Innokkaita hitsaajia?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

stara kirjoitti: toi on ihan totta, muutamalla satkulla saa 90- luvun vaparisatkuja, niissä on sitten taas noin 5 vuotta ajoaikaa ilman oleellisia peltitöitä
Täh?

Meiän tallilla on monta jamppaa ketkä ostaa moiset pois heti jos löytyy..

Mulla ittellä on yksi parhaita koskaan näkemiäni koreja, ja siihen on JO tehty toinen vetarintunneli, kolme ovea neljästä, ja yksi kotelopaikka sekä takalokari odottaa korjaamista. Ja auto on mallia -91. Oikeasti hyvät korit alkavat olla jo niin harvinaisia että niistä saa sitten jo maksaa. Jos joku väittää jotain satkua ruosteettomaksi, otan kolme tallijamppaa mukaan, väitän että johan alkaa ruostetta löytyä, muutakin kuin pinnasta... Tähän on toki poikkeuksia, mm. tämä erään klubilaisen toiseksi viimeinen ikinä valmistettu avo jolla taitaa olla jopa 30tkm nykyään ajettu.

Vanhakoppaisilla satkuilla on nykyään ajettu jo niin paljon että korit vain yksinkertaisesti alkavat olla entisiä, tekniikat kyllä kestää.

-Ville
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Tervetuloa pohjoiseen ! Kyllä muuten löytyy ruosteettomia 99 / 900 saabeja vielä ainaski täältäpäin löytyy.
Se on pidosta kiinni / ruostesuojauksesta miten kalusto kestää.

Se ymmärtää että eteläisessä suomessa suolavellissä ajaessa ei kestä mikään ruostumatta mutta esim. itsellä on -87 iivari mitä ei ole hitsattu ja mikä ei ole ruosteessa ja on ajettu kohta 500 000 km ja suurimmaksi osaksi alkuperäisessä maalissa , maalattu hirvikolarista johtuen kuskin ovi , konepelti ja etusuoja.

Tänä talvena olen yhden kerran ajanut suolatulla valtatiellä ja sittenkin heti pesin auton alustoineen.

Löytyy myös vm-90 900 turbo jossa ei ole ruostetta tippaakaan. Olen purkanut auton osiin ja penkonut läpi joka kolon ja kotelon.
Syy auton purkuun oli ollut huono pito ( paskainen sisältä ym. ) ja projekti on vielä kesken.

Ps. Ajan vähintään 30tkm vuodessa mutta en lähde esim. työkeikalle suolakeleillä jos ei pakko.... :wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

toms kirjoitti:Tervetuloa pohjoiseen ! Kyllä muuten löytyy ruosteettomia 99 / 900 saabeja vielä ainaski täältäpäin löytyy.
Se on pidosta kiinni / ruostesuojauksesta miten kalusto kestää.
Tarttis vissiin sitte lähteä pohjoiseen autonhakureissulle jos ruosteettomia koppia sieltä löytyisi.

Nykyinen projektiaihio pitäisi olla melkolailla ruosteeton, jos ei jo tehtaalla tulleita ns. käden jälkiä lasketa. Mutta senkin pystyy vahvistamaan vasta täydellisen purun jälkeen. Se ainaki ollaan tallilla todettu että moni kakku päältä kaunis ja että esim. Airflowit peittää ruosteet aika hyvin. :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja mitä pohjoisemmas meet sitä paremmat autot koriltaan mutta koneet ym. tahtoo joskus saada pakkasista siipeensä.

Omakin on ollut uutena rovaniemellä vakuutusyhtiön tarkastajan autona.

Kajaanista ylöspäin ja sisämaassa on parhaat autot. talvet on oikeita ja teitä ei pahemmin suolata lapissa.

Turusta löytyy paskimmat yleensä. Ei kunnon talvea ja teitä suolataan niin saa...nasti jne.
Kaiffarin veli on opena turussa ja meinas että jo alko auto ruostuun ku sinne muutti. Ikäpäivää on Turussa ja helsingissä kulkiessa pistänyt silmään ruosteiset autot. On toki silläkin merkitystä että isoissa kaupungeissa asuu jengi kerrostaloissa jne. ja mosset seisoo taivasalla kesät talvet ilman minkäänlaista suojaa ja pesu on konepesu. Pohjoisempana jengeillä on omat luolat ja autokatokset jo lumen takia ja voi pestä käsin ja kunnolla omalla pihalla tomokset ja se että suurin osa ihmisistä asuu ruuhkasuomessa ja omistaa auton ,ei osaa korjata ja pito on mitä on niin tietäähän sen mitä auto on kymmen-vuotiaana.
Näkihän tuon siskon sabastakin ku kymmenen vuotta vietti helsingissä taivasalla ja suolasta märkänä. Nykyään viettää eläkepäiviään se auto Kalajoella.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Asetun jonoon, 165tkm (nyt) ajettu 25-vuotias satku yllätti katsastuksessa, etummaisen tunkinkohdan etupuoli olikin aivan pehmeä. Jos Hyvinkään lähistöltä löytyy innokasta hitsaajaa, niin sovitaan työstä ja korvauksesta.

https://picasaweb.google.com/luca.faiaz ... 85_EzsSBUw
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Olisiko Varkaus liian kaukana? Hitsataan kun hinnasta päästään yhteisymmärrykseen?
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja defu »

lucaf kirjoitti:Asetun jonoon, 165tkm (nyt) ajettu 25-vuotias satku yllätti katsastuksessa, etummaisen tunkinkohdan etupuoli olikin aivan pehmeä. Jos Hyvinkään lähistöltä löytyy innokasta hitsaajaa, niin sovitaan työstä ja korvauksesta.

https://picasaweb.google.com/luca.faiaz ... 85_EzsSBUw

Itse olen käyttänyt Veikkarissa olevaa Nykäsen autopeltikorjaamoa saabien ruosteongelmiin.
Edullisuudesta en mene takuuseen, mutta pirun hyvää jälkeä ovat tehneet aina mielestäni.

Kannattaa käydä kysymässä arviota.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Huittisten nyrkkipaja on myös avoinna joulunpyhät.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re:

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

toms kirjoitti:Tervetuloa pohjoiseen ! Kyllä muuten löytyy ruosteettomia 99 / 900 saabeja vielä ainaski täältäpäin löytyy.
Se on pidosta kiinni / ruostesuojauksesta miten kalusto kestää.
Täysin ruosteettomat taitaa täälläkin olla harvassa? Kyllä minäkin sanon autoani "ruosteettomaksi" mutta kyllä siitäkin aina silloin tällöin katsellessa jostain aina alkavan ruosteen löytää. Pitää vain koittaa vuosittain ottaa kiinni noita ruosteenalkuja mitä löytyy.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

defu kirjoitti: Itse olen käyttänyt Veikkarissa olevaa Nykäsen autopeltikorjaamoa saabien ruosteongelmiin.
Edullisuudesta en mene takuuseen, mutta pirun hyvää jälkeä ovat tehneet aina mielestäni.

Kannattaa käydä kysymässä arviota.
Hitsautin yhtä autoani ekan ja viimeisen kerran siellä n. 6-7 vuotta sitten. En tiedä päättelivätkö valmiiksi, että silloin 22 vuotias saabini oli liian vanha jotta työ kannattaisi tehdä kunnolla, mutta puolentoista vuoden jälkeen kyseiset hitsipaikat helmoista irtosivat pois eli piti tehdä uudelleen. Tosin auto oli päivittäisessä käytössä ja talvisin suolatuilla teillä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja mestari »

eihän korjaamopaikan kuulukkaan kestää kuin leiman. :) joskus nähnyt että hitsipaikka muutamalla räkänapilla irtoaa itsestään ja alkaa roikkumaan, seuraavalle leimalle sietäs vaikka sikafleksillä kikottaa se auton pohjaan vaikka kepillä tukien niin leima tulee että napsahtaa seuraavallakin kerralla.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

P.Y-J. Kannisto kirjoitti:Huittisten nyrkkipaja on myös avoinna joulunpyhät.
kiitos tarjouksista! 300km reissu tulisi...se olisi kyllä puolet vähemmän kuin varkauden reissusta. Katsellaan jos vielä lähempää tulisi tarjousta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja defu »

Jaa liekö tekijät sittemmin vaihtuneet sitten vuosien saatossa, niin työn jälki parantunut.
Tai sitten en vaan itse osaa arvioida hitsityön jälkeä riittävän hyvin. :)

Nurmijärvellä on Cössin autopeltikorjaamo. Siellä joskus 90-luvun lopulla fiksattiin vanhempien tonnaria.
Taitaa olla putiikki vielä voimissaan, joten sieltä kannattaa kysellä myös.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Tänne jos joku tuopi putkiston hitsattavaksi niin sen tien kunnolla ja saatan antaa jopa takuunkin. Senverra tullu noita hommia tehtyy jotta uskaltaa luvata. Hiton hyvä miggi, millä hitsailla niin on ilo tehdä hommia. Sitte on paljon putkitarvikkeitaki/peltiä mistä soveltaa/rakentaa jos tarvitsee tehdä isompaa korjausta. Tai voidaan tehdä koko putkistokin uusiksi.

Ettäältä asti tietty jotta tointaako tulla korjauttamaan niin se on omavalinta. :wink:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja merlin »

multa saa yyveellä yksityisen tuttavani numeron jolta taittuu pelti kuin pelti eikä ole mitään sikamassa
pakkelikikkoja. aito autoharrastaja ja jos aikaa häneltä löytyy kannattaa kokeilla. tallipaikka nurmijärvellä
96 vm. 1975
Vastaa Viestiin