Ei pahalla, mutta jos sulla on pakoputkessa kivi. Tai sit tyhjä kossupullo kilahtaa takapaksissa.
Onnistuisiko parhaiten, jos vaikka pyytäisit kaverin starttaamaan ja itse kuuntelisit auton takaa ja alta.
Täällä foorumilla on kyllä kaikenmoista kilinää ja kolinaa ja rutinaa nähty (muttei kuultu), joskus tuntuu vähän turhalta arvuutella täällä kaikkia ääniä. Kyllä niitä vanhaan Saabiin mahtuu yli tarpeen joka tapauksessa. Kannattaa joskus yrittää ihan oikeastikin itse ennenkuin hyökkää netin ääreen.
PelleP kirjoitti:Ei pahalla, mutta jos sulla on pakoputkessa kivi. Tai sit tyhjä kossupullo kilahtaa takapaksissa.
Onnistuisiko parhaiten, jos vaikka pyytäisit kaverin starttaamaan ja itse kuuntelisit auton takaa ja alta.
Täällä foorumilla on kyllä kaikenmoista kilinää ja kolinaa ja rutinaa nähty (muttei kuultu), joskus tuntuu vähän turhalta arvuutella täällä kaikkia ääniä. Kyllä niitä vanhaan Saabiin mahtuu yli tarpeen joka tapauksessa. Kannattaa joskus yrittää ihan oikeastikin itse ennenkuin hyökkää netin ääreen.
Edelleen, eipä sit herneitä
eikös me kaikki tykätäkkään veikkauksesta?
herneet on purkis ja purkki kiinni
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Sit joistakin satkuista kuuluu semmonen, niinku hevosen hirnahdus, koneen käynnistymisen jälkeen konehuoneesta oikealta(ajosuunnassa katsottuna). Se tulee tuosta ilmaläppiä varten olevasta paineakusta, eli siitä valkoisesta säiliöstä. Siellä on ilmeisesti takaiskuvena, josta tuo jännä ääni kuuluu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mie voin tulla viikonpäästä lauantaina katsomaan ,mikä siellä hirnuu.... viikonloppu eurajoella-.----- rauma,harjavalta,nakkila,luvia akselilla.... viikon päästä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mertmi kirjoitti:Sit joistakin satkuista kuuluu semmonen, niinku hevosen hirnahdus, koneen käynnistymisen jälkeen konehuoneesta oikealta(ajosuunnassa katsottuna). Se tulee tuosta ilmaläppiä varten olevasta paineakusta, eli siitä valkoisesta säiliöstä. Siellä on ilmeisesti takaiskuvena, josta tuo jännä ääni kuuluu.
hevosen hirnuntaa? no en ihan vastaavaa ääntä oo vielä kuullut... sellasta sakkaavaa hihnan ääntä kuuluu käynnistyksen jälkee n.10minuttii mut loppuu ku on auto lämmin.
tossa otin lunta\jäätä sun muuta auton alta pois ja ajoin tänään hiukan enempi niin ei tullut enään sitä alkuperäistä kolahdustakaan käynnistettäessä.
Joskus kun mä käynnistän satkun niin ikään kuin vähän pierasee jostain, en tieä oonko se minä vai olisiko satkun pensansuodatin vaan lopussa. Taka-akselin puslat ehkä? Hei kuulkaa kannattaako tää todella edes ongelman esittäjää, pari sivua oudon äänen arvuutteluun. Onks kaveri itse koettanu tehdä asialle jotain, vai tarvitaanko koko Saabklubin foorumi miettimään jotain kilahdusta.
Kyllä mä ymmärrän, että jotakuta voi outo auton ääni sävähdyttää ja sit sitä mietitään yöt ja päivät että hajoaako jokin. Ja oon mäkin kyselly enemmän ja vähemmän tyhmää. Mutta miksei sitä vois ihan oikeesti vähän itse tutkia, ja pitääkö muiden päivitellä täällä toisten kilahduksia ja kalahduksia niinkuin olis elämääsuurempi asia kyseessä. Sitä ei Saabismikaan ole, niin vakavaa ja mukaansavievää kuin onkin!
(Sori, lopetan nyt. Mutta silti tarkoitan sanomaani, parempi katsoa itse ensin, ja sitten kysyä neuvoa auttamishaluisilta Saabisteilta!)
Yhäkään, ei herneitä kellekään, koetetaan sietää vanhojen autojemme oudot äänet ja tutkitaan rauhassa, mitä voitaisiin korjata ja mitä ei. Onnea ongelman alkuperäiselle esiintuojalle.
PelleP kirjoitti:Joskus kun mä käynnistän satkun niin ikään kuin vähän pierasee jostain, en tieä oonko se minä vai olisiko satkun pensansuodatin vaan lopussa. Taka-akselin puslat ehkä? Hei kuulkaa kannattaako tää todella edes ongelman esittäjää, pari sivua oudon äänen arvuutteluun. Onks kaveri itse koettanu tehdä asialle jotain, vai tarvitaanko koko Saabklubin foorumi miettimään jotain kilahdusta.
Kyllä mä ymmärrän, että jotakuta voi outo auton ääni sävähdyttää ja sit sitä mietitään yöt ja päivät että hajoaako jokin. Ja oon mäkin kyselly enemmän ja vähemmän tyhmää. Mutta miksei sitä vois ihan oikeesti vähän itse tutkia, ja pitääkö muiden päivitellä täällä toisten kilahduksia ja kalahduksia niinkuin olis elämääsuurempi asia kyseessä. Sitä ei Saabismikaan ole, niin vakavaa ja mukaansavievää kuin onkin!
(Sori, lopetan nyt. Mutta silti tarkoitan sanomaani, parempi katsoa itse ensin, ja sitten kysyä neuvoa auttamishaluisilta Saabisteilta!)
Yhäkään, ei herneitä kellekään, koetetaan sietää vanhojen autojemme oudot äänet ja tutkitaan rauhassa, mitä voitaisiin korjata ja mitä ei. Onnea ongelman alkuperäiselle esiintuojalle.
juup kyllähän mä hiukn tutkein ku joku tajus että voi olla jäätäkin...
kuten sanoin
"tossa otin lunta\jäätä sun muuta auton alta pois ja ajoin tänään hiukan enempi niin ei tullut enään sitä alkuperäistä kolahdustakaan käynnistettäessä. Very Happy"
Herneet on purkis ja purkki kiinni