alipaine letkut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

alipaine letkut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli og900i16 vm90. alkaa alipaineletkut olla tiensä päässä.
onko montaa erisisähalkaisijaa ja kokoja noissa ja paljonko tarvii olla jos vaihtaa kaikki alipaine letkut. haulla löytyi 1263 vastausta.... ei jaksa selata. eritoten ne venakoppaan tulevat...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

kannattaa

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin kannattaa sitten myös käyttää laadukasta alipaineletkua.
SAAB
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu paikallinen autotarvikeliike tarjosi paksuseinämäistä bensaletkua...höh melkein sentin paksua ja 4mm sisäreikä...laita sitä nyt sitten satkun pellin alle. prkl....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jos luovuttajayksilöitä on maisemissa niin niistä vaan, hyvää vanhaa kimmoisaa. Jos uusia laittaa niin ainakaan niitä muovimaisen tuntuisia ( joissa on sellainen saumanhetulakin yleensä näkyvissä) ei juurikaan kannata vexlailla, ne väsähtää turhan nopeasti.
Ihan hyvin laatukamaa voi myös jatkaa, panee vaan sopivan holkin jatkokseen.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla on paikoillaan sellaista saumahetulan omaavaa letkua,taitaa olla orggis....? juu pitää katsella,josko sitä sais vielä pikkasen lyhennettyä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

nalleolut kirjoitti:mulla on paikoillaan sellaista saumahetulan omaavaa letkua,taitaa olla orggis....? juu pitää katsella,josko sitä sais vielä pikkasen lyhennettyä....
just se kama tuppaa halkeamaan aina vaan lisää siitä saumasta, ei yleensä pitkään kestä. romiksilla yms. kierrellessä kannattaa poimia hedelmät talteen happanemasta.
tais monessa 90 luvun saappaassa olla noi letkut huonompaa kamaa kuin vanhemmissa.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri näin.pitää metsästää 99:Stä letkua... höh.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

itte on tullu etolasta haettua yleensä kaikki letkut, löytyy montaa eri kokoo ja lajia, toistaseks ei ainakaan valittamista :roll:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

paljos se sisähalkaisija pitää olla 4mm? onko 5mm liian iso?=
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja b20 »

Laadukasta ohutta "bensaletkua ilman niitä kudoksia" kannattaa käyttää ainakin kaasarin lyhyittä letkuissa ja egr:ssa ja siinä lyhyessä huohotusletkussa kaasarille. Kestävät paremmin kuin tarvikekauppojen huonolaatuiset alipaineletkut, eivät veltostu päistä niistä "bensahöyryistä". Enemmin tiukka koko (vaikka avartaa sisältä hiukan kuin löysähkö), niin pysyvät paikoillan paremmin. Ne varsinaiset alipaineletkut (lämppäri ...) harvoin kypsyy kuin päistä ja niissähän on lyhennys varaa lähes ikuisesti.
opk
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 18:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja opk »

4 mm on mielestäni sopivin.
900 t8 -84
9-3 Cabriolet -00
9-5 Aero -03
Vastaa Viestiin