2 Tahti öljyy turboon??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

2 Tahti öljyy turboon??

Viesti Kirjoittaja Daword »

siis kuulin omituisen väitöksen... ?

eli kannattaisi kuulemma pistää 2 tahti öljyy bensiinin sekaan?

eli näin hän kirjoitti

"kannattaa silloin tällöin laittaa tankkiin loraus kakstahtiöljyä tankkauksen yhteydessä. Tuossa kun on mekaaninen ruiskutusjärjestelmä joka tykkää pienestä voitelusta kuten suuttimetkin, kun tuo nykyajan bensa on noille peleille suht "kuivaa" "

kuulostaa itsemurhalta 8O pitääkö paikkaa?
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Ei....

Jos on 16v.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Kyllä
jos on 8V.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

YKÄ kirjoitti:Kyllä
jos on 8V.
joo no itel on toi vm 88 satku T8

eli siis siihen voi lorauttaa tota 2-tahti öljyy tilkan?
eli se ei oo haitaks vai?

onkos välii millasta 2-tahti öljyy sinne lorauttaa?

ja onko siin mitään tuntuvaa hyötyy? k jetti vissiin on tyytyväinen pienestä voitelusta vai?
Viimeksi muokannut Daword, Ke Helmi 28, 2007 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mä otan aina pikku ryypyn mielummin ite kun annan sen autolle.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

YKÄ kirjoitti:Mä otan aina pikku ryypyn mielummin ite kun annan sen autolle.


no itse yritän pysyä hiukan miedommissa :idea:


mutta miten ois uskaltaakko vaiko eikö uskaltaa? huomenna vois koittaa jos ois varma ettei se oilis virhe
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tästä on aiemminkin keskusteltu, haulla löytynee. 'Tuntuva hyöty' on aika voimakas ilmaus, mutta hyvähän se on pari kertaa vuodessa vähän voidella esim. puolella litralla tankilliseen. Ja riskit varsinkin katittomassa pelissä kuten kysyjällä nähdäkseni käytännössä olemattomat.

Itse olen katilliseenkin pari kertaa vuodessa lorauttanut huomaamatta konkreettista hyötyä tai haittaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Juha96 kirjoitti:Tästä on aiemminkin keskusteltu, haulla löytynee. 'Tuntuva hyöty' on aika voimakas ilmaus, mutta hyvähän se on pari kertaa vuodessa vähän voidella esim. puolella litralla tankilliseen. Ja riskit varsinkin katittomassa pelissä kuten kysyjällä nähdäkseni käytännössä olemattomat.

Itse olen katilliseenkin pari kertaa vuodessa lorauttanut huomaamatta konkreettista hyötyä tai haittaa.


juu mä löysin yhen topikin aiheesta tuolla haku toiminnolla...

no kaipa sitä vois koittaa.. :)

mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotakin 2t öljyä se on ollu. Mitä ite laitoin. 99 turbon tankkiin en olekaan vielä tota lorauttanut. Tankilliseen ei sitte tarvii paria desiä enempää laittaa. Saattaa muuten tulla jopa lieveilmiöitä ajettavuudessa, jos litran tökkää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Daword kirjoitti:
mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Joskus oli jossain autolehdessä testattu noita, niin mikä tahansa synteettinen 2T-öljy karstoitti paljon vähemmän kuin mineraalit.

Testi koski noita öljyjen käyttöö oikeassa käytössä.

Itse on kanssa välillä tullu lorauteltua tuota k-jet peleihin ja vanhoihin diisseleihin, mitään dramaattista eroo en ole huomannu mutta ehkä pientä herkistymistä. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja se oikea annostus on ennemminkin korkillinen tai pari vaikka joka viidenteen tankilliseen(ellei aja tankkia ihan kuiviin tankkausten välillä), ei puolta pulloa tai puolta litraa, ellei halua autostaan wartburg:in hajuja ilmoille!

Itse käytin siten, että talviaikaan lorautin jokaiseen tankilliseen nimellisen määrän jäänestoa johon oli lorautettu sekaan 2T öljyä, kesällä laitoin jos/kun muistin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

8O Ai tolleenkin voi tehdä?

mitäs jos heitän "korkillisen" 2T öljyä tohon k-jet pollariin? Minun tietääkseni ei ole siihen ikinä moista tehty. Käytän 98E:tä siinä.

Hyötyjä & haittoja?
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

tetammi kirjoitti:
Daword kirjoitti:
mitä 2t öljyy lorautan? onko välii
Joskus oli jossain autolehdessä testattu noita, niin mikä tahansa synteettinen 2T-öljy karstoitti paljon vähemmän kuin mineraalit.

Testi koski noita öljyjen käyttöö oikeassa käytössä.

Itse on kanssa välillä tullu lorauteltua tuota k-jet peleihin ja vanhoihin diisseleihin, mitään dramaattista eroo en ole huomannu mutta ehkä pientä herkistymistä. :roll:


joo eli syntikka 2t öljyy liraus?

eli oiskos se sit 10litraan bensaa yks korkillinen öljyy?

täytyy tänään laittaa se korkillinen sinne...tai varmuuden vuoks hiukan vähempikin :D
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Mulla on T8 IC APC -86, K-jetillä siis.
Oireina oli kesähelteillä ilmamääränsäätimen jumiutuminen, kun koneen sammutti ja koitti taas startata.
Siinä säätömännässä on niin kertakaikkisen hengettömät välykset, että se talektaa helposti itsensä jumiin.
Olen siitä lähtien laittanut noin korkillisen täyteen tankkiin about puolen vuoden välein ja väitäisin käyntihäiriöiden vähentyneen. Jopa Tuntuvasti.

Teemu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Daword kirjoitti: joo eli syntikka 2t öljyy liraus?

eli oiskos se sit 10litraan bensaa yks korkillinen öljyy?
Ei, vaan se korkillinen 100-200 litraan ennemminkin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin