poimikaas joku talteen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

saba90 kirjoitti:On tuo noppa kyllä hienon näköinen mustana :o Mulla tuo noppa kiertää 100km/h vauhdissa sen 3000 kierroksen paikkeilla (tai ehkä vähän allekkin) nelivaihteisella laatikolla :roll:
:arrow: harva perä (3,67) + 5 enska...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Täähän on hyvä foorumi kun saa tietää perävälityksetkin :P No tietääkös kukaan paljon tuommoisen nopan pitäisi kulkea? Itse tullut ajettua viime talvena mittarin mukaan 170km/h :lol: Tiedä sitten pitääkö lukema paikkaansa.... :roll:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

UUE tuli aamulla vastaan raippaluodon sillalla joten joku taisi poimia senkin talteen..
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saba90 kirjoitti:Täähän on hyvä foorumi kun saa tietää perävälityksetkin :P No tietääkös kukaan paljon tuommoisen nopan pitäisi kulkea? Itse tullut ajettua viime talvena mittarin mukaan 170km/h :lol: Tiedä sitten pitääkö lukema paikkaansa.... :roll:
165 satkulle ainakin luvataan, kai nopalle pari enemmän kun on hiukan kevyempi.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

165, eli samaa suuruusluokkaa kuin 170 mittarinopeus.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Tilanne mustan ysinopan kanssa etenee. Termostaatin vaihdon jälkeen oli vuorossa alipainesäätimen vaihto uuteen (ja ennen kaikkea ehjään).
Tämä vaikutti auton kulkuun selvästi. Ennestäänkin todella pirteältä tuntunut auto kiihtyi ihan uskomattoman hienosti ja tyhjäkäyntikin kuulostaa sekä kylmällä että lämpimällä koneella ihan erilaiselta. Seuraavaksi tiedossa pientä ulkonäköfiksausta, toivottavasti pääsiäisenä on hyvät kelit 8)
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Tänään asensin vähän poppivehkeitä autoon ja sen yhteydessä tuli toisen kerran vastaan ilmeisesti maadoitukseen (tai virtalukkoon?) liittyvä vika: Autosta ei katoa virrat vaikka ne katkaisee avaimesta. Samassa yhteydessä valot jäävät päälle. Viimeksi auto "sammui" kun irroittelin releitä ja sulakkeita oikean lokasuojan päällä olevasta. Nyt sama juttu ei auttanut. Olisiko vika virtalukossa? Virtalukon releen irrottaminenkaan ei siis ongelmaa poistanut. Tämä ei myöskään johdu omista poppiranetuksista, vaan vika on tullut vastaan kerran aikaisemminkin :)

Liittyyköhän tämä millään tavalla siihen lämpömittarin viuhumiseen?

EDIT: Isot pojat irkissä kertoi, että vika on todennäköisesti virtalukon pohjassa tai virtalukon releessä.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Vastaa Viestiin