Minkä alan miehiä / naisia ja miksi vanhalla Saabilla?
Prosessimies.
Iskä osti vuonna 90 ensimmäisen ysiysin ja se oli molemmille menoa. Tuo eka ysiysi kyllä varmaankin pelasti nuorena sällinä hengenkin. Oli peltoautona 81 hodna kivitsi, jolla yleensä peltorinksaa tuli heitettyä. Silloin yhden kerran sattui olemaan ysiysi alla, kun auto lähti hanskasta tosissaan. Olisi varmasti hodnalla tullut ruumiita.
Kyllä täällä töissä kaikki kuittailee kokoajan saabeista, mutta eipä se haittaa. Kyllä tuo aero parkkipaikalta edukseen erottuu tuosta "laatuauto" rivistä.
Iskä osti vuonna 90 ensimmäisen ysiysin ja se oli molemmille menoa. Tuo eka ysiysi kyllä varmaankin pelasti nuorena sällinä hengenkin. Oli peltoautona 81 hodna kivitsi, jolla yleensä peltorinksaa tuli heitettyä. Silloin yhden kerran sattui olemaan ysiysi alla, kun auto lähti hanskasta tosissaan. Olisi varmasti hodnalla tullut ruumiita.
Kyllä täällä töissä kaikki kuittailee kokoajan saabeista, mutta eipä se haittaa. Kyllä tuo aero parkkipaikalta edukseen erottuu tuosta "laatuauto" rivistä.
Sauli.M #1562
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Verottajatar.
Saab on hyvä, halpa ja kaunis. Matkoille mahtuu mukaan kaikki tarvittava ilman "kuljetuslaatikoita". Juuri tässä kuussa 10 v saabistina. Ensin oli 900i -87, nyt 900i 2,1 -92.
Alakouluikäinen poikani kysyi:"Äiti, minkä auton sä ostat sitten kun ei enää ole vanhoja Saabeja?" Se asia joskus itseänikin huolestuttaa.
Saab on hyvä, halpa ja kaunis. Matkoille mahtuu mukaan kaikki tarvittava ilman "kuljetuslaatikoita". Juuri tässä kuussa 10 v saabistina. Ensin oli 900i -87, nyt 900i 2,1 -92.
Alakouluikäinen poikani kysyi:"Äiti, minkä auton sä ostat sitten kun ei enää ole vanhoja Saabeja?" Se asia joskus itseänikin huolestuttaa.
Miten niin, sitten kun ei vanhoja saabeja ole?automatic kirjoitti:
Alakouluikäinen poikani kysyi:"Äiti, minkä auton sä ostat sitten kun ei enää ole vanhoja Saabeja?" Se asia joskus itseänikin huolestuttaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
* Ins/DI, puunjalostaja
Nykyinen auto 900 2,1-92, 325tkm takana.
Miksi ajan nykyisellä edelleen :
- pelaa loistavasti, huollot ja korjaukset on tehty ennakoivasti ja viimeisen päälle.
- vaihtoarvo nolla tai negatiivinen
- en tiedä vielä, mikä voisi olla seuraava autoni; OG93- ja 95-mallit ovat luotettavuudessa takapajulasta verrattuna nykyiseen autooni
- minulle auto on ainoastaan kulkuväline, ihan sama mitä mieltä naapurit ovat autostani. Minulla on myös 11v:n kokemus myös kanttiladasta
Nykyinen auto 900 2,1-92, 325tkm takana.
Miksi ajan nykyisellä edelleen :
- pelaa loistavasti, huollot ja korjaukset on tehty ennakoivasti ja viimeisen päälle.
- vaihtoarvo nolla tai negatiivinen
- en tiedä vielä, mikä voisi olla seuraava autoni; OG93- ja 95-mallit ovat luotettavuudessa takapajulasta verrattuna nykyiseen autooni
- minulle auto on ainoastaan kulkuväline, ihan sama mitä mieltä naapurit ovat autostani. Minulla on myös 11v:n kokemus myös kanttiladasta
Opiskelija (metallipuoli) Ei ole kyllä vastaan tullut vielä parenpaakaan auto merkkiä ja hienoimpia automalleja, sen takia omistan saab:peja ja tulen omistamaankin!! Saab:pi on ollut aina aikaansa edellä, niin ulkonäöllisesti ja huollettaessakin, sekä varusteiltaan, tekniikasta puhumattakaan!!
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=3852
http://www.jobori.net/saabclub/index.php?cat=10021
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=3852
http://www.jobori.net/saabclub/index.php?cat=10021
Filosofian maisteri (arkeologi) ja pienen viran iso herra valtiolla. Saabismi kolahti vuonna 1978 perheen ensimmäisen antiloopinruskean 99 gls:n combicoupen myötä. Sillä ajoin myös ensimmäiset itsenäiset kilometrini.
Vuonna 1984 sain kokea nautinnon 900 gls automaatin ohjastamisesta.
Niin se on että oikean ensirakkauden pystyy kokemaan vain kerran ja sillä on aina oma paikkansa sydämessä. Vaikka sittemmin ajossa on ollut muitakin autoja ovat Saab 99 ja 900 (og) aina olleet SE AUTO.
Huoneenhallituksen pitkäaikaisen (22 v) naispääministerin päätöksellä perheen liikuttamiseen käytetty jo kohta yhdeksän vuotta v70-mallisia hienoja kulkuvälineitä. Silti vain istuessani 900 s ratin takana koen todellista ajamisen riemua.
Aina kun innostun kehumaan kuinka Saabilla ajaminen on toiseksi tai kolmanneksi hienointa miehen elämässä niin työkaverini pitää minua pervertikkona mutta hänet minä ajan takaisin audi-kaappiinsa.
Vuonna 1984 sain kokea nautinnon 900 gls automaatin ohjastamisesta.
Niin se on että oikean ensirakkauden pystyy kokemaan vain kerran ja sillä on aina oma paikkansa sydämessä. Vaikka sittemmin ajossa on ollut muitakin autoja ovat Saab 99 ja 900 (og) aina olleet SE AUTO.
Huoneenhallituksen pitkäaikaisen (22 v) naispääministerin päätöksellä perheen liikuttamiseen käytetty jo kohta yhdeksän vuotta v70-mallisia hienoja kulkuvälineitä. Silti vain istuessani 900 s ratin takana koen todellista ajamisen riemua.
Aina kun innostun kehumaan kuinka Saabilla ajaminen on toiseksi tai kolmanneksi hienointa miehen elämässä niin työkaverini pitää minua pervertikkona mutta hänet minä ajan takaisin audi-kaappiinsa.
Koulutus on DI ja työnkuva on tällä hetkellä konepajatuotannon menetelmäsuunnittelija.
Satku on puhtaasti käyttöautona, jolla ajelen pääasiassa työmatkaa (80km päivässä). Syynä sillä ajamiseen on ajamisen edullisuus (sekä pääoma- että käyttökustannukset), ajamisen hauskuus / hyvä ajotuntuma, toimintavarmuus, yms satkun hyvät puolet.
Ehkä joskus vanhempana ja rikkaampana voisin pitää ysisatasta harrasteautona, mutta sitten sen täytyisi olla aero tai avo, eikä vain perus ruiskukoneinen.
Satku on puhtaasti käyttöautona, jolla ajelen pääasiassa työmatkaa (80km päivässä). Syynä sillä ajamiseen on ajamisen edullisuus (sekä pääoma- että käyttökustannukset), ajamisen hauskuus / hyvä ajotuntuma, toimintavarmuus, yms satkun hyvät puolet.
Ehkä joskus vanhempana ja rikkaampana voisin pitää ysisatasta harrasteautona, mutta sitten sen täytyisi olla aero tai avo, eikä vain perus ruiskukoneinen.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Osakkaana nettipalveluyrityksessä. Aiemmin mm. tutkimus&tuotekehityshommia teleoperaattorilla.
Viistokeula kaasarisatku tuli aikoinaan perheen ekaksi autoksi pääasiassa siksi, että se oli ainoa jonka uskalsin ostaa yli 10 vuotta vanhoista. Suvussa oli ollut muutamia 99:sejä ja satku aikaisemmin, joten huoltokonsultaation osalta oltiin turvallisella pohjalla.
Jälkeenpäin ajatellen, tuolla hankinnalla sain varmasti parasta vastinetta rahalla kestävyyden, huolettavuuden, käytettävyyden, mitättömien pääomakulujen tai vaikka millä mittarilla hyvänsä mitattuna. Tuolla hoidettiin sukuloimisreissut, vaimokkeet kesääduunit ympäri Suomen, muuttokuormat, jne. Ajaisin tuolla varmaan vieläkin, ellei kolmiovinen auto olisi ollut lopulta hieman hankala 2+2+2 perheessä, ja ellei pääkaupunkiseudun autopaikkatilanne olisi pakottanut luopumaan toisesta autosta.
Vajaan vuoden on oltu ilman Saabia, ja vieroitusoireet ei hellitä. Iso moderni farmari saattaa olla kätevä, mutta Saabilla oli sielu.
EDIT: Ihan pakko lisätä, että tasapainotila on saavutettu sitten, kun vaimo sanoo, että alkaa olla jo ihan tyylikästä ajaa tällaisella (l. vanhalla) autolla
Viistokeula kaasarisatku tuli aikoinaan perheen ekaksi autoksi pääasiassa siksi, että se oli ainoa jonka uskalsin ostaa yli 10 vuotta vanhoista. Suvussa oli ollut muutamia 99:sejä ja satku aikaisemmin, joten huoltokonsultaation osalta oltiin turvallisella pohjalla.
Jälkeenpäin ajatellen, tuolla hankinnalla sain varmasti parasta vastinetta rahalla kestävyyden, huolettavuuden, käytettävyyden, mitättömien pääomakulujen tai vaikka millä mittarilla hyvänsä mitattuna. Tuolla hoidettiin sukuloimisreissut, vaimokkeet kesääduunit ympäri Suomen, muuttokuormat, jne. Ajaisin tuolla varmaan vieläkin, ellei kolmiovinen auto olisi ollut lopulta hieman hankala 2+2+2 perheessä, ja ellei pääkaupunkiseudun autopaikkatilanne olisi pakottanut luopumaan toisesta autosta.
Vajaan vuoden on oltu ilman Saabia, ja vieroitusoireet ei hellitä. Iso moderni farmari saattaa olla kätevä, mutta Saabilla oli sielu.
EDIT: Ihan pakko lisätä, että tasapainotila on saavutettu sitten, kun vaimo sanoo, että alkaa olla jo ihan tyylikästä ajaa tällaisella (l. vanhalla) autolla
Viimeksi muokannut okaalto, Ma Maalis 26, 2007 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
IT-tuotekehityshommissa.
Historiaa: isällä oli aikanaan 3 Saabia; vihreä 96 vm -75, joka ostettiin uutena, vaaleanruskea 99 L vm -78 (esittelyauto, vähän "riisuttu" malli) sekä mustikanvärinen vm -82 99 gls 5 speed petro (loistopeli!)
Piti kakkosauto hankkia ja verrattuani ja ajettuani paljon uudempaa ja kalliimpaa Opel Astraa päädyin nimenomaan koeajon jälkeen Saab 900C:hen. Kiitokset vaan myyjälle suosittelusta.
En ole katunut. Vaimokin tykkää ajaa satkulla, vaikka onhan uudempiankin autoja ollut ajettavana.
Historiaa: isällä oli aikanaan 3 Saabia; vihreä 96 vm -75, joka ostettiin uutena, vaaleanruskea 99 L vm -78 (esittelyauto, vähän "riisuttu" malli) sekä mustikanvärinen vm -82 99 gls 5 speed petro (loistopeli!)
Piti kakkosauto hankkia ja verrattuani ja ajettuani paljon uudempaa ja kalliimpaa Opel Astraa päädyin nimenomaan koeajon jälkeen Saab 900C:hen. Kiitokset vaan myyjälle suosittelusta.
En ole katunut. Vaimokin tykkää ajaa satkulla, vaikka onhan uudempiankin autoja ollut ajettavana.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020