900 Cabrioletin katon vaihto työn alla
900 Cabrioletin katon vaihto työn alla
Saimme viimein aikaiseksi alkaa vaihtamaan 1988 cabriolettiin kattoa jossa oli muutama pieni vuoto.
Purun jälkeen auto näyttää aavikkomallilta
Pikkuhiljaa uusi katto alkaa mennä paikalleen:
Ensiviikolla olisi tarkoitus jatkaa katon kasaamista liiman/massan kanssa,
-Tommi
Purun jälkeen auto näyttää aavikkomallilta
Pikkuhiljaa uusi katto alkaa mennä paikalleen:
Ensiviikolla olisi tarkoitus jatkaa katon kasaamista liiman/massan kanssa,
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
On meillä tuo cabrioletin ruotsinkielinen ohjekirja jossa tuo katon vaihto kerrotaan. Ihan hyvät ohjeet siinä on kunhan saa tavattua mitä ruotsiksi joka kohdassa tarkoitetaan. Eipä ole ruotsia tullut luettua melkein pariinkymmeneen vuoteen kun lukio loppui:)pevi kirjoitti:Kai sinulla on käytössäsi cabin korjaamokäsikirja työtä tehdessäsi?
Mielestäni ainakin kirjan mukaan siinä on yksi ja tuhat työvaihetta.
Hiukkasen pitää soveltaa ohjetta, koska kirjassa käytetään aina välillä erikostyökaluja
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Ostin katon USA.sta pari vuotta sitten kun olin siellä työmatkalla ja toin sen tullessani. Firman weppisivu on http://www.hirschauto.com/.saabracing kirjoitti:mistä hommasit katon ???
onkos tuossa vanhemmassa mallissa takalasi vaihdettavissa ? vai tuleeko se katon mukana ?
onko se liimalla kiinni ?
Näkyy tämänhetkinen katon hinta olevan 304$, takaikkunan hinta 304$ ja sisäkaton hinta 148$.
Vanhemmassa cabbessa takaikkuna on tosiaan vaihdettavissa. Tuossa takaikkuna optiossa tulee mukana tosiaan lasinen takaikkuna reunakankaineen ja ikkuna on liimalla kiinni sitä ympäröivissä kankaissa. Osassa on tosiaan tuo vetoketju jolla ikkunan saa laskettua alas jos haluaa. Ikkunassa oli yllätyksekseni myös lämmityslangat. Tuossa on kuva tuosta takaikkuna osasta irtonaisena:
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
cabrioletin katto
Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???maverick kirjoitti:Ostin katon USA.sta pari vuotta sitten kun olin siellä työmatkalla ja toin sen tullessani. Firman weppisivu on http://www.hirschauto.com/.saabracing kirjoitti:mistä hommasit katon ???
onkos tuossa vanhemmassa mallissa takalasi vaihdettavissa ? vai tuleeko se katon mukana ?
onko se liimalla kiinni ?
Näkyy tämänhetkinen katon hinta olevan 304$, takaikkunan hinta 304$ ja sisäkaton hinta 148$.
Vanhemmassa cabbessa takaikkuna on tosiaan vaihdettavissa. Tuossa takaikkuna optiossa tulee mukana tosiaan lasinen takaikkuna reunakankaineen ja ikkuna on liimalla kiinni sitä ympäröivissä kankaissa. Osassa on tosiaan tuo vetoketju jolla ikkunan saa laskettua alas jos haluaa. Ikkunassa oli yllätyksekseni myös lämmityslangat. Tuossa on kuva tuosta takaikkuna osasta irtonaisena:
-Tommi
Hese
Re: cabrioletin katto
Ise emme ole ajelleet cabrioletilla talvella, mutta kuulemma cabrioletti on itseasiassa lämpimämpi auto talvella kuin kovakattoinen. Kattokangas lämpeää nopeammin kuin pelti ja koska Saabin rättikatto on kaksikertainen se pitää nyt lämmön aikas hyvin sisällä.387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???
Meidän cabrioletin aikaisempi omistaja (saksalainen henkilö) käytti autoa ympäri vuoden, joten pitäs olla ok. Autossa ollut 19 vuotta vanha katto oli alkuperäinen, joten tuntuu kestävän ihan hyvin talvikäyttöä.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: cabrioletin katto
Kestää suolaa paremmin kuin pelti koska ei ruostu387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???
NG tietenkin, on kaikin tavoin parempi ja nykyaikaisempi, korin lisävahvistuksetkaan ei ole tehty "leikkaa ja liimaa" -periaatteella, katto osaa mennä kontin sisään eikä laskostu korin päälle jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: cabrioletin katto
itse ajelin koko talven ja muuta haittaa ei ollut, kun se, että ei "uskaltanut" harjata lumia katolta kovin voimakkaasti.Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG??
-32 pakkasellakin tarkeni sisällä, ei tainnut ees olla lämmitin täysillä. pahvi oli tosin keulassa...
jos vaan raaskii ajella ympäri vuoden, niin suosittelen
og jos on og- miehiä, mutta ng jos haluaa nykyaikaisemman auton.
katto voi olla jo vaihtokunnossa noissa og900, jos ei ole huollettu... osat halvempia tosin ja huoltaa pystyy itse paremmin...
oma on vm. -97 ja tyytyväinen olen ollut jotenkin vaan kun näkee og900, niin tietty "kaipuu" tulee mieleen
Re: cabrioletin katto
Opelko parempi?ng900aero kirjoitti:Kestää suolaa paremmin kuin pelti koska ei ruostu387 kirjoitti: Miten tuo katto kestää tavella suolan ja muun rasituksen jos autolla ajetaan "ympäri "vuoden.Kiinnostaa vaan kovasti kun tuo avo kuume on melkoinen ja siihen pitäisi saada helpotusta hyvien neuvojen kera, mutta kumpiko OG vai NG???NG tietenkin, on kaikin tavoin parempi ja nykyaikaisempi, korin lisävahvistuksetkaan ei ole tehty "leikkaa ja liimaa" -periaatteella, katto osaa mennä kontin sisään eikä laskostu korin päälle jne.
Re: cabrioletin katto
EI ainakaan joku täysin 60-luvun aikainen og.kolmau-1 kirjoitti: Opelko parempi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
olisi myös rätin vaihto edessä.
kiinnostaisi saada ohjeet jollain muulla kielellä kuin ruåtsi, på finska tai engelska vaikka
montako tuntia tuollaiseen projektiin pitää varata aikaa, 20? 50?
vai löytyykö jostain tekijä kohtuullista korvausta vastaan?
kiinnostaisi saada ohjeet jollain muulla kielellä kuin ruåtsi, på finska tai engelska vaikka
montako tuntia tuollaiseen projektiin pitää varata aikaa, 20? 50?
vai löytyykö jostain tekijä kohtuullista korvausta vastaan?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Ruotsinkielisen katonvaihto ohjeessa on tosiaan virhe!pevi kirjoitti:Olen jostain kuullut, että ruotsalaisessa korjaamokäsikirjassa on virhe jonka johdosta kattorättiä leikkaa vahingossa liian paljon.
Kannattanee siis varauksella tulkita ohjeita. Olisi kiva jos joku pystyisi tarkentamaan em. väitettä.
Sivu 812-11 kuva 19 kehotetaan leikkaan väärää kangasta.
Pevin skannatussa versiossa on virhe korjarttu kynällä,kirjan alkuperäinen omistaja(tonnisata) on kokenut viheen kantapään kautta!
Ja tehnyt kirjaan korjauksen:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid