konetekniikan ins.opiskelija/automaatioasentaja, saabbi ny vaan on saabbi. reilu kaks vuotta sitten tuli ostettua ensimmäinen turbo-malli (puolivahingos) ja sen jälkeen ei paljo muut o kiinnostanu saabis on persoonaa ja tyyliä, monesta autosta vastaavat puuttuu täysin ja jokapäiväseen käyttöön varsinki nää turbot on mukavan rivakoita kulkeen, tosin nyt on puol vuotta ollu ikävä kyllä muun merkkinen käyttöpeli, parin viikon päästä pääsee taas saabilla liikkuun
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Oman Saab-fanaattisuuden lisäksi 99:ä on persoonallinen, hauska rassailla ja hyvä ajaa..Suurin ilo tulee siitä, kun jotain fiksatessa näkee heti työnsä tuloksen. Toisin kuin omassa ammatissa, jossa voi mennä puolikin vuotta, ennen kuin huomaa jotain kehitystä tapahtuneen..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
toms kirjoitti:Kiinnostaa että minkä ammattikunnan edustajat tms. harrastaa / ajaa käyttövehkeenä 99/90/OG900 Saabeilla.
Melko selvä on että esim. 96-saabisti on puhdas harrastaja , ei enään rehellinen käyttöauto ja 9000, NG 900 , 9 3 ja 9 5 saabistit on varmaankin suurin osa on enemmän käyttö kuin harrasteautoja
Ammatit kiinnostaa ja se miksi joku muukin kuin minä pitää käyttö harraste-autona jo suurin osa yli 20 vuotiaita Saabeja.
Laittakaahan tulemaan !
Hitsaaja, Atk, ja myynti työ sekä kaikkea noiden väliltä
ei oo omaa juttua löytynyt viel vaiks on 24v ikää
ei oo varaa 2 muksun isänä ostaa mitään uudempaa saapasta kun ei oo emäntäkään vielä töissä ku muksui hoitaa.
ja velkaa en ota!
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Kotimaisia rinnekoneita ja turkistarhojen ruokintakoneita rakentelen työkseni, ja Saabeilla liikun koska merkin filosofia ym. on kolahtanut niin täysin. (Ensin täytyi vaan koklata lähes kaikki muut merkit läpi )
Tosin ei tällä hetkellä OG:ia käyttiksenä, mutta aina välillä autojen vaihtuessa. Niissä aivan sairaan hyvää vastinetta rahoille +kaikki muut hyvät puolet jotka taisivat tulla jo aika hyvin esille.
Kaupungin duunarina sekä maalla ja myös merellä. Työvuosia siellä 30v. Varmaan vanhuuttaan meni nuo alapallonivelet sököksi. Laitettiin uudet tiukat tilalle! Nyt liikkuminen sujuu kivasti ilman suurempia kiireitä. Kun joskus Saabbiin vahingossa päädyin on siitä vuosien mittaan tullut harrastus! Onhan niitä kalliimpia ja toisten mielestä fiksumpiakin tekemisiä keksitty mutta mielestäni Saabin kunnossapidossa yhdistyy huvi sekä hyöty Tosiaan antaa työkyvyttömyyseläke aikaa harrastukselle!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Maanrakastajana toimitaan, eli kaikki maanrakentamiseen koneella liittyvä homma, bob cat, kaivinkone, mehumaija ja ikioma og900, ensin ostin työautoksi, mutta nyt ajan kaikki ajoni sillä, jopa turvaistuin siirtyy viikonloppuisin siihen ja C5 citikka saa huilii.
Insinööriopiskelija (elektroniikka). Lisäksi teen ääni/video/atk-alan hommia.
Saabismi syttyi kun yli 10v sitten isä totesi että kai noissa Saabeissa jotain erinomaista pitää olla kun noilla naapureilla niitä on pelkästään aina ollut. Ehkä se erikoisuus on yks juttu, ja tietenkin se että ne on pohjoismaalaisia. Eipä niitä ole pahemmin tarvinnut yleensä huoltaa, halpoja kilometrejä on ollut. Mahtava ajamukavuus ja paljon tilaa (OG900 compi).
Kivaa on ollut myös huomata se että täällä Ranskassa nää myös arvostaa näitä vanhoja Saabeja. En kehtais ajaa täällä vanhalla fiatilla. OG 900:sten hinnat on kovemmat ku Suomessa! Itseasiassa oon menossa paikallisten saabistien kokoontumisajoihin Atlantin rannalle.
Tuntiopettajana yliopistolla ja lisäksi softayrittäjä, koulutukseltani tietotekniikan insinööri (amk). 90-luvulla alla oli uusiakin autoja, mutta kypsyin niihin. Toisekseen, koska teen työni näppiksellä, niin halusin tehdä vastapainona jotain ruumiillista ja osaksi juuri siksi ostin ensimmäisen tuplikseni silloin 3,5 vuotta sitten ja täytyy sanoa, että tajuan nyt autoista jo paljon enemmän (vaikka en kovin paljon vieläkään). Oikeastaan yllätyin, miten käyttökelpoinen tuplis on ja vaikkei ne 70-luvun pelit ihan mun ajoihin sopineet, niin tässä '83 tupliksessa luotettavuus ja taloudellisuus ovat kohillaan, että se n. 1000 km/kk tulee kyllä ihan nautinnolla. Uudempien Saabien perään en haikaile yhtään.
Viimeksi muokannut jariha, La Maalis 10, 2007 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi alkoi isästä jolla on 99:jä ollut muutamakin, ja seiskyt luvulla ollut jopa aamulehdessä ruskean 96:sen kanssa. Mutta suurin innostus tuli joskus 90 luvun alussa kun isä osti vm. 82 900 turbon.
Ja oonhan mummollekin sanonu innoissani että "meillä on uus auto se on ysiysi" vuosi tais olla jotain 1985 ja ikää tuo kunniotettavat 5v ja sylkeä lensi arvaamattomat määrät sanottaessa.
Toinen satku ajossa. Tosin harmittaa edellisestä luopuminen. 220k ajettu 87 kun oli........ Tyhmä on tyhmä ja ostaa nissanin.
Olen abi ja kesällä siirryn armeijan harmaisiin. Saab on jonkinsortin sukuvika, lapsesta asti olen istunut isoisän ysinopassa ja kun oman auton hankinta tuli ajankohtaiseksi (kun perheessä ei muuten autoa ollut, ja kyllähän sitä tuoreen kuskin pitää ajaa, että taidot karttuu ) Saab oli luonteva valinta. Satkuun päädyin tilojen (viistoperä) ja ruiskumoottorin takia (uudempiin Saabeihin ei köyhällä opiskelijalla ole varaa).
Kavereilta kuulee usein kuittia "traktorista" mutta auto nauttii silti tiettyä arvostusta juoppokuskireissujen takia. Abiriehassa pokkasin vuoden juoppokuskin palkinnon erityismainintana: "Peruuttanut liikenneympyrässä samalla kun neljä alastonta miestä istuu takakontissa."
Näin meillä
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00 SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
kun kuuntelee miten kallis oli taas se ja se huolto..(kaverit kahvitunnilla), niin sitä saabistina hymyilee sisäänpäin ja laskee kuinka edulliseksi tuli taas tämäkin kuukausi.
2-3 x vuodessa vaihtaa öljyt putsareineen, lootajölyt kerran 2 vuodessa ja ilmanputsarin siinä välissä ja joka toinen kuukausi kurkkaa onko konehuoneessa kaikki hyvin.. eipä muuta näillä vanhoilla vähän ajetuilla.
tosin jarruja ja sen sellasia täytyy rakennella joskus mutta niin harvoin et kun joutuu taas rassaan niin se kiinnostaakin ihan oikeasti, ei syletä.
Kaasarinkalvo kun on hanskalokerossa niin sekään ei mene rikki.
Taitaa katsastusmaksu olla vuodessa se suurin menoerä.
Autotekniikan opiskelija/AMK. opiskelun ohessa myös varastomies ja sillon tällön pienkonekorjaaja.
Noissa turboissa on Teho/Hinta suhde aikalailla parasta mitä markkinoilta löytyy. Eikä käyttökustannuksetkaan ole 50 euron varaosapirssin hankinnan jälkeen päätä huimannut. Aivan on mukava pirssi ajella ja helppo virittää. konekin on luja... Saisivat vain vetää toisesta päästä