poimikaas joku talteen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

Peter bongattu Arkadiankadulla 15 jälkeen hyvinhän se rullaa pisti heti silmään, että piru tuossahan on musta noppa :D
#2884
Saabiton
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kun nyt mustista saabeista on ollut puhetta, bongasin jännän mustan 83 ysiysin myytävänä. ilmoitus kertoo että rakennettu kokonaan uudelleen kahdesta autosta.

http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1393371
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Olipa siistinnäköinen tuplis,harvemmin näkee noita mustana :o
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Pistetääs taas hieman jatkoa tarinalle. Tänään tuli hankittua hieman yleistä kulutusosaa Motonetistä: jarrupaloja, tuulilasinpyyhin ym. sekä uusi alipainesäädin. Nimimerkin Hepis suosiollisella avustuksella saatiin termostaattikin vaihdettua. Toimenpiteestä otettiin myös kuvallista materiaalia ja tarkoitus on viikonlopuna aikana väsätä pieni opus "termostaatin vaihto for dummies" html-muotoon kuvien kera. Myös lämpömittarin anturin kiinnityksen puhdistin. Uusi ilmansuodatinkin asennettiin ja öljyä näin alkajaisiksi lisättiin.
K900C kirjoitti:Peter bongattu Arkadiankadulla 15 jälkeen hyvinhän se rullaa pisti heti silmään, että piru tuossahan on musta noppa :D
HEI! Ei mua saa vielä bongailla, vasta huomenna tulee US Turbot alle ja auto menee pesuun + vahaukseen! En aikaisemmin uskalla liimata klubitarraakaan sivuikkunaan :D

Hieman v*tutti ajella ruuhka-aikaan keskustassa tuolla vanhalla termarilla... Piti ohjata lämpö kabiiniin, että kone kävisi viileämpänä ja hikihän siinä itselle tuli. Parkkisakotkin menin aamulla vielä ottamaan Ratakadulta *paljonkirosanoja*.

EDIT: Oonkohan sokea, vai miksi mä en löydä kuvaa tuosta mustasta tupliksesta?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Kuva

Tässä tämänhetkinen tilanne oikein kuvan kanssa. Vasemman umpion kehys repsottaa rumasti ja pohjamaalit paistaa vähän helmasta, mutta muuten oon ulkonäköön jo kohtuullisen tyytyväinen. Klubitarrankin länttäsin ikkunaan :)
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

voi helkkari se on ihan eri auto minkä kyydissä olin! :D

hieno!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hiano 8)
# 419 Vesa Pohjalainen
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Ompas nätin näköinen noppa :)
#1890
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Kiitos kehuista. Parin päivän päästä saan erään klubilaisen avustuksella myös alipainesäätimen vaihdettua uuteen. Toivottavasti 20 euron sijoitus uuteen säätimeen kannatti :)

Pääsiäisenä tuolle tulee eteen ensimmäinen varsinainen koetus, noin 1000 km matkaa tiedossa viikonlopun aikana. Yritän ajella nätisti, katotaan millaisia kulutuslukemia saa aikaiseksi.

Rikkinäiseen nopeusmittariinkin olen jo tuttunut, tarkistelin GPS:stä millaisilla kierroksilla 4- ja 5-vaihteilla nopeutta on rajoitusten pintaan. Aika lailla tasan 3000 kierroksen seutuville tuo 120 vauhti sijoittuu viitosvaihteella, vastaavasti 2000 kierroksen korvilla on vauhtia 80 ja tuolle välille sijoittuu satasen nopeus. Kuudenkympin alueella ajellaan nelosella n. 2000 rpm. Onko muiden ysinopissa vastaavat välitykset?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Peter A kirjoitti:Kiitos kehuista. Parin päivän päästä saan erään klubilaisen avustuksella myös alipainesäätimen vaihdettua uuteen. Toivottavasti 20 euron sijoitus uuteen säätimeen kannatti :)

Pääsiäisenä tuolle tulee eteen ensimmäinen varsinainen koetus, noin 1000 km matkaa tiedossa viikonlopun aikana. Yritän ajella nätisti, katotaan millaisia kulutuslukemia saa aikaiseksi.

Rikkinäiseen nopeusmittariinkin olen jo tuttunut, tarkistelin GPS:stä millaisilla kierroksilla 4- ja 5-vaihteilla nopeutta on rajoitusten pintaan. Aika lailla tasan 3000 kierroksen seutuville tuo 120 vauhti sijoittuu viitosvaihteella, vastaavasti 2000 kierroksen korvilla on vauhtia 80 ja tuolle välille sijoittuu satasen nopeus. Kuudenkympin alueella ajellaan nelosella n. 2000 rpm. Onko muiden ysinopissa vastaavat välitykset?
Vaikuttais olevan harvaperäinen (3,67) ja seiskan enskalla. Tuota vaihteistoa löytyy noista 99:n ja 90:n pensansäästömalleista, sekä 900GL -84, 900turbo -83... -88
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Mertmi kirjoitti:Vaikuttais olevan harvaperäinen (3,67) ja seiskan enskalla. Tuota vaihteistoa löytyy noista 99:n ja 90:n pensansäästömalleista, sekä 900GL -84, 900turbo -83... -88
Mietinkin, että kiihtyminen on vähän hitaampi toimenpide tässä nopassa kuin mihin oon parissa muussa ajamassani Saabissa tottunut. Kierrokset pysyttelee kyllä miellyttävän alhaalla maantienopeuksissa. Omistamassani i16-satkussakin oli ilmeisesti kutosen enska, koska kierroksia oli satasen vauhdissa n. 2800 rpm.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Peter A kirjoitti: Omistamassani i16-satkussakin oli ilmeisesti kutosen enska, koska kierroksia oli satasen vauhdissa n. 2800 rpm.
Jos mun vanhaa tarkotat nii oli 7 enska..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

On tuo noppa kyllä hienon näköinen mustana :o Mulla tuo noppa kiertää 100km/h vauhdissa sen 3000 kierroksen paikkeilla (tai ehkä vähän allekkin) nelivaihteisella laatikolla :roll:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joni Tervalahti kirjoitti:
Peter A kirjoitti: Omistamassani i16-satkussakin oli ilmeisesti kutosen enska, koska kierroksia oli satasen vauhdissa n. 2800 rpm.
Jos mun vanhaa tarkotat nii oli 7 enska..
Tossa -89 tuli tiheempi perä takaisin, eli 3,89 perä + 7 enska saa aikaan tuon 2800rpm @ 100km/h.

Taasen jos yhdistelmänä on 3,67 perä ja 6 ensiö, niin siitä tulee 2700rpm @ 100km/h.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin