Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Pe Helmi 23, 2007 16:07
eli uudet kannen pultit tulee,lohkon reiät ajattelin putsata mutta mikä kierre? m12? ja nousu?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125 Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja MacTurbo » Pe Helmi 23, 2007 16:10
Tavan standardi M kierre, ei mikään erikoiskierre.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Pe Helmi 23, 2007 16:12
hmm pakan kierre oli nihkeä,pitänee tutkia huomenna ku pääsee työn makuun.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080 Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala
Viesti
Kirjoittaja antti.hakamaa » Pe Helmi 23, 2007 21:17
Vanhasta kannen pultista saa tehtyä hyvin puhditus työkalun kun ajaa rälläkällä uran siihen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412 Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi
Viesti
Kirjoittaja ng900aero » Pe Helmi 23, 2007 21:20
Miksi nalle vaihtoi uudet pultit, vanhoillakin pärjää, vaihtaa vasta sitten kun katkeaa?
En ole kyllä noin vanhoissa pultteja kiristellyt mutta ainakin 90-luvun alkupään pultit kestää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Pe Helmi 23, 2007 21:21
kun ei oo rahasta kyse..... eli uutta kehiin jos on mahdollista! juu säästän vanhat pultit jos joskus museokatsastaa tuon niin voi laittaa orggis kannenpultit paikoilleen!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412 Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi
Viesti
Kirjoittaja ng900aero » Pe Helmi 23, 2007 22:43
jep
Viimeksi muokannut
ng900aero , La Helmi 24, 2007 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Pe Helmi 23, 2007 23:12
Omasta mielestäni autot pilataan museoimalla, mutta makunsa kullakin.
Sori meni ohi otsikon.
eihän tuo museoiminen ole kuin verojen kiertoa...höh...... pussihousut erikseen!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174 Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme
Viesti
Kirjoittaja palle » La Helmi 24, 2007 18:15
Kyllä ne kahdet kannen pultit mitä mä olen vaihtanut oli ainakin niin venyneet (vm -91 ja og -93) kaikki että suosittelen vaihtamaan ne. 91- vuosimallin pultit oli venyneet noin nousun verran. Muistelen että kierre ei ollut standardi vaan tiukempi...Voinhan tietysti muistaa väärin.