Daword kirjoitti:
kyllähän siinä paketti kotterossa on mukava vääntö mutta paino kyllä rajottaa meno haluja kuten maksimi teho mutta hyvä auto ajaa kiitos laajan väännön
tehot siinä ovat tälläiset
75 kW (102 hv), 250 Nm
suorituskyky
0-100km\h 18.4s
huiput on 154km\h
eli kyllä toi T8 saab on ton vierellä melkein kuin ohjus =)
paino ku verottaa niin pirusti että jopa tuon 174 heppasen transporterin kiihtyvyys jää päälle 12 sekunnin
No onhan se kuitenkin paku. Ja toki sitä vääntöähän tuosta löytyy. Oli kyllä mukava huoltoauto viikonloppuna aluerallissa. Ja tosiaan, ratissa tulee aivan erilainen olo tuosta kiihtyvyydestä.
tottakai toi vääntö saa auton tuntumaan mukavalta ajettavalta... ei siinä silloin räjähtävä kiihtyvyys paljoa paina
lordofgreed kirjoitti:Eipä tuommoinen M5:kään kyllä turbovehkeiden jälkeen tunnu lähtevän mutta itku saattaa tulla...
Onhan tuommoinen "turbovoima" mahtavan tuntuista ajellessa mutta ei pidä ylpistyä liikaa, saattaa vaparit yllättää (muullakin kuin bensankulutuksella )!
Tosta tosiaan löytyy kyllä omalla kohdallakin kokemuksia. Kaveri oli muinoin aeron ratissa... oli aiemmin kehunut että hänen kaverilla on M3. Jossain vaiheessa matkaa tuumas hymy korvissa että "ei juma, tää lähtee paremmin kuin M3".
niin.... turbon tuomaa iloa, vaikkei todellisuudessa kyllä päästäisi lähellekkään sitä M3:sta
(omistaja kuitenkin tykkäsi kehuista)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
lordofgreed kirjoitti:Eipä tuommoinen M5:kään kyllä turbovehkeiden jälkeen tunnu lähtevän mutta itku saattaa tulla...
Onhan tuommoinen "turbovoima" mahtavan tuntuista ajellessa mutta ei pidä ylpistyä liikaa, saattaa vaparit yllättää (muullakin kuin bensankulutuksella )!
Tosta tosiaan löytyy kyllä omalla kohdallakin kokemuksia. Kaveri oli muinoin aeron ratissa... oli aiemmin kehunut että hänen kaverilla on M3. Jossain vaiheessa matkaa tuumas hymy korvissa että "ei juma, tää lähtee paremmin kuin M3".
niin.... turbon tuomaa iloa, vaikkei todellisuudessa kyllä päästäisi lähellekkään sitä M3:sta
(omistaja kuitenkin tykkäsi kehuista)
juu kyllä kai se on se fiilis mikä siitä turbolla ajamisesta tulee..... tosin jotkut v8 vapaastihengittävätkin on ihan kivoja ajella =)
Tänään olin jäällä ja pääsin siellä 325 käskeen niin omasta mielestä ei omalla T8 oo mitää toivoo verrattuna siihe Vaikka siinä lastu olikin nii ei se niin hirveitä voi vaikuttaa
900turbo kirjoitti:Tänään olin jäällä ja pääsin siellä 325 käskeen niin omasta mielestä ei omalla T8 oo mitää toivoo verrattuna siihe Vaikka siinä lastu olikin nii ei se niin hirveitä voi vaikuttaa
jäällähän bemarit on tosi hyvii mutta todellisuus valkenee kun meet asfaltille.
bemaris on hyvä kierros herkkä kone ja kyllä lastulla saa helposti reippaasti yli 200hv eli jäällä tuntuu paljon paremmalta kuin saab
asfaltilla uskoisin saabin ainaskin tuntuvan paremmalta...mitä nyt porukka väittää
Täällä nyt ilmeisesti puhutaan sekä 24v että 12v 325:sta... kuka puhuu mistäkin? 12v 325:sta ei saa lastulla yli 200hv ja 24v antaa kyllä jo varmasti selkään t8:lle
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Money For Nothing kirjoitti:Täällä nyt ilmeisesti puhutaan sekä 24v että 12v 325:sta... kuka puhuu mistäkin? 12v 325:sta ei saa lastulla yli 200hv ja 24v antaa kyllä jo varmasti selkään t8:lle
Itselläni oli 900T16 Aero -90, ja se liikkui kivasti. Kivemmin kuin E36 325 ja melkein mukavammin kuin 328. Olen tainnut jankuttaa tätä usein, mutta turbo-moottorit ovat dynaamisempia. Kun ajetaan yli 2000 kierroksen vauhdeilla, löytyy niistä per jokainen kierroslukema paremmin lisävoimaa. Tuo ex-Aero meni sataseen 7.9 sekunnissa (jonkin esitteen mukaan), ja nykyinen M5 3.8 -92 liikuu ko. nopeuteen 5.9 sekunnissa. Jos ratissa sattuu olemaan ns. Kepittäjä, perävälitys kun on 3.91..
Tuollaisella hiukan isommalla vapaastihengittävälläkin on siis puolensa. Itse ottaisin bemusta ja saabukasta sen parempikuntoisen, varsinkin jos tulee jokapäiväiseen ajoon. 8-venttiilinen turbo 155 hevosvoimallaan ei ole vielä mikään raketti ja 325 suorasta kutosestaan huolimatta tarvitsee kierroksia liikkumiseen. Mutta jos olisi samankuntoiset E36 328 ja 900 T16, niin valinta olisi oikeasti vaikea.. Sen verran hyvältä Aero jälkeenpäin tuntui, kun kävin tyyppaamassa 328:ia joskus 1½ vuotta sitten.
Kysymys. Onko E36 328:ssa suuriakin eroja samankoriseen 325:n verrattuna? Viimeksi mainittua olen ajanut... teholukemat ainakin ovat melkein samat vaikka koneen koko onkin hieman kasvanut
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian kirjoitti:Kysymys. Onko E36 328:ssa suuriakin eroja samankoriseen 325:n verrattuna? Viimeksi mainittua olen ajanut... teholukemat ainakin ovat melkein samat vaikka koneen koko onkin hieman kasvanut
328 on reippaasti enempi vääntöö mutta tehot ovat samat
Teho 193HV
vääntö (Nm) 280
Huippunopeus 232
/0-100): 7.3 s