saab jätti tielle:täysin käsittämätöntä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

saab jätti tielle:täysin käsittämätöntä

Viesti Kirjoittaja mestari »

tullessani liikennevaloihin ja heittäessäni vapaalle auto sammui eikä suostunut starttaamaan enää joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ajaa rullaamalla hätävilkut päällä punaisia päin alamäkeä hyväksi käyttäen auto sinne mihin olinkin menossa ja pääsin perille ja vika osoittautui siksi miksi luulinkin.
1:stä kertaa 26 vuotta saaabilla ajaneena jäin tielle sillä. (Kyrsi hieman)
(onko saabilla todellakin varaa menett'ää asiakkaita tällä tavalla?)

mittarissa siis 180tkm 85 malli saab ja onneksi olen viimeiset 10 vuotta pitänyt kaasarin kalvoa ja ohjainyksikköä peräkontissa jos joku sattuu jäämään tielle, mutta tulikin kotiinpäin veto.
oli siis todella helppoa vaan vaihtaa osa eikä sitten muuta kuin kotiinpäin.

olen kyllä kuullut että se ei koskaan hajoa ajossa vaan ei enää ähde käyntiin mutta nyt kuitenkin se tapahtui. ja osahan oli luonnollisesti bosch.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Missä on Saabin laatu?
Vasta reipas 20v nuori Saabi ja jättää välille.

On muuten nuo samaiset kapineet myös aina mukana. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mullakin on ollut tapana pitää myös syt.ohj.yksikköä mukana.Kerran olen joutunut tienpäällä vaihtamaankin.Ihme vehkeitä kun 20 vuotiaana jo porsivat.
Kelle tästä voi valittaa?? :wink:
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Re: saab jätti tielle:täysin käsittämätöntä

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Paaliin tommoset.
Mulla jätti kerran ruiskusaba liikennevaloihin akun purkautumisen takia, saabismia takana vasta pari vuotta.
OG900i -88
VW 1300 -70
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

toi on ihan sytkään rommattu juttu, tarkoitus on edes kerran elämässä näyttää saabistille miltä maantie maistuu. Muutenhan ei ymmärrä muiden riisipussikuskien paineita, ne kun pari kertaa vuodessa tutustuvat apostolin kyytiin ilman varoitusta, säällä kuin säällä.
Nykysaabeissa ei oo enään tota feedbackiä, direktiivit kieltää muiden hädänalaisen tilan hyväksikäytön negatiivissävyisesti mainonnassa.

:lol: :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Viesti Kirjoittaja esa »

Kyllä saabit tielle jättää kun niihin luottaa liikaa ja jättää ylimääräisiä osia pois,

Kaasari 99 ja k-jetronik tbo 900 hyytyivät lumipyryssä ohituksissa.
Kummasnkin kytkintä tuli rempattua kesällä eikä se ilmanputsarille pakosarjalta tuleva putki tuntunut sillon ollenkaan tarpeelliselta.

99:llä ohitin muutaman auton tehot hävis ja lopulta kone sammui. Kaasari suli alle tunnissa ja matka jatkui.
900:lla ajoin varmaan 70km vasenta kaistaa ainoana autona lumipyryssä, kone siitäkin sammui eikä käynnistynyt.

Hinautin pajalle ja vika hävisi siellä yllättäen melko nopeasti auton lämmettyä.

Nyt olen myymässä viimeisiä saab osiani pois (nuo Incat) saabeja ei ole ollut muutamaan vuoteen(olen siis ollut kuivilla).
Huomaan katselevani saabeja netistä ja lehdistä, liikenteessäkin huomaan niitä liikkuvan, suunnittelevani saabin ostoa OG turboa tietenkin.
Onko kerran saabisti aina saabisti, eikai tämä ole samanlaista kuin alkoholisteilla, mistä apua tähän ongelmaan, olenko yksin ongelmani kanssa?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

et ole yksin

Viesti Kirjoittaja mestari »

vaan asia johtuu siitä että kun ajaa jollakin toisella vehkeellä vähän aikaa niin sitä rupeaa katselmaan että jos kuitenkin se saabi olisi paree, ehkä viimeistään kun käyt huollossa sen uuden auton kanssa, rahalla jolla olisit helposti ostanut leimatun satasen ja ryypännyt sen toisen satasen, meni nyt auton huoltoon ja seuraava kerta taas sama juttu...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Yeps..onhan nämä "huollot" aika älyttömiä. Onneksi uutta autoa ei tarvitse ostaa. Vielä älyttömämpi on se uuden auton hinta.
VW transporter 2.5tdi vm.99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

himmee kirjoitti:Yeps..onhan nämä "huollot" aika älyttömiä. Onneksi uutta autoa ei tarvitse ostaa. Vielä älyttömämpi on se uuden auton hinta.
Köyhälle kaikki on kallista 8) :wink:

Ennen kommentistani johtuvaa herneiden nenään vetoa kannattaa tutustua signaturestani löytyvään omistuksessani olevaan autovalikoimaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
BBU
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 14:42
Paikkakunta: Omenakaupunki

Viesti Kirjoittaja BBU »

Itekkin jäänyt jopa 2 kertaa saapilla tielle, 900i molemmin kerroin. Toinen oli kyllä puhtaasti Laakkosen rosvojen syytä, oli ladanneet väärän vetonivelen autoon. Kesti se n. 50km. En kyllä ikänä olis itte vienyt autoa sinne, sattui vaan edellisen omistajan toimeksianto olla juuri kauppojen aikana päällä.

Toisen kerran luisti koko taka-akseli pois paikaltaan. Eipä menny mitään muuta rikki, joten hitsaamalla auto oli hetkessä ku uus 8)

Ja täytyy sanoa, ettei läheskään yhtä paljon v-tuta kuin se, että muinoin ensimmäisenä aamuna kun olin (onnellinen?) Toyotan omistaja, auto ei inahdakkaan kun oli jopa -15 pakkasta. Tai se, että pirun kiire duunissa, alla MB Vito. Entisen Koneen pääkonttorin edessä Munkassa oli katutuomaa, ja joku rautapalkki sojotti juuri senverran kadusta että repi renkaan. No, mersussahan ei vararenkaita, tunkkeja saatikka pulttiavainta tarvita, joten hinausauton lavalla rengaspajalle. Konpressori pumppu ja paikkausvaahto kyllä kuuluu kalustoon. Helmeä. Meni nyt vähän OT-vuodatukseks sorry...
#1642, J-P Salo, sielun ja ruumiin hoitoassistentti.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

V.J.S kirjoitti:
himmee kirjoitti:Yeps..onhan nämä "huollot" aika älyttömiä. Onneksi uutta autoa ei tarvitse ostaa. Vielä älyttömämpi on se uuden auton hinta.
Köyhälle kaikki on kallista 8) :wink:

Ennen kommentistani johtuvaa herneiden nenään vetoa kannattaa tutustua signaturestani löytyvään omistuksessani olevaan autovalikoimaan
Niiii, mutta kun se tyhjä hinta siinä uudessa autossa. Eikai kukaan kalliista ole puhunut. :wink:
VW transporter 2.5tdi vm.99
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

sai sitten minunkin 99 varmaan tästä topicista tartunnan, jätti tielle!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ettei vaan

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisi koiska iskenyt siiihen sun sähköpuoleen niinkuin minulla
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

tielle jäi

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Kyllä tuo minunkin 9satanen kerran tielle jätti.. Paska vehe.

Siihen saattoi tosin vaikuttaa 2 ruiskusta/imusarjasta irti ollutta alipaineletkua, ohjausboksista irti olleet 3 johtoa, täysin tukossa ollut ilmansuodatin ja se, että Check Engine oli palanut jo pari viikkoa :D
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Pakko heittää kommentti, että tässähän on selvä ero sillä jättääkö tielle vai jättääkö tielle. :D Meinaan, onhan siinä nyt ero, onko vika korjattavissa siltä seisomalta (osat mukana tai jotenkin muuten) ja matka jatkuu, vai jatkuuko matka jalan/taksilla/hinausautolla...
Vastaa Viestiin