2.3 alakerta 2.1 16V OG900:een? + tehoraja?
2.3 alakerta 2.1 16V OG900:een? + tehoraja?
Moi,
Onko mahdoton rupeama vaihtaa alakerta? Eikös tuo ole sama lohko, mutta eri poraus? Mitä tuosta hyötyisi? Likaa kätensä ja saa yhden hevosvoiman lisää ja 5Nm vääntöä?
Jos vaihtaa koko koneen, niin mikä on verrokkitehoraja mitä käytetään OG900:ssa? Siis se mistä saa nostaa tehoa sen oliko 20%, entäs verrokkitilavuus?
-T
Onko mahdoton rupeama vaihtaa alakerta? Eikös tuo ole sama lohko, mutta eri poraus? Mitä tuosta hyötyisi? Likaa kätensä ja saa yhden hevosvoiman lisää ja 5Nm vääntöä?
Jos vaihtaa koko koneen, niin mikä on verrokkitehoraja mitä käytetään OG900:ssa? Siis se mistä saa nostaa tehoa sen oliko 20%, entäs verrokkitilavuus?
-T
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: 2.3 alakerta 2.1 16V OG900:een? + tehoraja?
900T16 175hp x 20%Huikko kirjoitti:Moi,
Onko mahdoton rupeama vaihtaa alakerta? Eikös tuo ole sama lohko, mutta eri poraus? Mitä tuosta hyötyisi? Likaa kätensä ja saa yhden hevosvoiman lisää ja 5Nm vääntöä?
Jos vaihtaa koko koneen, niin mikä on verrokkitehoraja mitä käytetään OG900:ssa? Siis se mistä saa nostaa tehoa sen oliko 20%, entäs verrokkitilavuus?
-T
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 2.3 alakerta 2.1 16V OG900:een? + tehoraja?
Joo, eri poraus. Iskutilavuus pienenee takaisin kahteen litraan, teho laskee 12 hv. Paitsi, että ei taida 2,3:n lohko sopia tuonne, mutta 2,0:ssa on sama poraus kuin 2,3:ssa...Huikko kirjoitti:Moi,
Onko mahdoton rupeama vaihtaa alakerta? Eikös tuo ole sama lohko, mutta eri poraus? Mitä tuosta hyötyisi?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Just - eli siis perinteinen huono ensimmäinen idea Mitäs vaihtoehtoja on sitten uudemmissa myllyissä istuttaa suhteellisen helposti tuonne nokalle? Saako 2.3 turboa tuonne? Se pysynee tilavuus ja tehorajoissakin muutoskatsastusta ajatellen.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Eikös tuo kone mahda olla tonnarissa toisin päin.Huikko kirjoitti:Just - eli siis perinteinen huono ensimmäinen idea Mitäs vaihtoehtoja on sitten uudemmissa myllyissä istuttaa suhteellisen helposti tuonne nokalle? Saako 2.3 turboa tuonne? Se pysynee tilavuus ja tehorajoissakin muutoskatsastusta ajatellen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Iskutilavuutta ei tuosta 2,1:stä kovin hirveästi voi kasvattaa, koska lohko asettaa poraukselle rajansa ja vaihteiston kopassa eli öljypohjassa ei mahdu pyörimään kovin paljon isompi kampiakseli (2,3).
Sylinterimitat ovat siis suunnilleen 90 * 78 2,0:ssa, 93 * 78 2,1:ssä ja 90 * 90 2,3:ssa. Haulla löytyy tarkemmatkin mitat.
Mm. näistä syistä lisätehoa tarvitsevat päätyvätkin usein turbotukseen...
Sylinterimitat ovat siis suunnilleen 90 * 78 2,0:ssa, 93 * 78 2,1:ssä ja 90 * 90 2,3:ssa. Haulla löytyy tarkemmatkin mitat.
Mm. näistä syistä lisätehoa tarvitsevat päätyvätkin usein turbotukseen...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ei tossa ole mitään järkeä oikeastaan. Hirveä homma ja modaaminen ja laiska lahna se on kuitenkin.
-> Turboa kehiin.
-> Turboa kehiin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575