Mikä osa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lukittu
Reetu

Mikä osa?

Viesti Kirjoittaja Reetu »

900i vm91 Vasemmalla puolella lokasuojassa kiinni, ilmanputsarin vieressä, kahden kumityynyn varassa, tulee polttoaine letkut kiinni, ja sähköliitin.
Tuo venttiili pärisee koko ajan, ja olis tarkoitus uusia.

Kuva
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ootko kokeillut mitä tapahtuu, jos ottaa sähköliittimen irti?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve!

Niin kumpaas mallia autosi on, 16-v vai 8-v.

16-venttiilisissähän on hiilisäiliö ja sen venttiili, mutta se on tuolla lokasuojan puolella.

Mutta jos autosi on kahdeksan venttiilinen ja katalysaattorilla varustettu niin eikös tuo ole se venttiili jolla säädellään polttoaineen suihkutusta.

Siis venttiiliä suljetaan ja auotaan sen mukaan mitä lambdaanturin yksikkö käskee.

Voi olla että sitä venttiiliä auotaaan ja suljetaan niin nopeasti että kuulostaa pärinältä. Välttämättä ei siis oo mitään vikaa.
SAAB
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: joo

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kimmoisa kirjoitti: Mutt jos autosi on kahdeksan venttiilinen ja katalysaattorilla varustettu niin eikös tuo ole se venttiili jolla säädellään polttoaineen suihkutusta.

Siis venttiiliä suljetaan ja auotaan sen mukaan mitä lambdaanturin yksikkö käskee.
Se on justiinsa tämä ja kuuluu päristä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

OK.. Kiitos :wink:
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Osa on Tahtiventtiili 8v Kat koneessa. Kuuluu surahtaa virtojen päälle laitossa hetken ja käynnistyksen onnistuttua surisee koko ajan. Säätää määränsäätimen toisen kammion painetta.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Miksi muuten olet uusimassa tuota tahtiventtiiliä?? Ihan mielenkiinnosta.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Lukittu