900 turbon etsintä *Löytyi!*

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Onnea uudelle autolle! 8). Mitäs hallitus tuumasi :lol:
SAAB 99 -83 GL
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

J-ani kirjoitti:
Vikojakin toki löytyy check engine on palanut kuulemma viimeisien muutaman vuoden ajan ja vikaa ei ole löytynyt vaikka saabilla ollut testereissä kiinni useasti. Ainoa keino saabin huollon mukaan ruuvata lamppu irti.

Toinen vika, katalysaattori tuhannen tukossa ja varmaankin kierrätys kunnossa. Jotenkin tuntuu että liittyneeköhän nämä toisiinsa. Eli katalysaattorin rikkoutuminen ja check engine valo.
Jaahas, ettei pysty korjaamaan vai? :lol: Tyypillistä "ammattilaisten" touhua taas korjaamon puolelta. Check engine liittyy lambdaan, ilmamassamittariin tai ruiskuboksiin. Veikkasin että lambda rikki. Muista sitten että ässässä pitää olla titaanilambda. EI boschin ZIRCONI lambdaa!

Onnea uudelle autolle.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Vikakoodit luettu ja yllätys yllätys lambaada vika. Monenko millin kierteellä tuo lambda näissä on kiinni siinä turbon valumutkassa.
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Keskustelu siirtyköön tuonne ... http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54191
#1890
Vastaa Viestiin