Mimmi kirjoitti:Ei, mutta muistithan lukkosulan käytön jälkeen voidella lukot huolella?
Parasta on huoltaa ennakoivasti lukot(kin).
joo kyl mä heitin perään hiukan jotain yleis voitelu ainetta...
tosin en ole saanut pelkääjän puolelta ovia lukkoon... varmaan jotain vikaa lukkopesäs.
miul ei tuo teetetty avain käy ollenkaa näihin vähemmän käytettyihin lukkoihin kuten apparinpuoli ja kontti. Voi olla avaimesta, voi olla lukosta, en mene sanomaan kun en asiasta mitää tiedä.
80-luvun puolesta välistä muutaman vuoden ajan perhessämme oli ykkösautona BMW. Neljä niitä ehti olla ennen kuin siirryimme kokonaan Saabeihin ja mersuihin.
Saabeissa oli monenlaista pikkuvikaa. 99 ja 900 niitä alkoi tulemaan jo alle 200tkm ja ysitonnarissa olen päässyt yli 300 tkm ilman ongelmia. Toisin oli bemareiden kanssa.
1. BMW 320. ml vajaat 300 tkm. Vaihdelaatikko ja perä hajosivat täysin ja ruostetta riitti. Auto oli minulla vuoden.
2. BMW 315, ml alle 200 tkm. Ei mitään merkittäviä ongelmia 2 vuoden aikana.
3. 2 x BMW 520 i. Kummallakin oli ajettu alle 150 tkm kun viat ilmenivät. Toisesta "katkesi" lohko sekä kansi ja toisesta hajosi vaihdelaatikko. Laatikon korjaaminen 90-luvun alussa maksoi 23 000 mk.
Mielestäni tuon hintaluokan autot eivät saa hajoilla noin totaalisesti. Huolloista ei työsuhdeautoissa tingitty.
Suosittelen siis Saabia, jossa voi olla ongelmia, mutta korjaaminen on siedettävän hintaista. Jos takatuupparin haluat, osta mersu tai vaikka Sierra niin saat edes jonkilaisen vastineen rahoillesi.
JiiVee kirjoitti:80-luvun puolesta välistä muutaman vuoden ajan perhessämme oli ykkösautona BMW. Neljä niitä ehti olla ennen kuin siirryimme kokonaan Saabeihin ja mersuihin.
Saabeissa oli monenlaista pikkuvikaa. 99 ja 900 niitä alkoi tulemaan jo alle 200tkm ja ysitonnarissa olen päässyt yli 300 tkm ilman ongelmia. Toisin oli bemareiden kanssa.
1. BMW 320. ml vajaat 300 tkm. Vaihdelaatikko ja perä hajosivat täysin ja ruostetta riitti. Auto oli minulla vuoden.
2. BMW 315, ml alle 200 tkm. Ei mitään merkittäviä ongelmia 2 vuoden aikana.
3. 2 x BMW 520 i. Kummallakin oli ajettu alle 150 tkm kun viat ilmenivät. Toisesta "katkesi" lohko sekä kansi ja toisesta hajosi vaihdelaatikko. Laatikon korjaaminen 90-luvun alussa maksoi 23 000 mk.
Mielestäni tuon hintaluokan autot eivät saa hajoilla noin totaalisesti. Huolloista ei työsuhdeautoissa tingitty.
Suosittelen siis Saabia, jossa voi olla ongelmia, mutta korjaaminen on siedettävän hintaista. Jos takatuupparin haluat, osta mersu tai vaikka Sierra niin saat edes jonkilaisen vastineen rahoillesi.
no mulla itellä oli jo vm92 500 sarjan bemari.. mutta en mä niin tärkeänä sitä takavetoo pidä....
aika kova summa tuollainen 23k€ vaihde loota korjauksesta
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
JiiVee kirjoitti:80-luvun puolesta välistä muutaman vuoden ajan perhessämme oli ykkösautona BMW. Neljä niitä ehti olla ennen kuin siirryimme kokonaan Saabeihin ja mersuihin.
Saabeissa oli monenlaista pikkuvikaa. 99 ja 900 niitä alkoi tulemaan jo alle 200tkm ja ysitonnarissa olen päässyt yli 300 tkm ilman ongelmia. Toisin oli bemareiden kanssa.
1. BMW 320. ml vajaat 300 tkm. Vaihdelaatikko ja perä hajosivat täysin ja ruostetta riitti. Auto oli minulla vuoden.
2. BMW 315, ml alle 200 tkm. Ei mitään merkittäviä ongelmia 2 vuoden aikana.
3. 2 x BMW 520 i. Kummallakin oli ajettu alle 150 tkm kun viat ilmenivät. Toisesta "katkesi" lohko sekä kansi ja toisesta hajosi vaihdelaatikko. Laatikon korjaaminen 90-luvun alussa maksoi 23 000 mk.
Mielestäni tuon hintaluokan autot eivät saa hajoilla noin totaalisesti. Huolloista ei työsuhdeautoissa tingitty.
Suosittelen siis Saabia, jossa voi olla ongelmia, mutta korjaaminen on siedettävän hintaista. Jos takatuupparin haluat, osta mersu tai vaikka Sierra niin saat edes jonkilaisen vastineen rahoillesi.
no mulla itellä oli jo vm92 500 sarjan bemari.. mutta en mä niin tärkeänä sitä takavetoo pidä....
aika kova summa tuollainen 23k€ vaihde loota korjauksesta
JiiVee kirjoitti:80-luvun puolesta välistä muutaman vuoden ajan perhessämme oli ykkösautona BMW. Neljä niitä ehti olla ennen kuin siirryimme kokonaan Saabeihin ja mersuihin.
Saabeissa oli monenlaista pikkuvikaa. 99 ja 900 niitä alkoi tulemaan jo alle 200tkm ja ysitonnarissa olen päässyt yli 300 tkm ilman ongelmia. Toisin oli bemareiden kanssa.
1. BMW 320. ml vajaat 300 tkm. Vaihdelaatikko ja perä hajosivat täysin ja ruostetta riitti. Auto oli minulla vuoden.
2. BMW 315, ml alle 200 tkm. Ei mitään merkittäviä ongelmia 2 vuoden aikana.
3. 2 x BMW 520 i. Kummallakin oli ajettu alle 150 tkm kun viat ilmenivät. Toisesta "katkesi" lohko sekä kansi ja toisesta hajosi vaihdelaatikko. Laatikon korjaaminen 90-luvun alussa maksoi 23 000 mk.
Mielestäni tuon hintaluokan autot eivät saa hajoilla noin totaalisesti. Huolloista ei työsuhdeautoissa tingitty.
Suosittelen siis Saabia, jossa voi olla ongelmia, mutta korjaaminen on siedettävän hintaista. Jos takatuupparin haluat, osta mersu tai vaikka Sierra niin saat edes jonkilaisen vastineen rahoillesi.
no mulla itellä oli jo vm92 500 sarjan bemari.. mutta en mä niin tärkeänä sitä takavetoo pidä....
aika kova summa tuollainen 23k€ vaihde loota korjauksesta
Tuossa lukee 23 000 mk (markkaa).
juu tiedän tuli vaan vahingos tottumuksesta jo toi € merkki =) eli tietoinen olin mk mutta vahingos väärä yksikkö...
mutta silti toi on ihan hullu hinta?? 3800e vaihde lootaan
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Työsuhdeautossa työnantaja maksoi kyselemättä törkeän hintaiset huollot ja siihen vielä laatikkoremppa päälle. Se yksilö, josta kone meni, vaihdettiin viallisena Vehoon ja saatiin tämä yksilö, josta laatikko hajosi hyvin pian. Niin autohan oli automaatti. En sitä huomannut mainita, mutta kyllä tuo 23 000 markkaa on järjetön hinta. Montakohan tuhatta euroa laatikkoremppa kolme vuotta vanhaan automaattibemariin, nykyisin metro-autossa, olisi näin reilut 15 vuotta myöhemmin? Puistattaa ajatuskin.
Puhdistin nurkat ja myin pois viime kuussa kajakin, Kadetin ja Corollan. 96, 9000, ford ja mb jäivät. Nyt voi sitten hankkia jotain romuja lisää. Aina on ollut halu kokeilla mahd. monenlaisia autoja, kunhan ovat 50 - 90-lukuisia. Useimmista merkeistä on enemmän tai vähemmän kokemusta ja Saab on vain jäänyt aina mieleen huippuvehkeenä.
Jos kyseessä oli ZF4HP22-automaattilaatikolla oleva bemari niin ihan tyyppivika tuo laatikon laukeaminen (A-pakan palaminen). Yhden tuollaisen automaatin manuaaliksi konvertoineena.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com