Tuossa pitäisi huollella 900i saabia ja nyt olisin tiedustellut mitä työkaluja kannattaisi pitää tallilla. Ainakin torxeilla tuntuu suurin osa ruuveista yms olevan.
Esim minkälainen avain k-jetin säätöön käy ja tarviiko jarrupalojen vaihtoon eteen jotain työkaluja.
Kiitokset jo etukäteen tiedoista.
työkaluja saabin huoltotoimiin?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
no ainakin
jos käppäri takana niin tarvii ostaa vaikka sen bilteman 1,8e maksava 7 mm kuusiokoloavain takajarrusatulan irrotusta varten ja 4mm avain männän pyöritystä varten
sit iso leka ja taltta jos 14mm kanta on nylpätty et saa sen auki.
sit iso leka ja taltta jos 14mm kanta on nylpätty et saa sen auki.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: no ainakin
Tulpan kanta ei ole 14mm vaan joku tuumakoko siitä läheltä. Siksi 14mm avain nylppää sen kannan kulmat pois.. Paras tapa aukaista nylpätty tulppa on lyödä 13mm kuusikulmainen hylsy kantaan pajavasaran kanssa ja kiertää auki. Ei luista avain kannassa ja aukeaa nätisti..mestari kirjoitti:...
sit iso leka ja taltta jos 14mm kanta on nylpätty et saa sen auki.
K-jetin korvakuulolta säätö on ihan lasten leikkiä.
Ohjeet:
1. laitetaan se avain reikään (ei saa sitten kaasutella samalla, tai tekee kipeetä)
2. käännetään seosta laihallepäin vastapäivään niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
3.painetaan muistiin tuo asento
4.käännetään ruuvia myötäpäivään rikkaammalle niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
5. painetaan mieleen tuo asento
6. käännetään ruuvia vastapäivään noiden kahden muistiin painettujen asentojen puoliväliin
7. valmista
Muutamia huomioita: Tuo "minimin" ja "maksimin" väli on noin 3/4 ... 1 kierros yleensä. Tällä ohjeella sen pitäisi mennä läpi katsastuksesta heittämällä, mutta jos se ei mene, niin onpahan klubitoverit ja allekirjoittanutkin vetässyt 3mm kuusiokoloavaimen esiin konttorilla ja käynyt punaltamassa sitä ruuvia laihemmalle ihan kesken katsastuksen ilman mitään sen kummempia ongelmia...
Niin, ja jos haetaan lisää puhtia koneeseen seosta rukkaamalla, niin semmosta kelloasteikolla 5-10minuutin kääntöä myötäpäivään voi toki kokeilla. Tuommonen 5min käännös vaikuttaa CO arvoon jopa yli 1% yksikön.
Ohjeet:
1. laitetaan se avain reikään (ei saa sitten kaasutella samalla, tai tekee kipeetä)
2. käännetään seosta laihallepäin vastapäivään niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
3.painetaan muistiin tuo asento
4.käännetään ruuvia myötäpäivään rikkaammalle niin kauan, että kone alkaa käydä huonosti
5. painetaan mieleen tuo asento
6. käännetään ruuvia vastapäivään noiden kahden muistiin painettujen asentojen puoliväliin
7. valmista
Muutamia huomioita: Tuo "minimin" ja "maksimin" väli on noin 3/4 ... 1 kierros yleensä. Tällä ohjeella sen pitäisi mennä läpi katsastuksesta heittämällä, mutta jos se ei mene, niin onpahan klubitoverit ja allekirjoittanutkin vetässyt 3mm kuusiokoloavaimen esiin konttorilla ja käynyt punaltamassa sitä ruuvia laihemmalle ihan kesken katsastuksen ilman mitään sen kummempia ongelmia...
Niin, ja jos haetaan lisää puhtia koneeseen seosta rukkaamalla, niin semmosta kelloasteikolla 5-10minuutin kääntöä myötäpäivään voi toki kokeilla. Tuommonen 5min käännös vaikuttaa CO arvoon jopa yli 1% yksikön.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01