Cabrioletin (1992) Keskuslukon toimintamalli?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Cabrioletin (1992) Keskuslukon toimintamalli?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Moi,

Kuinkas tuon keskuslukon pitäisi toimia? Nyt saa ovet ja takaluukun auki/kiinni ainoastaan keskikonsolin katkaisijasta.

Kuskin ovi pitää laittaa sitten avaimella.

-T
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Tarkennatko hieman. Onko sinulla siis LOCK-nappi ikkunanostimien yhteydessä joka toimii takaluukkuun ja matkustajan oveen muttei kuskin oveen?

Ymmärtääkseni og900:ssa ei ollut LOCK-nappia.Jos näin niin sinulla on jälkiasennus, josta puuttuu moottori kuskin ovesta. Normaalisti keskuslukkoa ohjataan kuskin ovesta jolloin siellä on vain kytkin, joka antaa keskusyksikölle tiedon oven sulkemisesta/aukaisusta.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Juu lock (on/off) nappula on ikkunannostimien takana konsolissa. Siitä menee kaikki ovet lukkoon, myös takaluukku.

Ja tosiaan jenkkituonti - vaikuttaako?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Huikko kirjoitti: Ja tosiaan jenkkituonti - vaikuttaako?
Vaikuttaa. Sen verran monen Ebayssä olleen cabben perään olen kuolannut, että voin sanoa lock -nappulan olevan vakiona (vm. 92-94). Mutta siinä autossa pitäisi olla myös alkuperäinen varashälytin ja siihen kauko-ohjain, joka samalla ohjaa keskuslukkoa.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tämä selittää paljon. Tuolla on salaperäinen ledi kojetaulussa sekä keskikonsolissa. Hmm...Mistähän tätä lähtisi purkamaan, että saisi alkuperäiseen kuosiin?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Se ON/OFF nappula on alunperin ollut varashälyttimen tärinäanturin päälle/pois kytkemistä varten. Hälytin on takapenkin alla. Kytkis/selostus löytyisi paperilla, mutta ei PDF:nä :cry:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

pevi kirjoitti:Se ON/OFF nappula on alunperin ollut varashälyttimen tärinäanturin päälle/pois kytkemistä varten. Hälytin on takapenkin alla. Kytkis/selostus löytyisi paperilla, mutta ei PDF:nä :cry:
Bentleyn manuaalin kytkisten mukaan tärinäanturin ON/OFF nappula on ollut vain 87-89 vuosimalleissa.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Täytyy myöntää asiaa tutkittuani, että Salomi on oikeassa :!:
Vm 92:een tuli "LOCK-nappi" ja tärinäanturi poistui vm 89.

Kuskin oveen tuli samalla uusi kytkin/moottori-toimielin. Vanhoissa 900:ssa oli kuskinovessa ainoastaan kytkin.

Article : Sähkömoottori
PartNo : 8591224
Usage : 1992-1993, CV
Supplementary Description : Ovenlukko
Kuljettajan puoli.
Varashälyttimellä varustettu

Vika on todennäköisesti ko. toimielimen sähkömoottorissa.

Samanlainen on mm. uudemmmissa tonnareissa, joten ei ihan mahdoton löytää käytettynäkin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin