C900 kaasariongelma
C900 kaasariongelma
C pomppas katsastuksessa päästöistä, CO 4.70, sallittu 3.50. No eiku säädölle paikalliselle huoltoasemalle, arvot putoski säädöllä 2.50, mutta säädön jälkeen auto lakkasi ottamasta kierroksia muuten kuin houkuttelemalla. Imun avulla toimii, eli ei saa bensaa. Kalvo on ehyt, neula näyttää pöyreältä, luistikin tuli puhdistettua. Säätötilanteessa huoltomies ei koskenut mihinkään muuhun kuin pohjan säätöruuviin. Myös öljyä on kaasarissa. Mikähän mahto kaasarista särkyä? Joku tiivisterengas suuttimen juuresta? En vielä irrottanu koko kaasaria purkua varten. Myös alipaineletkut ja jakajan alipainekello ovat kunnossa.
Timppa
Timppa
Törmäsit auton ominaisuuteen. Katasastuksessa pitää olla ajoon kelvottoman laihalla. Katsopa tätä keskustelua: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6379
Kaiken lisäksi kulutuskin on pienempi kun säätö on haettu ajoa eikä katsastusta varten.
Kaiken lisäksi kulutuskin on pienempi kun säätö on haettu ajoa eikä katsastusta varten.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Omassa 900C -89:ssä sama ongelma, ei mennyt kaasu pohjassa kun tuollaiset 130kmh. Veivasin ruuvia 1.25 kierrosta auki ja heti lähti menemään. Aamulla oli kuitenkin emännällä vaikeuksia saada auto käyntiin pikku ajolenkin (ajoa ryyppy päällä n.2 km) jälkeen. Käviskö kone nyt sen verran paksulla että rikastinta ei enää tarvita ko. ajomatkan jälkeen. Ennen sai ajella ryyppy päällä vaikka 30km ilman että olisi vaikuttanut auton menoon/käynnistymiseen lämpimänä mitenkään. Onko samanlaisia kokemuksia
- VSP ja homma hoituu -
No itellä just -89 900c ja kun säädöt on kohdallaan, ni ite en käytä ryyppyä kun käynnistykseen. Eli kun liikkeelle on lähdetty, niin ryyppy vaan suoraan pois päältä. Talvella pitää joskus ensimmäisissä liikennevaloissa vetäistä vielä ryyppy päälle, ettei kylmä kone sammu tyhjäkäynnillä, mut muuten en yleensä käytä ryyppyä (itse asiassa jos ryyppy päällä koittaa ajaa, ni auto tukehtuu). Kokeilemalla sekin selviää, ryyppyä pois vaan, ja kokeilet, et miten se auto kulkee. Itsellä kyllä juuri käynnistetty kone nykii tietysti kylmänä jos kaasua polkaisee liikaa kiihdyttäessä, mutta tämäkin ominaisuus katoaa kun hetken on ajellut.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Niin, tai t8:n tekniikka megasquirtillä niinkuin olen itse meinannut. Pääseepähän ainakin kaasutin ongelmistatoms kirjoitti:Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
toms kirjoitti:Ostakaa uus strömberg- motonetistä tai hyvä käytetty.- Pelaa ihan erilailla ja tulee vetoja , sillä pierburgilla ei tee mitään . Pysyy säädöissä ja kestää taatusti kauemmin kuin auto
Suosittelen tätä vaihtoehtoa, stömperg toimii ja pelaa paremmin kuin
pieburg (lausu pierupurkki)
Ari 1622