900c:n lampunpesijä ei toimi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Rate
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 19:33

Viesti Kirjoittaja Rate »

Pari kysymystä.

1. Jos autossa on alunperin ollut lampunpyyhkimet, pitääkö niiden toimia myös katsastuksessa? Vai voisiko heittää vesilintua?

2. Onko Saabissa samat lampunpyyhkimet, kuin alunperin Suomessa kasatuissa Talboteissa? Omistin aikoinaan 1510:n, jossa pyyhkijänmoottorit olivat jatkuva murhe. Tuolloin ongelmana oli huollon puutteessa jäykistynyt akseli, joka kuormitti moottoria ja poltti sarjavastuksen.

Korjauskeinoja oli kaksi. Joko voidella akseli ja juottaa uusi parin euron vastus. Tai ostaa parinsadan euron uusi moottoripaketti..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos ei toimi ottaa sulat ja rungot pois...kelpaa leimaan-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

tUrpoEinari kirjoitti: Kyllä tuo päällimmäinen ratas nyt vaan on aika iso. Kun tuo pelliläpyskä on siinä päällä niin tulee näköharha. Siinä nuo vikakohteet on hyvin näkyvissä. :lol: :roll: :lol:
Mikä osa ja missä sijaitsee kuvassa akselin yläpuolella, peltiläpyskän vieressä oleva osa? Moista en havainnut oman moottorini sisällä. Voiko se pudota pois, kun takakannen avaa?
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Juuri se osa laittaa akselin liikkelle. Osa on painettu paikoilleen rattaaseen, joka tule pellilapusta läpi ja näin nylpyttää ees taas pylpyrän pyöriessä. Putoaa ensimäisen pois kun kannen avaa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

JugiBoy kirjoitti:Juuri se osa laittaa akselin liikkelle. Osa on painettu paikoilleen rattaaseen, joka tule pellilapusta läpi ja näin nylpyttää ees taas pylpyrän pyöriessä. Putoaa ensimäisen pois kun kannen avaa.
Kiitoksia. Taitaapi siis kyseinen osa olla pudonnut pois ja olla nyt kateissa.

Joku tuolla aikaisemmin valehteli, ettei sieltä mitään putoa pois kannen irrotessa..;)
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

akyttala kirjoitti:
JugiBoy kirjoitti:Juuri se osa laittaa akselin liikkelle. Osa on painettu paikoilleen rattaaseen, joka tule pellilapusta läpi ja näin nylpyttää ees taas pylpyrän pyöriessä. Putoaa ensimäisen pois kun kannen avaa.
Kiitoksia. Taitaapi siis kyseinen osa olla pudonnut pois ja olla nyt kateissa.

Joku tuolla aikaisemmin valehteli, ettei sieltä mitään putoa pois kannen irrotessa..;)
Jaa vai ollaan sitä valehtelijoita. Tuo minkä kirjoitin on yleisohje, ei koske kolaroitua, rikottua, murjottua, tai muuten ranetettua osaa. Jos kerran takakansi on jo valmiiksi pois niin mitä vaan voi olla hukassa. Tosin olisin voinut lukea aloitusjutun kyllä tarkemmin. Mutta että valehtelija, en sulata tota. Yritin auttaa ja sitten vielä kuvan kanssa, saat odottaa seuraavaa kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

tUrpoEinari kirjoitti:
akyttala kirjoitti:
JugiBoy kirjoitti:Juuri se osa laittaa akselin liikkelle. Osa on painettu paikoilleen rattaaseen, joka tule pellilapusta läpi ja näin nylpyttää ees taas pylpyrän pyöriessä. Putoaa ensimäisen pois kun kannen avaa.
Kiitoksia. Taitaapi siis kyseinen osa olla pudonnut pois ja olla nyt kateissa.

Joku tuolla aikaisemmin valehteli, ettei sieltä mitään putoa pois kannen irrotessa..;)
Jaa vai ollaan sitä valehtelijoita. Tuo minkä kirjoitin on yleisohje, ei koske kolaroitua, rikottua, murjottua, tai muuten ranetettua osaa. Jos kerran takakansi on jo valmiiksi pois niin mitä vaan voi olla hukassa. Tosin olisin voinut lukea aloitusjutun kyllä tarkemmin. Mutta että valehtelija, en sulata tota. Yritin auttaa ja sitten vielä kuvan kanssa, saat odottaa seuraavaa kertaa.
No ei saa vetästä palkoa nenään.:D Siinähän oli tuo hymiö perässä juurikin osoittamassa asian koomisuutta.:)
Ihan oikeasti olen kiitollinen, erityisesti kuvasta, ja pyydän anteeksi jos pahoitin mielesti.

Toivottavasti auttelet jatkossakin, jos sulla mahdollisiin tuleviin ongelmiin vain ratkaisu löytyy.:)

Ja tosiaankin, putsarin moottorista oli pullahtanut se takakansi pois ihan omia aikojaan. Ilmeisesti tuosta on samalla tuo osa pudonnut johonkin. Toivottavasti se löytyy jonkun kotelon pohjalta tuolta..
Vastaa Viestiin