosiaan Daword voisi testata sitä turposaappia ennen suurempaa vaahtoamista...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Saab 900 16v turbo Aero
Coltti kirjoitti:Jos nyt ensin hankit sen turbosaabin?Daword kirjoitti:
jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)
melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.
eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis
Siis mitä onko täällä foorumilla sääntö että ei saa kirjoittaa jos ei omista turbo saappia?? en olekkaan kuullut tuollaisesta?
juu maanantaina haen turbo saapin
kun istuu yli 300kaakkisen s60 T5 volvon kyytis niin voin kyllä sanoo että turbossa on ajamisen fiilistä paljon enemmän kuin saman teholuokan vapaastihengittävässä
ja repimällä saat auton ku auton rikki!