Jarruvalot jäi palamaan....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900Tbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 22:38

Jarruvalot jäi palamaan....

Viesti Kirjoittaja 900Tbo »

Kivan jekun keksi tuo turbosaabini....eli takajarruvalot jäi palamaan vaikka pistän virrat poikki (onneksi sain päävirtakytkimestä sammumaan :roll: ). Olisko hajonnut se kytkin, joka on jarrupolkimessa? Onko tuo kytkin muuten hankala vaihtaa? Kiitoksia etukäteen ja illanjatkoja!
900Tbo
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kytkin on helppo vaihtaa , eikä maksa paljoa, hiukan joutuu verhoilua irroittaan ja sit löytyypi tuo katkaisin, muistaakseni 19 mm mutterilla on kiinni , mut varo uuden asentamista särkyy helposti kun on muovia.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

yleensä siitä vaan hajoaa ne kiinnitys klipsut, eli nähtävästi selviät muutamalla nipparilla....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
petromies
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

Mitäs sitten tehdään kun etujarruvalot jää palamaan 8O
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Vanhempien ex.käyttösaabissa vm-89 jäi valot joskus palamaan, potku etupuskuriin niin valorele hölläs. Eli valorele oli rikki. Vaihto uuteen, niin pelas niin kauan kuin oli meillä eikä enään akku tyhjänä .....
Nyt kaverilla oulussa sama vika vaan ei raski ostaa uutta relettä ja ei löydä käytettyä muovikoteloista. En kyllä itsekkään ostaisi siihen kompostiin 70 euron relettä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

petromies kirjoitti:Mitäs sitten tehdään kun etujarruvalot jää palamaan 8O
Otetaan siitä purkista niitä sinisiä pillereitä ja rauhoitutaan :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Minulla on kuvatun kaltaista oiretta aiheuttanut hieman vasemmalle vääntynyt jarrupoljin, joka ei sitten ylös noustessaan löydäkään jarruvalon katkaisijaa. Korjautui vääntämällä poljinta ihan käsinvoimin.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kuukausi sitten tein omaan saapiini ko rempan. Jarruvalo jäi palamaan aina välillä. Otin kytkimen irti, avasin ja ei mitään vikaa. Vika oli lopulta säädössä ja irrotin turhaan kytkimen joka lähti kohtuudella mutta oli perin :evil: työläs asentaa takas.

Eli kuunteleppa naksahtaako valokytkin kun sitä nappia painaa joka on siellä jarrupolkimen tykönä.

Voi olla, että pääset sillä, että löysäät ruuvia jolla kytkimen kiinnityspelti on kiinni ja siirrät hiukan kytkintä jolloin pitäis valon sammua. ei välttämättä oo kuin millistä kiinni.

Mut älä vaan turhaan irrota kytkintä. muuten käy v*******. Omani oli vm -91
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
saabisti69
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 11:38
Paikkakunta: Oulu

Onko tarkkaa tietoa

Viesti Kirjoittaja saabisti69 »

Siitä jarrupolkimen kytkimen mutterin koosta, tuossa on esitetty että olisi 19 mm, vaimoke ryömi jalkatilassa ja tuumasi että olisi pienempi, olisin kiitollinen jos jollain olisi hektistä tietoa ko. mutterin koosta. 900i vm 88, vinokeula
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

oli tossa parikin kytkintä toiset mustia ja toinen valkea ( eri kohtiin meneviä) , molemmissa oli 19 mm mutterit, eli pitäisi osua.
Jos kerrot millä vaimokkeen saa ryömimään noihin autoprojekteihin niin lupaan kyllä mittailla muttereita enemmänkin.
:lol: :lol:
jarruvalot ovat muuten siitä ihmeelliset, jotta eivät ole virtalukon kautta ohjattuja, eli jäävät tyhjentämään akun.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Säädöllä selvisin aikanaan 900i:ssä, kun oli "diskojarruvalot" takana ajaneen kaverin sanojen mukaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mimmi kirjoitti:Minulta saa korjatun muovikuorisen releen ja vanhan otan vaihdossa. Ilman vaihtorelettä en myy ja hinta on 30€ ja klubikorttia vilauttamalla saa 25€:hen.
Minulta saa kaksi tuohon kolmeen kymppiin vanhoja toimivia,ja ne rikkinäiset voi heittää roskikseen.(korjaus tarkoittaa tässä tapauksessa jonkun kylmäjuotoksen uudelleen tinaamista,tai kärkien viilausta..?)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mimmi kirjoitti:Korjaus tarkoittaa tässä tapauksessa hieman muutakin kuin em. asioita.
Ok,mikäs noista menee rikki?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

900Tbo, on jo varmaan saanut vian korjattua, mutta pakko vielä jatkaa.
Minulla on ollut vasta kolme 900:a ja kaikki enemmän tai vähemmän TeeSeItse ikäisiä. Kaikkiin olen tehnyt jarruremppaa ja ilmaillut jarruja siten etten istu penkillä, vaan poljen jarrua vain toinen jalka autossa.
Nyt olen jälkeenpäin huomannut että kaikissa autoissani on ollut ongelmia jarruvalojen kanssa.
Kun poljin taipuu ei jaruvalo anturi enään toimi oikein, ja kuten Valtanen totesi, saa polkimen oikaistua käsin.
Siis, ainakin minulla jarruvalovika on ollut lähtöisin jarruremonteista.
Loogista... :oops:
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Mainittakoon nyt selvyyden vuoksi, että on olemassa kahta mallia jarruvalokatkaisijaa: mutterimallia, mistä tässä ollut paljon puhetta ja sitten sellaista missä kaksi klipsiä ja lykätään vain reikäänsä. Ja muistaakseni ihan ekoissa satkuissa oli vielä jotain erilaista mallia, mutta tästä en ihan sata varma ole.

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin