Öljyä liikaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Penanen kirjoitti:Kaks senttii tikussa on jo enemmän kuin iso liraus. Ei yks 4litran pönttö riitä tohon korkeuteen öljynvaihdossa. Haista sitä, voi olla hyvinkin pensaa seassa.


no joku 1-2senttii siin oli
nyt viimemitauksella oli n.1cm

ei haise bensalle?

tehot on tallella eikä nypi,nyi tai muuta semmosta

millä ihmeellä sinne bensaa pääsis? ja eikö se jo näkyis ajettaessakin?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Kaikki moottorit valskaa kylmäkäynnistyksessä enemmän tai vähemmän pensaa männän ja sylinterin välistä. Lämmetessään pensa haihtuu öljystä. Jos paljon valskaa niin, heikko kipinä jossain sylinterissä sen aiheuttaa, sitä ei vaan huomaa kylmässä koneessa.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljyä liikaa?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Daword kirjoitti:eli itelläni on saappaassa Öljyä yli Max merkin n.2cm tikun mukaan eli kuiteski melko paljon...

korjaamolla sanottiin ettei se konetta riko.

mutta mikä asian todellinen laita oikeastaan on?

pitäskö pian ottaa öljyy pois vai miten pitäs toimia?
Olisin kyllä korjaamon kanssa samaa mieltä.
Jos et välttämättä halua "hifistellä", niin anna olla vaan. Ei se ylimääräinen öljy ainakaan öljynpainetta nosta, ainoa mitä saattaa tapahtua on tuo kampiakselin roiskuttaminen, saapahan paremman voitelun.

Ei kun kovaa ajoa...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

lucaf kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Miksei pohjapropusta muka voisi laskea öljyä ulos, pitää sen ihan huulilla ja kiertää kiinni kun on tullut öljyä mieleinen määrä ulos.
30 asteen pakkasessa kylmällä koneella öljyn ollessa riittävän jäykkää, saattaisi onnistua hyvinkin.
Aina olen itse vaihtanut öljyt. Ja joskus olen kiireissäni lisänyt pikkuisen liikaa. Pesu vati alle ja propun kautta olen päästänyt ylimääräiset pois. Mittatikku vaan paikoillaan (jos sillä nyt mitään merkitystä on paikoilla tai ei). Ei siinä painepesu paineella tule...pikkuisen voi räkiä sormille mutta ei siinä sormet pilalle mene. Ja taas olen myös ajanut liialla öljyllä eikä turbo saappi siitä "suuttunutkaan" ole.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Paikallinen paja kaataa aina 4 litran pöntön Turbon koneeseen. Jonkin verranhan sitä ölppää jää ahtimeen ja lauhduttimeen mutta ei mitään merkkiä vahingoista vaikka max-teksti jää peittoon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Mulla on satkun kans melkein jokaisessa öljynvaihdossa paikasta riippumatta tulos ollut se että öljyä on vajaa sentti yli max-viivan. Siitä se sitten on 10tkm aikana hakeutunut aikalailla max-tason kohdalle. Mitään haittaa tuosta en ole huomannu aiheutuvan mutta toisaalta joku pari senttiä on jo reilusti enemmän kuin nuo omalle kohdalle sattuneetn "ylitäytöt".
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla kävi kerran kauan kauan sitten niin että,
autossa oli yön aikana jostain kumman syystä öljy lisääntynyt aika
reippaasti, no asiaa tutkittiin ja syyllinen löytyi.
Bensiiniä oli päässyt öljytilaan polttoaine pumpun kautta, pumpun kalvo
oli vauroitunut.

Mutta SAABissahan näin ei voi käydä koska ei ole ns..kalvopumppua koneen
kyljessä kiinni.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

9000CD23T kirjoitti:Mutta SAABissahan näin ei voi käydä koska ei ole ns..kalvopumppua koneen kyljessä kiinni.
Kaasutinversiossa käsittääkseni on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Toi 1-2cm max merkin yläpuolella ei oo mitään vaarallista. Min-Max väli on kuiteskin niin pitkä suhteessa. Itelläkin kokemusta siitä, että öljynvaihdossa muualla teetettynä laittaavat yli max-merkin sitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Joo, ei muutama sentti teknisesti haittaa, jos tietää mistä se on tullu. Ajossa suurin osa öljystä on kierrossa. Joissain autoissa öljyvalo vilahtaa kurvissa vaikka taso olis vain vähän alle minimin. Onhan selvää kun öljy palaa kovalla paineella laakerikaulojen välistä sumuna kampikammioon, ettei se heti valu öljypohjaan. Suurin haitta on läntti parkkipaikalla.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
Vastaa Viestiin