poimikaas joku talteen
kun nyt mustista saabeista on ollut puhetta, bongasin jännän mustan 83 ysiysin myytävänä. ilmoitus kertoo että rakennettu kokonaan uudelleen kahdesta autosta.
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1393371
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1393371
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Pistetääs taas hieman jatkoa tarinalle. Tänään tuli hankittua hieman yleistä kulutusosaa Motonetistä: jarrupaloja, tuulilasinpyyhin ym. sekä uusi alipainesäädin. Nimimerkin Hepis suosiollisella avustuksella saatiin termostaattikin vaihdettua. Toimenpiteestä otettiin myös kuvallista materiaalia ja tarkoitus on viikonlopuna aikana väsätä pieni opus "termostaatin vaihto for dummies" html-muotoon kuvien kera. Myös lämpömittarin anturin kiinnityksen puhdistin. Uusi ilmansuodatinkin asennettiin ja öljyä näin alkajaisiksi lisättiin.
Hieman v*tutti ajella ruuhka-aikaan keskustassa tuolla vanhalla termarilla... Piti ohjata lämpö kabiiniin, että kone kävisi viileämpänä ja hikihän siinä itselle tuli. Parkkisakotkin menin aamulla vielä ottamaan Ratakadulta *paljonkirosanoja*.
EDIT: Oonkohan sokea, vai miksi mä en löydä kuvaa tuosta mustasta tupliksesta?
HEI! Ei mua saa vielä bongailla, vasta huomenna tulee US Turbot alle ja auto menee pesuun + vahaukseen! En aikaisemmin uskalla liimata klubitarraakaan sivuikkunaanK900C kirjoitti:Peter bongattu Arkadiankadulla 15 jälkeen hyvinhän se rullaa pisti heti silmään, että piru tuossahan on musta noppa
Hieman v*tutti ajella ruuhka-aikaan keskustassa tuolla vanhalla termarilla... Piti ohjata lämpö kabiiniin, että kone kävisi viileämpänä ja hikihän siinä itselle tuli. Parkkisakotkin menin aamulla vielä ottamaan Ratakadulta *paljonkirosanoja*.
EDIT: Oonkohan sokea, vai miksi mä en löydä kuvaa tuosta mustasta tupliksesta?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3984
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kiitos kehuista. Parin päivän päästä saan erään klubilaisen avustuksella myös alipainesäätimen vaihdettua uuteen. Toivottavasti 20 euron sijoitus uuteen säätimeen kannatti
Pääsiäisenä tuolle tulee eteen ensimmäinen varsinainen koetus, noin 1000 km matkaa tiedossa viikonlopun aikana. Yritän ajella nätisti, katotaan millaisia kulutuslukemia saa aikaiseksi.
Rikkinäiseen nopeusmittariinkin olen jo tuttunut, tarkistelin GPS:stä millaisilla kierroksilla 4- ja 5-vaihteilla nopeutta on rajoitusten pintaan. Aika lailla tasan 3000 kierroksen seutuville tuo 120 vauhti sijoittuu viitosvaihteella, vastaavasti 2000 kierroksen korvilla on vauhtia 80 ja tuolle välille sijoittuu satasen nopeus. Kuudenkympin alueella ajellaan nelosella n. 2000 rpm. Onko muiden ysinopissa vastaavat välitykset?
Pääsiäisenä tuolle tulee eteen ensimmäinen varsinainen koetus, noin 1000 km matkaa tiedossa viikonlopun aikana. Yritän ajella nätisti, katotaan millaisia kulutuslukemia saa aikaiseksi.
Rikkinäiseen nopeusmittariinkin olen jo tuttunut, tarkistelin GPS:stä millaisilla kierroksilla 4- ja 5-vaihteilla nopeutta on rajoitusten pintaan. Aika lailla tasan 3000 kierroksen seutuville tuo 120 vauhti sijoittuu viitosvaihteella, vastaavasti 2000 kierroksen korvilla on vauhtia 80 ja tuolle välille sijoittuu satasen nopeus. Kuudenkympin alueella ajellaan nelosella n. 2000 rpm. Onko muiden ysinopissa vastaavat välitykset?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Vaikuttais olevan harvaperäinen (3,67) ja seiskan enskalla. Tuota vaihteistoa löytyy noista 99:n ja 90:n pensansäästömalleista, sekä 900GL -84, 900turbo -83... -88Peter A kirjoitti:Kiitos kehuista. Parin päivän päästä saan erään klubilaisen avustuksella myös alipainesäätimen vaihdettua uuteen. Toivottavasti 20 euron sijoitus uuteen säätimeen kannatti
Pääsiäisenä tuolle tulee eteen ensimmäinen varsinainen koetus, noin 1000 km matkaa tiedossa viikonlopun aikana. Yritän ajella nätisti, katotaan millaisia kulutuslukemia saa aikaiseksi.
Rikkinäiseen nopeusmittariinkin olen jo tuttunut, tarkistelin GPS:stä millaisilla kierroksilla 4- ja 5-vaihteilla nopeutta on rajoitusten pintaan. Aika lailla tasan 3000 kierroksen seutuville tuo 120 vauhti sijoittuu viitosvaihteella, vastaavasti 2000 kierroksen korvilla on vauhtia 80 ja tuolle välille sijoittuu satasen nopeus. Kuudenkympin alueella ajellaan nelosella n. 2000 rpm. Onko muiden ysinopissa vastaavat välitykset?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mietinkin, että kiihtyminen on vähän hitaampi toimenpide tässä nopassa kuin mihin oon parissa muussa ajamassani Saabissa tottunut. Kierrokset pysyttelee kyllä miellyttävän alhaalla maantienopeuksissa. Omistamassani i16-satkussakin oli ilmeisesti kutosen enska, koska kierroksia oli satasen vauhdissa n. 2800 rpm.Mertmi kirjoitti:Vaikuttais olevan harvaperäinen (3,67) ja seiskan enskalla. Tuota vaihteistoa löytyy noista 99:n ja 90:n pensansäästömalleista, sekä 900GL -84, 900turbo -83... -88
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Tossa -89 tuli tiheempi perä takaisin, eli 3,89 perä + 7 enska saa aikaan tuon 2800rpm @ 100km/h.Joni Tervalahti kirjoitti:Jos mun vanhaa tarkotat nii oli 7 enska..Peter A kirjoitti: Omistamassani i16-satkussakin oli ilmeisesti kutosen enska, koska kierroksia oli satasen vauhdissa n. 2800 rpm.
Taasen jos yhdistelmänä on 3,67 perä ja 6 ensiö, niin siitä tulee 2700rpm @ 100km/h.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01