900 GLS
900 GLS
mitä eroaja on 900 GLS ja 900i :n välillä. Onko kaikissa 900 malleissa saman tyyppinen kone, mikä. Ovatko vaihtokelpoisia keskenään.
molemmat olisi tarjolla ja niistä saisiko yhden toimivan ?
Ajossa 99GLS ja varalle saisin 90. Joku pihaviisas kertoi ettei juuri mitkään osat sovi tässäkään tapauksessa mallista toiseen. Onko jutussa perää ?
Kertokaa te viisaammat mitä pitäisi(kannatttaisi) tehdä. Tieto on valtaa.
Ps. vielä olisi kiva tietää mikä se OG 900 on?
molemmat olisi tarjolla ja niistä saisiko yhden toimivan ?
Ajossa 99GLS ja varalle saisin 90. Joku pihaviisas kertoi ettei juuri mitkään osat sovi tässäkään tapauksessa mallista toiseen. Onko jutussa perää ?
Kertokaa te viisaammat mitä pitäisi(kannatttaisi) tehdä. Tieto on valtaa.
Ps. vielä olisi kiva tietää mikä se OG 900 on?
Nooh... Autoissa on lukuisia erovaisuuksia ja myös yhtäläisyyksiä. mm. 900 GLS on kahdella kaasuttimella varustettu ja 900i on ruiskulla (injection) Ja og 900 on vm 79->93..
Haku nappulalla löydät todella paljon tietoa kysymiisi asioihin..
EDIT: Näköjään moni muukin kerkesi vastaamaan samaan aikaan...
Haku nappulalla löydät todella paljon tietoa kysymiisi asioihin..
EDIT: Näköjään moni muukin kerkesi vastaamaan samaan aikaan...
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
99 GLS mallia valmistettiin vain vanhemmalla B-moottorilla vuoteen 1981 asti, eli 99GLS poikkeaa kyllä moottorin suhteen 90 mallista (ja ikänsä puolesta muutamien muidenkin juttujen suhteen, esim puskurit, etuovet, istuimet, pyörän navat jne).
jos katsot esim motonetin varaosaluettelosta (http://www.motonet.fi), ja vertaat varaosanumeroja, niin näet yhteensopivuudet.
jos katsot esim motonetin varaosaluettelosta (http://www.motonet.fi), ja vertaat varaosanumeroja, niin näet yhteensopivuudet.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
käytännön ero
Terve!
Kun nyt päästiin tähän kysymykseen tuplakaasutin- ja ruiskumallin eroista, niin kysyisin myös että onko sille kulku puolella eroa?
Vääntäänkö ruiskumoottori paremmin taikka heikommin. Jostain Saabin käyttöohjekirjasta joskus katselin että vääntöä olisi ollut vähemmän kuin yksikaasarisessa koneessa. Tehoa taas on enemmän.
Mutta kuinka se käytänössä menee?
Kumpikin siis GLs ja GLi / i kulkevat varmaan yksi kaasarista 900 tai 900c mallia paremmin. Mutta miten tuplakaasarit ja ruisku keskenään verrattaessa?
Kun nyt päästiin tähän kysymykseen tuplakaasutin- ja ruiskumallin eroista, niin kysyisin myös että onko sille kulku puolella eroa?
Vääntäänkö ruiskumoottori paremmin taikka heikommin. Jostain Saabin käyttöohjekirjasta joskus katselin että vääntöä olisi ollut vähemmän kuin yksikaasarisessa koneessa. Tehoa taas on enemmän.
Mutta kuinka se käytänössä menee?
Kumpikin siis GLs ja GLi / i kulkevat varmaan yksi kaasarista 900 tai 900c mallia paremmin. Mutta miten tuplakaasarit ja ruisku keskenään verrattaessa?
SAAB
Re: käytännön ero
Väännöt ovat 8-v yksikaasari-, kaksikaasari- ja ruiskumallissa 162, 164 ja 167 Nm. Ruiskussa siis paras teho ja paras vääntö.kimmoisa kirjoitti:Terve!
Kun nyt päästiin tähän kysymykseen tuplakaasutin- ja ruiskumallin eroista, niin kysyisin myös että onko sille kulku puolella eroa?
Vääntäänkö ruiskumoottori paremmin taikka heikommin. Jostain Saabin käyttöohjekirjasta joskus katselin että vääntöä olisi ollut vähemmän kuin yksikaasarisessa koneessa. Tehoa taas on enemmän.
Poikkeuksena on katillinen ruisku (Suomessa vain mv.1990 eli paljon myöhemmin kuin tuplakaasaria oli tarjolla) jossa oli vain 161 Nm.
Jotkut ovat sanoneet tuplakaasarimallia käytännössä jopa kovakulkuisemmaksi kuin ruiskua. Toisaalta ehjä ja räpeltämätön ruisku on periaatteessa aina oikeissa säädöissään, tuplakaasarissa taas kulkuun vaikuttaa miten kohdallaan säädöt ovat.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
JL kirjoitti:Nooh... Autoissa on lukuisia erovaisuuksia ja myös yhtäläisyyksiä. mm. 900 GLS on kahdella kaasuttimella varustettu ja 900i on ruiskulla (injection) Ja og 900 on vm 79->93..
Haku nappulalla löydät todella paljon tietoa kysymiisi asioihin..
EDIT: Näköjään moni muukin kerkesi vastaamaan samaan aikaan...
Toi mun GLS on yhdellä strömperin kaasarilla vm on 83
Näyttääpä olevan pelastamisen arvoinen 900 gls nettiautossa. Kuin uusi näitä ei taida olla tässä kunnossa enää montaa...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1170546
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1170546
#1890
Voi hemmetti..! Oon MELKO varma että tuo auto oli meidän perheellä silloin joskus -80luvun puolessavälissä..täytyypä vielä faijalta tarkistaa tuo rekkari.J-ani kirjoitti:Näyttääpä olevan pelastamisen arvoinen 900 gls nettiautossa. Kuin uusi näitä ei taida olla tässä kunnossa enää montaa...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1170546
Saako muuten -82:sta tosiaankin museokilpiin.. Jos pystyy todistamaan että on -81 puolella valmistettu, eikö niin..?
eikös sen saa museokilpiin kun se täyttää tänävuonna juuri 25 vuotta. Muistaakseni ensivuodesta lähtien auton pitää olla 30 vuotta vanha. Joten jos ko. yksilön haluaisi museoida niin se pitäisi tehdä tämän vuoden aikana, muuten joutuu odottamaan 5 vuotta lisää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96