900s -91 ykkönen hukassa/jumittaa
900s -91 ykkönen hukassa/jumittaa
Onko siis laatikkoremppa/ vaihto edessä kun ilmestyi yllättäen seuraava vika.
Ykkösvaihde ei mene päälle. Kakkosen kautta "lievää" väkivaltaa käyttäen menee päälle, mutta pois saanti sitten onkin isompi ongelma... Kaikki muut vaihteet toimivat hyvin, eikä mitään rutinoita tai muitakaan ääniä laatikosta kuulu.
Ykkösvaihde ei mene päälle. Kakkosen kautta "lievää" väkivaltaa käyttäen menee päälle, mutta pois saanti sitten onkin isompi ongelma... Kaikki muut vaihteet toimivat hyvin, eikä mitään rutinoita tai muitakaan ääniä laatikosta kuulu.
Kone remonttia odotellessa...
Jos kytkin ei irrottais niin eikö se vaan rutisis päälle laittaessa? Nythän ykkönen ei ikään kuin edes löydy, eli kepillä ei löydy ykkösen paikkaakaan ja keppi ei mene milliäkään ykköselle päin muuten kuin väkisin työntämällä...
Luulis myös muiden vaihteiden kytkemisen olevan hankalaa jos kytkin on paskana, mut täytyy tutkia hommaa..
Luulis myös muiden vaihteiden kytkemisen olevan hankalaa jos kytkin on paskana, mut täytyy tutkia hommaa..
Kone remonttia odotellessa...
mites
meneekö 5 ja kolmonen sillen kuin pitää päälle?
meneekö 1 huonosti päälle vaikka auto seisoo sammuksissa pihassa?
oireet viittavaat kepakko repa nimiseen lieveilmiöön.
tarkkaile kepin alapäätä ja sitä kumislerbaa siinä mistä siirtoakseli lähee eteenpäin. joskus lähtenyt luistaan paikoiltaan.
meneekö 1 huonosti päälle vaikka auto seisoo sammuksissa pihassa?
oireet viittavaat kepakko repa nimiseen lieveilmiöön.
tarkkaile kepin alapäätä ja sitä kumislerbaa siinä mistä siirtoakseli lähee eteenpäin. joskus lähtenyt luistaan paikoiltaan.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Meillä oli sama vika nyt jo myydyssä -91 satkussa.
Korjattiin, 1-2 vaihteen pakka kokonaan sekä haarukka meni vaihtoon. Sitte pelas taas hyvin, samalla murikan laakerit uusiksi. Nestesylinterit huollettiin ja pääsylinteriin uusi jousi myös.
Vian todennäköisesti aiheutti kytkimen huono toiminta, eli ei irrottanut kunnolla niin kuski veti väkisin vaihteita päälle. Itellä kun ajoin sillä vuoden niin kerran taas kytkin alkoi venkoilla, syyksi paljastu paksu kookosmatto lattialla joka oli luistellut polkimen taakse.
Korjattiin, 1-2 vaihteen pakka kokonaan sekä haarukka meni vaihtoon. Sitte pelas taas hyvin, samalla murikan laakerit uusiksi. Nestesylinterit huollettiin ja pääsylinteriin uusi jousi myös.
Vian todennäköisesti aiheutti kytkimen huono toiminta, eli ei irrottanut kunnolla niin kuski veti väkisin vaihteita päälle. Itellä kun ajoin sillä vuoden niin kerran taas kytkin alkoi venkoilla, syyksi paljastu paksu kookosmatto lattialla joka oli luistellut polkimen taakse.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 900s -91 ykkönen hukassa/jumittaa
Vaikkei nyt hirveästi vaikutakkaan, mutta mitä öljyä loodassa on ja koska viimeksi vaihdettu?madmail kirjoitti:Onko siis laatikkoremppa/ vaihto edessä kun ilmestyi yllättäen seuraava vika.
Ykkösvaihde ei mene päälle. Kakkosen kautta "lievää" väkivaltaa käyttäen menee päälle, mutta pois saanti sitten onkin isompi ongelma... Kaikki muut vaihteet toimivat hyvin, eikä mitään rutinoita tai muitakaan ääniä laatikosta kuulu.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Laatikossa on Nesteen hypoidit sisällä, eikä ole varmaan kahta vuotta ajettu...
Vaihteen siirtäjätangossa/ kepissä ei ainakaan ole mitään vikaa, ne tuli tarkasteltua eilen.
Tänä aamuna taas ykkönen löytyi ensimmäiset pari kilometria ihan hyvin, mutta sitten hukkui taas.
Ammatikorjaajan tuomio oli et laatikossa on siirtäjässä vikaa, ja et laatikko menee todennäköisesti vaihtoon...
Saa tarjota toimivaa ja hyväkuntoista laatikkoa sopuhintaan.
Vaihteen siirtäjätangossa/ kepissä ei ainakaan ole mitään vikaa, ne tuli tarkasteltua eilen.
Tänä aamuna taas ykkönen löytyi ensimmäiset pari kilometria ihan hyvin, mutta sitten hukkui taas.
Ammatikorjaajan tuomio oli et laatikossa on siirtäjässä vikaa, ja et laatikko menee todennäköisesti vaihtoon...
Saa tarjota toimivaa ja hyväkuntoista laatikkoa sopuhintaan.
Kone remonttia odotellessa...
madmail kirjoitti:Laatikossa on Nesteen hypoidit sisällä, eikä ole varmaan kahta vuotta ajettu...
Vaihteen siirtäjätangossa/ kepissä ei ainakaan ole mitään vikaa, ne tuli tarkasteltua eilen.
Tänä aamuna taas ykkönen löytyi ensimmäiset pari kilometria ihan hyvin, mutta sitten hukkui taas.
Ammatikorjaajan tuomio oli et laatikossa on siirtäjässä vikaa, ja et laatikko menee todennäköisesti vaihtoon...
Saa tarjota toimivaa ja hyväkuntoista laatikkoa sopuhintaan.
pakko kysästä että misä hinnois noi lootat on?
onko uusilla paljo hintaa?
onko eroo tavallisen satkun ja turbo lootan välillä? vai sopiiko molemmat?
Oletko tarkistanu että löytyy askista öljyy kun hypoidi on kumminkin melko ohutta niin voi hävitäkkin.madmail kirjoitti:Nyt näyttäis siltä et kun auto seisoo parkissa päivän niin taas ykkönen löytyy. 10-15km ajon jälkeen alkaa takkuamaan ja lopulta ei mene enää ykkönen päälle... Ideoita?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992