Konerempan aikana kasatusta kytkimestä jätin tahallani rikkinäisen suojakumi/jousi yhdistelmän pois, laittaakseni tietysti ehjän tilalle kun löytyy. Nyt tarvitsisin hiukan sielunvahvistusta tuon jousen tarpeellisuudesta.
Kytkin ei nimittäin toimi kovinkaan loistavasti. Vaikka poljinta pumppaa miten kauan tahansa niin työsylinteri ei vie painelaakeria paineasetelmaan kiinni.....

Pitäisikö jousen siis antaa jonkinlainen paikallaan pito mikä nyt puuttuu. Toisaalta kun yritin vetää painelaakeria asetelmaa kohti niin se irtoaa heti männästä joten eikai se jousikaan sitten mäntää vetäisi.... Kai se on suunniteltu pitämään laakeri kiinni paineasetelmassa.
Enemmän epäilen työsylinterin ikää. Auto on -88 mallinen ja varmasti alkuperäisen sylinteri ja nesteet. Kun ensimmäiseksi tietysti yritettiin ilmata kytkintä niin neste oli ihan rehellisesti mustaa kuraa. Olisiko tämä vettynyt neste ruostuttanut ja syövyttänyt työsylinterin niin ettei se jaksa hivuttaa itseään kiinni paineasetelmaan.
Vanhalla kytkimellä ongelmaa ei ollut. Olisiko sylinteriin syöpynyt jonkinlainen rappu joka haittaisi toimintaa, kun uusi kytkinpaketti on siirtänyt männän hiukan eri kohtaan.... Voisiko vika olla pääsylinterissä?
Siis:
Kysymys 1.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten selvitit sen?
Kysymys 2.
Miten teillä on oireillut kulunut työ-/pääsylinteri?
Kysymys 3.
Ajaako joku ilman tuota jousta ja kytkin pelaa ihan OK?
KIITOOS!