Saab 900C:n Ongelma
Saab 900C:n Ongelma
Ostin tuossa eilen itselleni Saab 900C:n Vm. 1988 ja rupesi sitten parin tunnin jälkeen oireilemaan.
Eli vikana on se että akku menee ajon aikana tyhjäksi, laturin merkkivalo ei pala ajonaikana eikä myöskään silloin kun laittaa virrat päälle, myöskään vilkut ja mittarivalot palaavat todella himmeästi.
Äsken kävin kokeilemassa lähteekö Saabi käyntiin niin ei sanonut yhtään mitään, valot vain syttyivät ja kun yritti startata niin ei sanonut yhtään mitään, valot vain himmenivät.
Onkohan vika laturissa vai sitten jossain muussa sähkölaitteessa.
Saabilla on ajettu 397tkm, kone tuntuu olevan timmissä kunnossa kunhan vain virta riittäisi.
Täytyypi sanoa että löytyi suhteellisen siistikuntoinen Saabi, kori on todella siistissä kunnossa mistään ei löydy ruostetta ei edes ovien alareunoista jotka olettaen on Saabeissa herkimmät kohdat ruostumaan, mutta ei pidä kuitenkaan autoa liikaa kehua!
Eli vikana on se että akku menee ajon aikana tyhjäksi, laturin merkkivalo ei pala ajonaikana eikä myöskään silloin kun laittaa virrat päälle, myöskään vilkut ja mittarivalot palaavat todella himmeästi.
Äsken kävin kokeilemassa lähteekö Saabi käyntiin niin ei sanonut yhtään mitään, valot vain syttyivät ja kun yritti startata niin ei sanonut yhtään mitään, valot vain himmenivät.
Onkohan vika laturissa vai sitten jossain muussa sähkölaitteessa.
Saabilla on ajettu 397tkm, kone tuntuu olevan timmissä kunnossa kunhan vain virta riittäisi.
Täytyypi sanoa että löytyi suhteellisen siistikuntoinen Saabi, kori on todella siistissä kunnossa mistään ei löydy ruostetta ei edes ovien alareunoista jotka olettaen on Saabeissa herkimmät kohdat ruostumaan, mutta ei pidä kuitenkaan autoa liikaa kehua!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tarvikeliikkeissä olevat uudet lataussäätimet lähtee lataamaan, vaikka merkkivalon polttimo olisikin rikki.Juha96 kirjoitti:...Kannattaa tsekata myös latauksen merkkivalopolttimon ehjyys, jos polttimo on rikki, laturi ei saa herätevirtaa eikä lähde lataamaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla on sellainen tuntuma, että säädin kuin säädinlähtee lataamaan ilman herätejohtoa kunhan antaa koneelle sen verran jengaa, että laturin käämissä tapahtuu itseinduktio. Jos laturi muuten on ehjä ja säädin myös. Muita mahdollisuuksia katkeneen piuhan lisäksi vois olla latauksen merkkipolttimo rikki, tai sitten se herätejohto on väärässä paikassa kiinni (kokeiltu sekin.. ).
Eipä silti, olen itsekin ajellut kaupungin ruuhkassa kerran melko pitkään ihmetellen minne sähköt häviää (valot himmenee, pyyhkijät hidastuu, jne), ennen kuin tajusin, että eihän se laturi edes ollut alkanut ladata. Vois ajatella, että kyllähän ajossa aina nyt sen verran kierroksia tulee koneeseen, että tuo aina lähtisi lataamaan, mutta eipä näemmä välttämättä, jos ihan nurkissa pyörittelee vain.
Eipä silti, olen itsekin ajellut kaupungin ruuhkassa kerran melko pitkään ihmetellen minne sähköt häviää (valot himmenee, pyyhkijät hidastuu, jne), ennen kuin tajusin, että eihän se laturi edes ollut alkanut ladata. Vois ajatella, että kyllähän ajossa aina nyt sen verran kierroksia tulee koneeseen, että tuo aina lähtisi lataamaan, mutta eipä näemmä välttämättä, jos ihan nurkissa pyörittelee vain.
Saabi tuli kuntoon ja akkukin latautuu taas!
Heräte johto laturista oli poikki ja laitoin uuden jodon pätkän väliin ja sillä korjaantui, halpaa on Saabin korjaaminen osat tuli maksamaan 0,50€.
Kiitoksia kaikista neuvoista, palaan taas asiaan jos tulee jotain kysyttävää, täältä löytyy näköjään kunnon Saabi miehiä ja miksei naisiakaan!
Heräte johto laturista oli poikki ja laitoin uuden jodon pätkän väliin ja sillä korjaantui, halpaa on Saabin korjaaminen osat tuli maksamaan 0,50€.
Kiitoksia kaikista neuvoista, palaan taas asiaan jos tulee jotain kysyttävää, täältä löytyy näköjään kunnon Saabi miehiä ja miksei naisiakaan!
Mulla kun on automaattilaatikko, alhaalta vääntävä matalapaineturbo ja yleensä varsin rauhallinen ajotapa, niin saattaa kaupunkiajossa tulla ajosuoritteita, joiden aikana kierrokset eivät kertaakaan ylitä kahtatuhatta.okaalto kirjoitti: Vois ajatella, että kyllähän ajossa aina nyt sen verran kierroksia tulee koneeseen, että tuo aina lähtisi lataamaan, mutta eipä näemmä välttämättä, jos ihan nurkissa pyörittelee vain.
Toisaalta, sitten tulee 'vahinko takaisin', kun tuolla kolmevaihteisella Borg-Warnerilla ajelee moottoritiellä 120 - 140 vauhdeissa. Kierroksia on...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
on tuo turbon tomaatti sitten vähän harvempi kuin vaparin, muistelisin että oli vähän yli 3000@100 km/h, aivan törkeän tiheä kun jaksaa paljon pienemmälläkin mennä!
5 vaiht 6 enska
2700@100 km/h
7 enskalla
2500@100 km/h
tuolla tonnarilla
2100@100 km/h
ja 99 4 vaiht 6 enska
~2850@100 km/h
5 vaiht 6 enska
2700@100 km/h
7 enskalla
2500@100 km/h
tuolla tonnarilla
2100@100 km/h
ja 99 4 vaiht 6 enska
~2850@100 km/h
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu